Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Benjamins'mor

Strawberry skriver:

Hihi, svinekam er også bedst , men det er fordi jeg selv er helt vild med det. And er ok, men ikke så glad for det

Uh jeg elsker and, kan ikke lide flæskesteg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

.....

louise4060 skriver:

Vi får altid
Flæskesteg
And
Hvide Kartofler
Brune kartofler
Brun sovs
Rødkål
Julekål (den de spiser i Sdr jylland)
Asier
Menu chips
Franske kartofler
Ris ala mande med kirsebær sauce til dessert

Mums

Nu er det jo helt pinligt..kommer selv fra sønderjylland, men aner ikke hvad Julekål er, haha

Anmeld

30. november 2011

.....

Polkaprik skriver:

Her er det mig der skal lave maden og menuen står på:

And, flæskesteg, små pølser i svøb, ristede hvide kartofler, honningbrunede kartofler, rødkålssalat med nødder og appelsin, rødvinsmarinerede svesker, franske kartofler, yorkshire pudding og brun sovs.

Til dessert har jeg ikke bestemet mig endnu. Det bliver enten en mandelfromage med appelsinsauce eller en andeledes risalamande med Amarula

Hihi, du virker ligeså god til at lave mad som at lave kager

Anmeld

30. november 2011

Polkaprik

Strawberry skriver:

Hihi, du virker ligeså god til at lave mad som at lave kager

Eeeeeelsker at lave både mad OG kager

Anmeld

30. november 2011

birthee

K&S skriver:

Hos min familie får vi flæskesteg, and, rødkål, brune kartofler, hvide kartofler, 2 forskellige saucer (gris + and), granatæblekerner og ris a la mande

Hos svigerfamilien får vi flæskesteg, and, rødkål, brune kartofler, hvide kartofler, sauce, granatæblekerner (har jeg indført) og juleæblekage  - som er den mest fantastiske dessert nogensinde - jeg er ikke selv til ris a la mande...!

Til natmad hos svigerfamilien får vi hjemmebagt rugbrød med fedt (dem der vil) + rester af and og flæskesteg

Hvordan lyder opskriften på juleæblekage???

Anmeld

30. november 2011

.....

Zafir skriver:

GIGA festmåltid Jeg æææææææææælsger at lave julemad. (eller altså - jeg elsker at lave mad hehe). Så jeg laver altid mad i 2-3 dage op til jul, så det hele bare er peeeerfekt

I år bliver vi ret mange, fordi vi har vores norske venner på besøg OG så er det 'olde-år'. - MIn farmor og farfar er 'delebørn' juleaften og vi har dem i ulige år... Så vi ender på 15 stks juleaften

Jeg elsker bare at spise maden, haha . Hjælper lidt til, mens min mor fræser rundt i køkkenet og laver god mad, der dufter himmelsk - Bliver helt sulten bare ved tanken..

Men hold da op, i bliver en del

Anmeld

30. november 2011

birthee

Gaia skriver:

Menuen i år står på følgende: halveret ovenbagten æbler m ribsgele, sovs lavet på saften fra gåsen, gås, hjemmelavet rødkål med appelsin, sveske/ æble kompot, brunekartofler, alm. Kartofler og franske, og Selvf. Ris a la mente mums glæder mig. Og skal lave det selv da vi holder julen hos os. Satser dog på at min far hjælper med gåsen når mine forældre kommer  

Hvordan laver du sveske/æble kompot???

Anmeld

30. november 2011

.....

Benjamins'mor skriver:

Uh jeg elsker and, kan ikke lide flæskesteg.

Hehe, der er mange der enten kun kan lide and eller kun flæskesteg. Men så er der mere flæskesteg til miiig

Anmeld

30. november 2011

.....

Polkaprik skriver:

Eeeeeelsker at lave både mad OG kager

Aaarh, multi kvinde i køkkenet

Anmeld

30. november 2011

Polkaprik

Strawberry skriver:

Aaarh, multi kvinde i køkkenet

Hehe.. Køkkenet er i hvert fald mit fristed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.