Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

.....

helle85 skriver:

vi få grønlangkål til forret med saltet madister og saltet flæsk og det er en tradition som min mand bruger i sin familie

også få vi både flæske steg og and med både hvide og brune kartofler og rådkål og franske kartoler

og ris a la mande til dessert

Det første hører man ellers ikke om , men der findes jo så mange forskellige ting man kan spise den aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

BellaCiinea

Strawberry skriver:

Mums

Men har aldrig smagt karamelsovs

Karamelsovs:

Smelt sukker og smør på panden, ligesom til brunede kartofler..

Pisk fløde til flødeskum..

Når sukkeret er smeltet hældes flødeskummen på panden og så smeltes det sammen til én masse

Lad vær med at røre i det før flødeskummen er smeltet.... Træls med en karamel-ske

Anmeld

29. november 2011

.....

IsabellaCiinea skriver:

Karamelsovs:

Smelt sukker og smør på panden, ligesom til brunede kartofler..

Pisk fløde til flødeskum..

Når sukkeret er smeltet hældes flødeskummen på panden og så smeltes det sammen til én masse

Lad vær med at røre i det før flødeskummen er smeltet.... Træls med en karamel-ske

Det lyder som en spændende opskrift. Tak

Anmeld

29. november 2011

Christabelle

Holder jul hos mine svigerforældre, sammen med min kæreste, mor og lillebror og der får vi:
And, flæskesteg, medister, hvide kartofler, brune kartofler, rødkål, brun sovs, taffel chips, ribsgele og ris a la mande med kirsebærsauce til dessert. Medisteren er noget min mor, lillebror og jeg har indført da vi startede med at holde jul sammen alle sammen. Det har vi altid fået nemlig og nu er der ingen, heller ikke svigerforældrene) der vil undvære det

Anmeld

29. november 2011

TbCp

Strawberry skriver:

Mums, lyder som et helt fest måltid..

Hvordan kan det være at i får medister til juleaften?

Det ER jo et festmåltid og medister hører sig bare til!

Anmeld

29. november 2011

B&J

flæskesteg brunekartofler rødkål kartofler sovs og franskekartofler

Anmeld

29. november 2011

K&S

Hos min familie får vi flæskesteg, and, rødkål, brune kartofler, hvide kartofler, 2 forskellige saucer (gris + and), granatæblekerner og ris a la mande

Hos svigerfamilien får vi flæskesteg, and, rødkål, brune kartofler, hvide kartofler, sauce, granatæblekerner (har jeg indført) og juleæblekage  - som er den mest fantastiske dessert nogensinde - jeg er ikke selv til ris a la mande...!

Til natmad hos svigerfamilien får vi hjemmebagt rugbrød med fedt (dem der vil) + rester af and og flæskesteg

Anmeld

29. november 2011

Gaia

Menuen i år står på følgende: halveret ovenbagten æbler m ribsgele, sovs lavet på saften fra gåsen, gås, hjemmelavet rødkål med appelsin, sveske/ æble kompot, brunekartofler, alm. Kartofler og franske, og Selvf. Ris a la mente mums glæder mig. Og skal lave det selv da vi holder julen hos os. Satser dog på at min far hjælper med gåsen når mine forældre kommer  

Anmeld

29. november 2011

BellaCiinea

Strawberry skriver:

Det lyder som en spændende opskrift. Tak

Det var så lidt =D Lidt guf til ris a la manden, til dem der ikke er til kirsebærsovs... og så er det lækker lun.. skønt med sådan et par skefulde ovenpå =D

Anmeld

29. november 2011

SS82

And, flæskesteg, brunede kartofler, alm. Kartofler, ria a la mande

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.