Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad får I at spise til juleaften?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

19.552 visninger
139 svar
0 synes godt om
29. november 2011

.....

Ja, nu er jeg jo ved at komme i julehumør, så jeg synes det kunne være interessant at hører hvad I får at spise til juleaften, og hvorfor det netop er dét i spiser?

Her får vi altid svinekam, kartofler, brun sovs og rødkål. Til dessert er der is og ris a la mande. Det er nærmest en tradition

(Du kan sætte kryds ved mere en én ting )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Maja_4000

Ud over de "almindelige" ting får vi rejemader til natmad .. Når gaverne er pakket ud Hjemmebagt franskbrød , smør , masser af rejer , mayo og citron Hehe

Det er en tradition min oldefar indførte , og selvom han er død nu , gør alle på hans side af familien det

Anmeld

29. november 2011

.....

Maja_4000 skriver:

Ud over de "almindelige" ting får vi rejemader til natmad .. Når gaverne er pakket ud Hjemmebagt franskbrød , smør , masser af rejer , mayo og citron Hehe

Det er en tradition min oldefar indførte , og selvom han er død nu , gør alle på hans side af familien det

Mmh, lyder også lækkert

Anmeld

29. november 2011

TbCp

Flæskesteg, and og medister + hvide og brune kartofler + div tilbehør. Ris ala mande til dessert muuuums

Anmeld

29. november 2011

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Ja, nu er jeg jo ved at komme i julehumør, så jeg synes det kunne være interessant at hører hvad I får at spise til juleaften, og hvorfor det netop er dét i spiser?

Her får vi altid svinekam, kartofler, brun sovs og rødkål. Til dessert er der is og ris a la mande. Det er nærmest en tradition

(Du kan sætte kryds ved mere en én ting )

Hyggeligt  

Hos min svigermor får vi andebryst, rødkål, brunede kartofler, hvide kartofler, sovs og sådan nogle luftige chips.. Derefter får vi ris ala mande.. Og så får vi en masse god rødvin og lækre sager efter maden.. MUMS

Hos min farmor er der mad så man brækker sig

And, flæskesteg, medister og nogle gange også kalkun.. Hertil kartofler * 2, brun sovs, rødkål, taffel chips, og en masse sodavand at drikke  

Og bagefter ris ala mande.. Og så køber hun slik i lange baner . Får altid pebermynte chokolade frøer, skum bananer, masser af slik og ulækkert skum.. Og hjemmebagte småkager

Så altid en god dag Med en MÆT MAVE !!! 

Anmeld

29. november 2011

.....

TbCp skriver:

Flæskesteg, and og medister + hvide og brune kartofler + div tilbehør. Ris ala mande til dessert muuuums

Mums, lyder som et helt fest måltid..

Hvordan kan det være at i får medister til juleaften?

Anmeld

29. november 2011

.....

AalborgPigen skriver:

Hyggeligt  

Hos min svigermor får vi andebryst, rødkål, brunede kartofler, hvide kartofler, sovs og sådan nogle luftige chips.. Derefter får vi ris ala mande.. Og så får vi en masse god rødvin og lækre sager efter maden.. MUMS

Hos min farmor er der mad så man brækker sig

And, flæskesteg, medister og nogle gange også kalkun.. Hertil kartofler * 2, brun sovs, rødkål, taffel chips, og en masse sodavand at drikke  

Og bagefter ris ala mande.. Og så køber hun slik i lange baner . Får altid pebermynte chokolade frøer, skum bananer, masser af slik og ulækkert skum.. Og hjemmebagte småkager

Så altid en god dag Med en MÆT MAVE !!! 

Eeeej, bliver helt sulten af alt den mad du nævner

Men juleaften skal der heller ikke mangle noget, så en mæt mave er på sin plads

Anmeld

29. november 2011

1977

Profilbillede for 1977
TbCp skriver:

Nemlig - der skal DET HELE til. Steg, and OG medister

Anmeld

29. november 2011

.....

Jeanne skriver:

Nemlig - der skal DET HELE til. Steg, and OG medister

Nemlig, når det er juleaften så skal der et ordentligt fest måltid til

Anmeld

29. november 2011

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Eeeej, bliver helt sulten af alt den mad du nævner

Men juleaften skal der heller ikke mangle noget, så en mæt mave er på sin plads

Også miig hehhe.. 

Nej skal der ikke. Dette er 3 år hvor kæresten og jeg skal fejre jul sammen. De 4 år før det arbejde jeg juleaften.. SÅ har lært at værdsætte julen og julemaden.. Fordi det var godt nok sur røv at spise kold and kl 2 om natten jule aften når man fik fri..  

Så JULEN !!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.