Kan man stoppe frivilligt samværd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

1012lmp

smølfine skriver:

Ikke helt korrekt. Jeg fik i sin tid at vide, at det er kun samværsforældre, der kan søge samvær og hvis samværsforælderen ikke vil søge, så er den eneste mulighed for at "tvinge" dem, at stoppe samværet. Så langt kom vores ikke, da faderen til sidst søgte om fastsættelse af samvær og jeg mener heller ikke at det er til børnenes bedste at stoppe samværet.

Præcis også det jeg fik at vide...

At det kun er ham der kan søge samvær. Jeg kan intet gøre..

Og jeg har heller ikke nægtet ham at se dem OVERHOVEDET kunne jeg ALDRIG drømme om.... Men har sagt jeg stopper det samvær de "burde" have hver 14 dag fordi han ikke kunne finde ud af at administrere det samvær han havde på bedst mulige måde...

Men han var velkommen til at kontakte mig når han havde lyst til at se dem... Hvilket han så åbenbart ikke har haft lyst til!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

1012lmp

Toshiba skriver:

nu går tingene ikke ikke sååå stærkt i statsforvaltningen..

men forstår ikke man STOPPER samvær - for bagefter og skrive man er SKUFFET over han ikke har søgt

Det er fordi da jeg fortalte ham det sagde han at han ville søge med det samme så vi kunne få styr på det... Og det har han jo åbenbart så ikke gjort og det skuffer mig..

Det skuffer mig at man kan være SÅ ligeglad med nogle børn man har været sammen med i 4 og 7 år! At man ikke vil se dem... har ikke nægtet ham at se dem overhovedet... bare stoppet det samvær de skulle have hver 14 dag da han ikke kunne administrere det.!

Og jeg er skuffet over at finde ud af at de weekender han skulle have tilbragt med børnene at han vælger bare at tage i byen og fyre den af i stedet for, at han ligesom viser det er en lettelse for ham ikke at skulle have dem!

Anmeld

10. december 2011

1012lmp

Mor og meget mere skriver:

Eller også viser han, at han ikke ved, hvad han skal gøre for at undgå en voldsom konflikt med dig. DU har stoppet samværet - DU viser derved, at du ikke mener, det er til børnenes bedste at være sammen med ham. Groft sagt makker han jo bare ret.

Selvfølgelig kan det undre, at han ikke er ved at gå til af ikke at se sine børn, men i bund og grund synes jeg, det er dig, der har sat denne dagsorden - og nu kan du ikke acceptere, at han indordner sig under den.

Jeg synes, at du har sat noget i gang, som du tilsyneladende ikke kan stå inde for alligevel. Og nu er børnene blevet gidsler i sagen.

Det er bare slet ikke rigtigt overhovedet!

Har sat til ham at jeg stoppede det frivillige samvær fordi han ikke kunne administrere de 48t han havde dem. Så derfor ville jeg gerne have det fastsat i amtet så han skulle søge der, det sagde han at han nok skulle gøre så vi kunne få styr på det..!

Men i stedet for at gøre det fester han alle de weekender han skulle have haft dem... Det viser bare mig hvor rigtig det er den beslutning jeg har taget!

Hver gang jeg fortæller ham der er forældre møder eller lign. jeg synes han skal deltage i kommer han ikke. Han ringer ikke engang og spørger til dem og det synes jeg er SUPER forkert.. har ALDRIG sagt han ikke måtte se dem eller vare sammen med dem... det skulle bare ikke være en hel weekend af gangen! Og han bare kunne kontakte mig når han ville have samvær med dem så fandt vi ud af det... men det har han ikke gjort.

Føler virkelig jeg har ladet ALLE dørene stå åben for ham.. men han VIL ikke...

Anmeld

10. december 2011

Savannah

1012lmp skriver:

Mange tak skal du have... Håber jeg også han gør...

men de drenge plejer at være hans liv... men når han så har en ny kæreste "overtager" hun ligesom deres plads og bliver det vigtigste... og nu har han jo hende hvad skal han så med dem? hmmm

Ej hvad bilder han sig ind??!!!.. Det er jo hans børn for pokker Jeg forstår det simpelthen ikke.. Hvad sker der inden i en når man nedpriorterer ens børn fremfor en kæreste? Det gør sgu ondt i mit moderhjerte.
Men når han er på den måde, så kan jeg bestemt godt forstå du hellere vil holde dem væk. For hvordan er prioriteringen så når de har samvær?

Anmeld

10. december 2011

Isabella_mor

1012lmp skriver:

Ja ved i det?! Da min x og jeg gik fra hinanden lavede vi samværdsaftalen med hinanden og har aldrig haft amtet med inde i det.

Kan jeg godt stoppe samværdet og nægte min x at se børnene før han har været i amtet og få lavet samværd?!

ja det vil jeg mene du kan, når der ikke er lavet en aftale med amtet så kan du godt...

Anmeld

11. december 2011

1012lmp

Sally-Slingshot skriver:

Ej hvad bilder han sig ind??!!!.. Det er jo hans børn for pokker Jeg forstår det simpelthen ikke.. Hvad sker der inden i en når man nedpriorterer ens børn fremfor en kæreste? Det gør sgu ondt i mit moderhjerte.
Men når han er på den måde, så kan jeg bestemt godt forstå du hellere vil holde dem væk. For hvordan er prioriteringen så når de har samvær?

Jamen præcis...

men som jeg skrev tidligere... eftersom han ikke har søgt samværd og det er gået over 1 mdr så viser det vel bare lidt! Altså så har han vel også haft dem af pligt og ikke af lyst!

Men altså jeg ved jo ikke hvad han tænker eller føler men det gør mig ked af det og skuffet at han ikke engang spørger til dem!

Men i får har hans mor da i det mindste spurgt om hun ikke må se dem i næste weekend...

Anmeld

11. december 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Der kan godt gå 2-3 uger eller mere før man bliver indkaldt i forvaltningen. Især her i juletiden, hvor mange forældre lige slås en tand ekstra end normalt.

Men hvis du synes 48 timer er for meget for ham, hvorfor så ikke foreslå 24 timer eller mindre, hvis du synes børnene skal se ham?

Strengt taget behøver I vel ikke forvaltningen, hvis I kan blive enige.

Anmeld

11. december 2011

Talbutikken

1012lmp skriver:

Jeg ringede og snakkede med statsamtet om det... De forklarede mig at det KUN er ham der kan søge om samvær!

Og som tingene var pt synes de jeg skulle stoppe samværet da den måde han første samvær på ikke var godt før børnene derfor har jeg gjort som jeg har gjort.

Bullshit.. Du kan søge om fastsættelse om samvær som bopælsforældre...

Nu har jeg været helle møllen igennem, så jeg under mig meget over at du har fået at vide at du ikke kan søge om fastsættelse af samvær som bopæls forældre.

Hvis jeg ikke have gjort som jeg har gjort, have der aldrig været de rammer som der er i dag og jeg har vel og mærke søg flere gange i de 4 år, der er gået siden min søns far og jeg gik fra hinanden..

Anmeld

12. december 2011

Savannah

1012lmp skriver:

Jamen præcis...

men som jeg skrev tidligere... eftersom han ikke har søgt samværd og det er gået over 1 mdr så viser det vel bare lidt! Altså så har han vel også haft dem af pligt og ikke af lyst!

Men altså jeg ved jo ikke hvad han tænker eller føler men det gør mig ked af det og skuffet at han ikke engang spørger til dem!

Men i får har hans mor da i det mindste spurgt om hun ikke må se dem i næste weekend...

Jamen du har helt ret, jeg kan virkelig godt forstå din skuffelse. For som du selv siger, det lyder til at han har gjort det af pligt.

Men hvor er det dog dejligt at hans mor kontakter dig - Det vil jo være fantastisk hvis de kan se hende jævnligt også.

Anmeld

12. december 2011

1012lmp

Talbutikken skriver:

Bullshit.. Du kan søge om fastsættelse om samvær som bopælsforældre...

Nu har jeg været helle møllen igennem, så jeg under mig meget over at du har fået at vide at du ikke kan søge om fastsættelse af samvær som bopæls forældre.

Hvis jeg ikke have gjort som jeg har gjort, have der aldrig været de rammer som der er i dag og jeg har vel og mærke søg flere gange i de 4 år, der er gået siden min søns far og jeg gik fra hinanden..

Okay det må jeg lige undersøge, MEN tænker også lidt hvis han ikke søger er det vel fodi han ikke ønsker samvær... og manden skal da ikke tvinges til at se dem hvis ikke det er det han ønsker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.