Kan man stoppe frivilligt samværd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

babymus77

1012lmp skriver:

Tak for det, men igen han må hjertens gerne også de dem vil bare gerne have der ligger en aftale ved amtet om det.

Og det er ligeså meget for at se om han overhovedet ER interesseret i at se dem for på mig virker det 10 gange mere som pligt end lyst.

så hvis nu jeg stoppede det frivillige samværd, så hvis han havde lyst til at se dem skulle han enten komme her eller søge i amtet. og hvis ikke han gør nogle af delene er det jo tydeligt om han vil eller ikke vil... giver det mening?!

Sender lige pb igen;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Savannah

Ja det kan du. Du kan også gøre det minimun 1gang efter I har lavet en skriftlig aftale. Så kan han hive dig i fogedretten. Men du kan, hvis du vil.

Husk at faderen vil kunne få genoptaget samværet medmindre retten beslutter andet. Jeg har set et barn i den situation, og det var (MEGET) pænt sagt: Ikke godt for barnet.

Når det så er sagt er jeg sikker på du vil gøre det rigtige for dine børn..Held og lykke med det

Mvh Caroline.

Anmeld

10. december 2011

1012lmp

Sally-Slingshot skriver:

Ja det kan du. Du kan også gøre det minimun 1gang efter I har lavet en skriftlig aftale. Så kan han hive dig i fogedretten. Men du kan, hvis du vil.

Husk at faderen vil kunne få genoptaget samværet medmindre retten beslutter andet. Jeg har set et barn i den situation, og det var (MEGET) pænt sagt: Ikke godt for barnet.

Når det så er sagt er jeg sikker på du vil gøre det rigtige for dine børn..Held og lykke med det

Mvh Caroline.

Mange tak

Har stoppet samværet for 1 mdr siden... Og for at være ærlig er jeg DYBT skuffet over deres far. han har ENDNU ikke søgt samvær...

Ønsker de skal have samvær ønsker bare ikke det skal være på de betingelser han sætter for dem...

Men lige pt viser han bare at han kun har haft dem af pligt og ikke af lyst... han har hverken ringet eller spurgt til dem eller noget som helst

Anmeld

10. december 2011

Savannah

1012lmp skriver:

Mange tak

Har stoppet samværet for 1 mdr siden... Og for at være ærlig er jeg DYBT skuffet over deres far. han har ENDNU ikke søgt samvær...

Ønsker de skal have samvær ønsker bare ikke det skal være på de betingelser han sætter for dem...

Men lige pt viser han bare at han kun har haft dem af pligt og ikke af lyst... han har hverken ringet eller spurgt til dem eller noget som helst

WHAT?! Det virker da godt nok ikke særlig seriøst.. Nå, men det lader da til at dine drenge har bedst af at være hos dig så.. For som du siger så skal det foregå på børnenes præmisser.. Og det virker han ærlig talt ikke til at være særlig interesseret i  
Hvis han havde kontaktet statsforvaltningen ville du have fået skriftlig besked, så det har han ihvertfald ikke.. Gud hvor er det dog tarveligt!

Håber alt det bedste for dig og specielt dine drenge, jeg håber at deres far med tiden vil slippe sin egoisme og (igen?) indse at han har 2 børn der har brug for ham i deres liv. Lykke til. 

Knus Caroline.

Anmeld

10. december 2011

1012lmp

Sally-Slingshot skriver:

WHAT?! Det virker da godt nok ikke særlig seriøst.. Nå, men det lader da til at dine drenge har bedst af at være hos dig så.. For som du siger så skal det foregå på børnenes præmisser.. Og det virker han ærlig talt ikke til at være særlig interesseret i  
Hvis han havde kontaktet statsforvaltningen ville du have fået skriftlig besked, så det har han ihvertfald ikke.. Gud hvor er det dog tarveligt!

Håber alt det bedste for dig og specielt dine drenge, jeg håber at deres far med tiden vil slippe sin egoisme og (igen?) indse at han har 2 børn der har brug for ham i deres liv. Lykke til. 

Knus Caroline.

Mange tak skal du have... Håber jeg også han gør...

men de drenge plejer at være hans liv... men når han så har en ny kæreste "overtager" hun ligesom deres plads og bliver det vigtigste... og nu har han jo hende hvad skal han så med dem? hmmm

Anmeld

10. december 2011

Talbutikken

Hvorfor skal det være ham der søger om samvær, når det er dig der er utilfreds med hvordan tingen forgår i fars hjem?

Du kan jo som bopæls forældre søge om fastsættelse af samværet, så bliver der lagt nogle klage linger for hvordan og hvorledes.

Hvis du bare stoppe samværet, risikere du at der opstår konflikt, hvilket slet ikke ville gavne børne..

Anmeld

10. december 2011

smølfine

Talbutikken skriver:

Hvorfor skal det være ham der søger om samvær, når det er dig der er utilfreds med hvordan tingen forgår i fars hjem?

Du kan jo som bopæls forældre søge om fastsættelse af samværet, så bliver der lagt nogle klage linger for hvordan og hvorledes.

Hvis du bare stoppe samværet, risikere du at der opstår konflikt, hvilket slet ikke ville gavne børne..

Ikke helt korrekt. Jeg fik i sin tid at vide, at det er kun samværsforældre, der kan søge samvær og hvis samværsforælderen ikke vil søge, så er den eneste mulighed for at "tvinge" dem, at stoppe samværet. Så langt kom vores ikke, da faderen til sidst søgte om fastsættelse af samvær og jeg mener heller ikke at det er til børnenes bedste at stoppe samværet.

Anmeld

10. december 2011

Toshiba

1012lmp skriver:

Mange tak

nu går tingene ikke ikke sååå stærkt i statsforvaltningen..

men forstår ikke man STOPPER samvær - for bagefter og skrive man er SKUFFET over han ikke har søgt

Anmeld

10. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
1012lmp skriver:

Mange tak

Eller også viser han, at han ikke ved, hvad han skal gøre for at undgå en voldsom konflikt med dig. DU har stoppet samværet - DU viser derved, at du ikke mener, det er til børnenes bedste at være sammen med ham. Groft sagt makker han jo bare ret.

Selvfølgelig kan det undre, at han ikke er ved at gå til af ikke at se sine børn, men i bund og grund synes jeg, det er dig, der har sat denne dagsorden - og nu kan du ikke acceptere, at han indordner sig under den.

Jeg synes, at du har sat noget i gang, som du tilsyneladende ikke kan stå inde for alligevel. Og nu er børnene blevet gidsler i sagen.

Anmeld

10. december 2011

1012lmp

Talbutikken skriver:

Jeg ringede og snakkede med statsamtet om det... De forklarede mig at det KUN er ham der kan søge om samvær!

Og som tingene var pt synes de jeg skulle stoppe samværet da den måde han første samvær på ikke var godt før børnene derfor har jeg gjort som jeg har gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.