Kan man stoppe frivilligt samværd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

1012lmp

Toshiba skriver:

ja det må du jo gøre...

den ville IKKE have gået der hvor vi kommer... ikke på det grundlag...

Ringede bare og forklarede hvordan tingene hang sammen og hun sagde hun synes jeg skulle gøre hvad jeg følte var mest rigtigt men at det var forståeligt hvis jeg stoppede samværet!

Og jo længere tid der går og han ikke engang spørge til det bliver jeg bare mere og mere forsikret om at det er den rigtige beslutning jeg tog.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Toshiba

1012lmp skriver:

Ringede bare og forklarede hvordan tingene hang sammen og hun sagde hun synes jeg skulle gøre hvad jeg følte var mest rigtigt men at det var forståeligt hvis jeg stoppede samværet!

Og jo længere tid der går og han ikke engang spørge til det bliver jeg bare mere og mere forsikret om at det er den rigtige beslutning jeg tog.

han kan jo bare søge - så får han jo samvær... selv efter flere år.. de har jo krav på det...

i nogle tilfælde  - desværre

Anmeld

12. december 2011

Ansemusen

1012lmp skriver:

Hvordan finder jeg ud af om jeg kan? skal jeg ringe til amtet eller kan jeg bare stoppe det? Det er jo i og for sig ikke noget amtet er rodet ind i lige nu!

Jeg ville overveje det en ekstra gang, hvis jeg var i din situation! Som det er nu, skal han kun se sine børn hver anden weekend. Hvis du nægter at udlevere jeres børn og I skal i gennem statsforvaltningen, risikerer du jo, at deres far beder om øget samvær, som han sandsynligvis vil få, hvis de vurderer ham som værende en egnet forælder. Der skal desværre meget til før man bliver dømt ikke egnet.

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke situationer det er han ikke sætter sine børn først - og er det meget alvorligt, ville jeg selvfølgelig altid tænke på børnene først og fremmest!

Bare lige overvej, om børnene oplever det som dig, og opvej fordele og ulemper ved samvær mellem børnene og deres far.

Jeg håber I finder den bedste løsning for børnene

Anmeld

12. december 2011

1012lmp

Toshiba skriver:

han kan jo bare søge - så får han jo samvær... selv efter flere år.. de har jo krav på det...

i nogle tilfælde  - desværre

Ja ja selvfølgelig kan han det... og han er MERE end velkommen til at se dem... har som skrevet tidligere sagt han bare kan sige til, men vil bare gerne have sat det samvær i amtet.

Men han siger ikke til, og han søger ikke!

Anmeld

12. december 2011

1012lmp

Ansemusen skriver:

Jeg ville overveje det en ekstra gang, hvis jeg var i din situation! Som det er nu, skal han kun se sine børn hver anden weekend. Hvis du nægter at udlevere jeres børn og I skal i gennem statsforvaltningen, risikerer du jo, at deres far beder om øget samvær, som han sandsynligvis vil få, hvis de vurderer ham som værende en egnet forælder. Der skal desværre meget til før man bliver dømt ikke egnet.

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke situationer det er han ikke sætter sine børn først - og er det meget alvorligt, ville jeg selvfølgelig altid tænke på børnene først og fremmest!

Bare lige overvej, om børnene oplever det som dig, og opvej fordele og ulemper ved samvær mellem børnene og deres far.

Jeg håber I finder den bedste løsning for børnene

Igen håber jeg da INDERLIGT han får samvær... øget samvær er dog ikke muligt da vi bor et stykke fra hinanden... men jeg ønsker inderligt han har samvær for vores alles skyld... Men eftersom han ikke søger ønsker han det jo åbenbart ikke!

Og VED han er egnet... Men derfor skal han sq stadig priotere dem først når de er der.! Hvad han laver de 12 dage han ikke har dem er jeg sådan set skide ligeglad med! Men de 48t kan han sq godt priotere dem!

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

1012lmp skriver:

Ja ja selvfølgelig kan han det... og han er MERE end velkommen til at se dem... har som skrevet tidligere sagt han bare kan sige til, men vil bare gerne have sat det samvær i amtet.

Men han siger ikke til, og han søger ikke!

hvis ikke man kan "overskue" at søge - Så er det da de bedste han ikke gør det...

Jeg er selv MEGET glad for min datter ikke  længere ser hendes far.. men på sigt vil de jo mangle den anden forælder

Anmeld

12. december 2011

1012lmp

Toshiba skriver:

hvis ikke man kan "overskue" at søge - Så er det da de bedste han ikke gør det...

Jeg er selv MEGET glad for min datter ikke  længere ser hendes far.. men på sigt vil de jo mangle den anden forælder

Jamen han kunne godt overskue at søge skilsmisse på selvsamme side hvor man skal søge om samvær

Synes bare det er uretfærdigt og skuffende at han vil tilbude sine drenge det han gør... at han priotere et kvindemenneske han har kendt 1 uge frem for dem... Havde ALDRIG troet at han ville blive sådan... Og synes det er forkasteligt.

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

1012lmp skriver:

Jamen han kunne godt overskue at søge skilsmisse på selvsamme side hvor man skal søge om samvær

Synes bare det er uretfærdigt og skuffende at han vil tilbude sine drenge det han gør... at han priotere et kvindemenneske han har kendt 1 uge frem for dem... Havde ALDRIG troet at han ville blive sådan... Og synes det er forkasteligt.

det er jo hans valg....

min datters far har også valgt hende fra, efter kun 4 måneders samvær... (pga det var overvåget)

Sådan er det....

Jeg NYDER vi ikke skal farer afsted hver lørdag for han kunne se hende...

Og er hun ikke mere vigtig end det - ER det bedst sådan

Sådan må du tænke..... hvis ikke han vil - ER det bedst.

Nu tager det pæææænt lang tid fra de søger til du hører noget - kan det være en mulighed??

Anmeld

12. december 2011

1012lmp

Toshiba skriver:

det er jo hans valg....

min datters far har også valgt hende fra, efter kun 4 måneders samvær... (pga det var overvåget)

Sådan er det....

Jeg NYDER vi ikke skal farer afsted hver lørdag for han kunne se hende...

Og er hun ikke mere vigtig end det - ER det bedst sådan

Sådan må du tænke..... hvis ikke han vil - ER det bedst.

Nu tager det pæææænt lang tid fra de søger til du hører noget - kan det være en mulighed??

Jamen forstår ikke man  kan vælge noget så dyrebart fra!

Nej da jeg snakkede med amtet sagde de at der kun gik et par dage til de havde registreret hans ansøgning! Også inden 5 uger skulle vi til møde og nu er der gået 4 uger uden et brev.

Og da jeg snakkede med dem for 3 uger siden havde han ikke søgt.

Anmeld

12. december 2011

Toshiba

1012lmp skriver:

Jamen forstår ikke man  kan vælge noget så dyrebart fra!

Nej da jeg snakkede med amtet sagde de at der kun gik et par dage til de havde registreret hans ansøgning! Også inden 5 uger skulle vi til møde og nu er der gået 4 uger uden et brev.

Og da jeg snakkede med dem for 3 uger siden havde han ikke søgt.

da min datters far søgte gik der 3 MÅNEDER før jeg fik indkaldelse - til 1 måned senere..

Så der tog det 4 måneder..

vi stoppede samvær i august - de har ENDNU ikke lavet papir på det er stoppet efter faderens eget ønske (har ringet 4 gange - de har modtaget tingene)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.