Kan man stoppe frivilligt samværd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

1012lmp

babymus77 skriver:

Tænker faktisk forældre generalt!!! Og undskyld mig men tænker så tit der bliver ballade når den ene forældre finder en ny partner!! Og blot min tanke det er sku synd!! Som anden også skriver kan man ikke stoppe samvær med mindre der er tale om groft og ting der skader børnene!! Og det er amt der stopper det, efter samtaler med jer begge sammen og hver for sig!! Og nogle gange også samtaler med børnene alt efter deres alder!!!! Jeg har set rigtig meget af sådanne sager osv, og forældres meninger hvordan den anden forældre bør gøre det rammer børnene!!! Håber i finder en løsning somEr bedst for jeres børn;-) kram afsted til dig/jer;-)

Er bestemt ikke sur over han har fået en kæreste, nærmere lettet fordi det så kan være han begynder at lade mig være og nyde mit liv. indtil for 14 dage siden sendte han mig blomster, prøvede at kysse og røre mig når jeg kom efter børnene og fortalte hvor meget han elskede mig osv.

Så er lettet og håber på det stopper da jeg selv har en dejlig kæreste jeg snart har været sammen med 1 år og ikke magter det mere!

men derfor synes jeg det er dybt forkert det han gør overfor børnene! Og amtet kan vel ikke stoppe et frivilligt samværd, det er jo ikke et samværd de har sat men noget vi i fællesskab er blevet enige om igennem tiden.

Amtet har ALDRIG været indblandet i det, har ikke engang på noget tidspunkt haft ringet til dem fordi vi har været enige om hvordan det skulle være helt fra starten... og det fungere også perfekt lige indtil han får en ny kæreste så er det galt igen den tid han er sammen med hende, når de så går fra hinanden er alt normalt igen lige indtil den næste. Det giver da på ingen måde mening!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Toshiba

1012lmp skriver:

Hvordan kan ikke blande mig i det... det kan sq ikek være rigtigt at det er ok mine børn får lov at rende og stemme dørklokker fordi han ikke interessere sig for dem når de er der og de bare får lov at passe sig selv!

og det kan ikke passe de skal introduceres for en ny trunte hver 3-4 mdr fordi han indleder forhold med en han har kendt et par dage... Forstår ikke det kanvære ok og det er MIG der står med lorten når de kommer hjem og er kede af det og krop umulige!

Det er jo hans valg - det er ham der har dem.....

om det etisk er godt nok - det behøver vi ikke diskutere..

Men sådan er reglerne - han må gøre hvad han vil - så længe der ikke er omsorgssvigt eller lign

Anmeld

13. november 2011

1012lmp

SjeBets skriver:

hvis jeg var dig , ville jeg ringe til amtet og fortælle dem sagen og sprøge om det i deres øjne er ok hvis du stopper samværet midlertidigt til der er komme mere styr på det, fordi du mener ikke det er godt for børnene . så vil de jo sige deres ærlige mening omkring det. 

Det var sådan jeg gjorde, og jeg var noget overrasket over at høre jeg måtte sige nej til samvær.

ang hans mor, jeg ved ikke hvad de synes om mig, jeg ved ikke hvad han har fortalt hans familier, han har trukket mig i retten to gange og meldt mig til kommunen så kunne ikke forstille mig det er gode ting han siger om mig. Men hun lyttede fordi hun vil jo også gerne at hendes søn ser hans søn ... og jeg er ikke udepå at ødelægge det, men det skal ikke gå ud over min søn 

Ja bliver nok nødt til at ringe og snakke med dem i morgen... for kan simpelthen ikke holde ud at se mine børn sådan.

det gør mig ked af det og fustreret, især fordi vi jo normalt har et SUPER godt samarbejde, virkelig, men så snart der kommer en ny kæreste ind i billedet er det som om han bliver hjernevasket altså!

Anmeld

13. november 2011

SjeBets

babymus77 skriver:

Tænker faktisk forældre generalt!!! Og undskyld mig men tænker så tit der bliver ballade når den ene forældre finder en ny partner!! Og blot min tanke det er sku synd!! Som anden også skriver kan man ikke stoppe samvær med mindre der er tale om groft og ting der skader børnene!! Og det er amt der stopper det, efter samtaler med jer begge sammen og hver for sig!! Og nogle gange også samtaler med børnene alt efter deres alder!!!! Jeg har set rigtig meget af sådanne sager osv, og forældres meninger hvordan den anden forældre bør gøre det rammer børnene!!! Håber i finder en løsning somEr bedst for jeres børn;-) kram afsted til dig/jer;-)

det kan man nu godt, altså stoppe samvær , hvis man kan bevise at faderen væremåde påvirker ungerne ... Det var hvad de fortalte mig og deres råd til mig var at stoppe samværet til hans tog sig sammen  og det var i manges øjne en bakatel, men for min søn var det hele hans verden ... 

Anmeld

13. november 2011

1012lmp

Toshiba skriver:

Det er jo hans valg - det er ham der har dem.....

om det etisk er godt nok - det behøver vi ikke diskutere..

Men sådan er reglerne - han må gøre hvad han vil - så længe der ikke er omsorgssvigt eller lign

Jamen er det da ikke omsorgssvigt at lade dem passe sig selv en hel weekend?! At lade dem stemme dørklokker eller spille computer og se tv fra de står op til de går i seng?!

Måske ikke fysisk omsorgssvigt men psykisk!

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

1012lmp skriver:

Jamen er det da ikke omsorgssvigt at lade dem passe sig selv en hel weekend?! At lade dem stemme dørklokker eller spille computer og se tv fra de står op til de går i seng?!

Måske ikke fysisk omsorgssvigt men psykisk!

lad eksperterne bedømme... jeg mener nok ikke det er.... Man svigter jo ikke sine børn fordi man ikke sidder og leger med dem 24/7 - han sørger vel for de basale ting som mad osv. men det er svært at bedømme - vi kender jo ikke "hele" historien

Anmeld

13. november 2011

SjeBets

1012lmp skriver:

Ja bliver nok nødt til at ringe og snakke med dem i morgen... for kan simpelthen ikke holde ud at se mine børn sådan.

det gør mig ked af det og fustreret, især fordi vi jo normalt har et SUPER godt samarbejde, virkelig, men så snart der kommer en ny kæreste ind i billedet er det som om han bliver hjernevasket altså!

havde vi også han passede hans samvær til punkt og prikke, men efter han tabte i retten, gik han totalt i den  anen grøft, aflyste lagde samværet over på min søn, at hvis det skulle være skulle det være min søn på 6!! der skulle komme til ham og i den dur.. det kan man altså ikke forlange af en 6 årig, der satte jeg foden ned og meddelte ham at hvis han ville se hans søn,. måtte han komme noget ind i kampen fordi vi gad ikke det pis mere. Det og så hans mor fik ham rettet ind igen .. og amtet gav mig lov til at sige nej til samvær fordi min søn var meget påvirket af om kom far nu eller kom han ikke og over at han selv skulle bestemme om han ville se sin far eller ej ... det er forkert .. 

Anmeld

13. november 2011

babymus77

1012lmp skriver:

Er bestemt ikke sur over han har fået en kæreste, nærmere lettet fordi det så kan være han begynder at lade mig være og nyde mit liv. indtil for 14 dage siden sendte han mig blomster, prøvede at kysse og røre mig når jeg kom efter børnene og fortalte hvor meget han elskede mig osv.

Så er lettet og håber på det stopper da jeg selv har en dejlig kæreste jeg snart har været sammen med 1 år og ikke magter det mere!

men derfor synes jeg det er dybt forkert det han gør overfor børnene! Og amtet kan vel ikke stoppe et frivilligt samværd, det er jo ikke et samværd de har sat men noget vi i fællesskab er blevet enige om igennem tiden.

Amtet har ALDRIG været indblandet i det, har ikke engang på noget tidspunkt haft ringet til dem fordi vi har været enige om hvordan det skulle være helt fra starten... og det fungere også perfekt lige indtil han får en ny kæreste så er det galt igen den tid han er sammen med hende, når de så går fra hinanden er alt normalt igen lige indtil den næste. Det giver da på ingen måde mening!

Søde dig;-) i Danmark er der en forældreansvarslov hvor han har ret til at se sine børn!! Så jo skal det stoppes at han ikk skalSe dem samvær som du skriver i dit spørgsmål så skal statsforvaltningen sige det ikke er godt for barnet, med mindre børnene er omkring de 11-12 år og selv siger fra!!!! Det er super svært at fange og modtage de korrekte signaler somBliver skrevet når det er på skrift;-) håber du finder ud af det;-) kram

Anmeld

13. november 2011

1012lmp

Toshiba skriver:

lad eksperterne bedømme... jeg mener nok ikke det er.... Man svigter jo ikke sine børn fordi man ikke sidder og leger med dem 24/7 - han sørger vel for de basale ting som mad osv. men det er svært at bedømme - vi kender jo ikke "hele" historien

Nej selvfølgelig gør i ikke det... gør jeg jo ikke selv! Er der jo ikke.

men kan jo kun gå ud fra hvad børnene fortæller når de kommer hjem og forventer skam heller ikek at han leger med dem hele tiden, men lidt af tiden ville da være ok

Anmeld

13. november 2011

1012lmp

babymus77 skriver:

Søde dig;-) i Danmark er der en forældreansvarslov hvor han har ret til at se sine børn!! Så jo skal det stoppes at han ikk skalSe dem samvær som du skriver i dit spørgsmål så skal statsforvaltningen sige det ikke er godt for barnet, med mindre børnene er omkring de 11-12 år og selv siger fra!!!! Det er super svært at fange og modtage de korrekte signaler somBliver skrevet når det er på skrift;-) håber du finder ud af det;-) kram

Tak for det, men igen han må hjertens gerne også de dem vil bare gerne have der ligger en aftale ved amtet om det.

Og det er ligeså meget for at se om han overhovedet ER interesseret i at se dem for på mig virker det 10 gange mere som pligt end lyst.

så hvis nu jeg stoppede det frivillige samværd, så hvis han havde lyst til at se dem skulle han enten komme her eller søge i amtet. og hvis ikke han gør nogle af delene er det jo tydeligt om han vil eller ikke vil... giver det mening?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.