Kan man stoppe frivilligt samværd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

SjeBets

det er svært men man må godt nægte samvær hvis man kan bevise at det er skadeligt for barnet. jeg har selv lige ringet til amtet for at spørge hvad fanden jeg skulle gøre. Hendes råd var nægt ham samvær før at han tog sig sammen. og hun sagde jeg havde god grund til at gøre det. 

jeg ville nok lige snakke med amtet om det først, så du har retten på din side helt sikkert. fordi ellers kan det ende i noget værre rod. 

Vi har heldigvis for knægten fået samvær op og køre igen, måtte snakke med hans moar om det , det hjalp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

1012lmp

DAs mor skriver:

Sådan er det også med Davids far - "Hver gang" han får en ny kæreste (det er d. 4. på 4 år nu...) vil han meget gerne lave om på samvær ELLER jeg finder ud af senere at David har været ved sine farforældre  

Men jeg vil nu alligevel ikke nægte ham samvær! David er kun ved sin far hveranden weekend nu (før vi flyttede havde han 5 dage med sin far på 14 dage) og han savner ham og sin farmor & farfar. Så om ikke andet får han set dem og der ved jeg også han har det godt og trygt!

Jamen hvad sker der for de mænd altså... forstår ikke hvorfor en ny kæreste er SÅ vigtig... kunne aldrig finde på at sætte en kæreste foran dem... EVER..

og vil heller ikke nægte ham at se dem han må med glæde komme her og se dem indtil der er styr på tingene, men det vil han heller ikke så er det jo også lidt op til ham selv!

Anmeld

13. november 2011

1012lmp

SjeBets skriver:

det er svært men man må godt nægte samvær hvis man kan bevise at det er skadeligt for barnet. jeg har selv lige ringet til amtet for at spørge hvad fanden jeg skulle gøre. Hendes råd var nægt ham samvær før at han tog sig sammen. og hun sagde jeg havde god grund til at gøre det. 

jeg ville nok lige snakke med amtet om det først, så du har retten på din side helt sikkert. fordi ellers kan det ende i noget værre rod. 

Vi har heldigvis for knægten fået samvær op og køre igen, måtte snakke med hans moar om det , det hjalp 

Min x's mor har aldrig brudt sig om mig så tror ikek det ville hjælpe mig desværre... ved bare snart ikke hvad fanden jeg skal gøre har virkelig prøvet at snakke med ham om det, men han mener han ved bedst, han mener ikke der er noget forkert i det han gør

Anmeld

13. november 2011

babymus77

Jeg tænker også at de eneste der bliver ramt er børnene!! Hvis du stopper samvær med far!!! Tænker voksne må sætte deres behov for konflikt. Stof og skænderier tilside og så huske!! Vores børn har ikke valgt os som forældre men vi har valgt dem!!!

Anmeld

13. november 2011

1012lmp

babymus77 skriver:

Jeg tænker også at de eneste der bliver ramt er børnene!! Hvis du stopper samvær med far!!! Tænker voksne må sætte deres behov for konflikt. Stof og skænderier tilside og så huske!! Vores børn har ikke valgt os som forældre men vi har valgt dem!!!

Ja VI har valgt dem... derfor jeg ikke forstår hvorfor han ikke kan sætte dem først... nægter ham ikke samværd han er velkommen til at komme her og se dem så tit han vil... men det vil han heller ikke!

Og det skal lige sige vi ALDRIG skændes... vi snakker altid stille og roligt om det, men han forstår det ikke og vi har det godt når vi er sammen og vi holder også deres fødselsdag osv sammen... det er ikke et problem overhovedet.

Synes bare ikke det er til deres bedste at han ikke kan priotere dem når de er der så synes jeg ligesom det er ligemeget om de ser ham eller ej.

Anmeld

13. november 2011

SpunkenJo

babymus77 skriver:

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

1012lmp skriver:

Ja ved i det?! Da min x og jeg gik fra hinanden lavede vi samværdsaftalen med hinanden og har aldrig haft amtet med inde i det.

Kan jeg godt stoppe samværdet og nægte min x at se børnene før han har været i amtet og få lavet samværd?!

Det forholder sig sådan.....

Efter reglerne kan du IKKE blande dig i hvad de laver - hvem de ser - når de er på samvær... Det er faderens tid og derfor KUN ham der råder over det.

MED MINDRE de sidder i en hash-bule eller lign - SÅ må/skal man blande sig.

Hva han har af kærester osv - det kan du ikke blande dig i.

Hvis han passer børnene og sørger for de får mad osv - ja så er der ikke noget at komme efter.

Anmeld

13. november 2011

SjeBets

1012lmp skriver:

Min x's mor har aldrig brudt sig om mig så tror ikek det ville hjælpe mig desværre... ved bare snart ikke hvad fanden jeg skal gøre har virkelig prøvet at snakke med ham om det, men han mener han ved bedst, han mener ikke der er noget forkert i det han gør

hvis jeg var dig , ville jeg ringe til amtet og fortælle dem sagen og sprøge om det i deres øjne er ok hvis du stopper samværet midlertidigt til der er komme mere styr på det, fordi du mener ikke det er godt for børnene . så vil de jo sige deres ærlige mening omkring det. 

Det var sådan jeg gjorde, og jeg var noget overrasket over at høre jeg måtte sige nej til samvær.

ang hans mor, jeg ved ikke hvad de synes om mig, jeg ved ikke hvad han har fortalt hans familier, han har trukket mig i retten to gange og meldt mig til kommunen så kunne ikke forstille mig det er gode ting han siger om mig. Men hun lyttede fordi hun vil jo også gerne at hendes søn ser hans søn ... og jeg er ikke udepå at ødelægge det, men det skal ikke gå ud over min søn 

Anmeld

13. november 2011

babymus77

1012lmp skriver:

Ja VI har valgt dem... derfor jeg ikke forstår hvorfor han ikke kan sætte dem først... nægter ham ikke samværd han er velkommen til at komme her og se dem så tit han vil... men det vil han heller ikke!

Og det skal lige sige vi ALDRIG skændes... vi snakker altid stille og roligt om det, men han forstår det ikke og vi har det godt når vi er sammen og vi holder også deres fødselsdag osv sammen... det er ikke et problem overhovedet.

Synes bare ikke det er til deres bedste at han ikke kan priotere dem når de er der så synes jeg ligesom det er ligemeget om de ser ham eller ej.

Tænker faktisk forældre generalt!!! Og undskyld mig men tænker så tit der bliver ballade når den ene forældre finder en ny partner!! Og blot min tanke det er sku synd!! Som anden også skriver kan man ikke stoppe samvær med mindre der er tale om groft og ting der skader børnene!! Og det er amt der stopper det, efter samtaler med jer begge sammen og hver for sig!! Og nogle gange også samtaler med børnene alt efter deres alder!!!! Jeg har set rigtig meget af sådanne sager osv, og forældres meninger hvordan den anden forældre bør gøre det rammer børnene!!! Håber i finder en løsning somEr bedst for jeres børn;-) kram afsted til dig/jer;-)

Anmeld

13. november 2011

1012lmp

Toshiba skriver:

Det forholder sig sådan.....

Efter reglerne kan du IKKE blande dig i hvad de laver - hvem de ser - når de er på samvær... Det er faderens tid og derfor KUN ham der råder over det.

MED MINDRE de sidder i en hash-bule eller lign - SÅ må/skal man blande sig.

Hva han har af kærester osv - det kan du ikke blande dig i.

Hvis han passer børnene og sørger for de får mad osv - ja så er der ikke noget at komme efter.

Hvordan kan ikke blande mig i det... det kan sq ikek være rigtigt at det er ok mine børn får lov at rende og stemme dørklokker fordi han ikke interessere sig for dem når de er der og de bare får lov at passe sig selv!

og det kan ikke passe de skal introduceres for en ny trunte hver 3-4 mdr fordi han indleder forhold med en han har kendt et par dage... Forstår ikke det kanvære ok og det er MIG der står med lorten når de kommer hjem og er kede af det og krop umulige!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.