Du har ret, vi kan blive ved med at snakke frem og tilbage, og du har ret i at vi skal lade denne ligge.
Men jeg vil slå en' en klar ting fast! Jeg har dælme kæmpet hårdt for amningen, og jeg fik at vide at pga af fysiske årsager ikke kunne amme, men jeg blev ved og ved, og kun pga. at jordemoderen så hvor meget jeg prøvede og ville, tilbød hun mig en ammebrik.
Hvor der er vilje er der vej!
Lige det sidste du skriver går direkte i hjertet på mig!!
Når det er sagt så er det et farligt emne der her er blevet bragt op...
For mig var det også vigtigt at amme mine børn!! dette var også det der drev mig til at prøve alle tre gange... første gang var det umuligt at mætte min søn, selvom der var mælk... tror dog det havde noget at gøre med den måde det blev håndteret fra hospitalets side, for i og med jeg mistede for meget blod og ikke var i stand til at bevæge mig uden hjælp de første par dage efter fødsel gav de mme om natten (dog af glas/kop hvad man nu lige kalder det).... Men resulterede i knap 14dages amning efterfulgt af 1½ mdrs amning hvor der blev supleret... og ja, jeg havde det dårligt med mme, men samtidig havde jeg heldigvis min omverden der støttede op om mig og bekræftede mig i at det var det rigtige i vores situation... og nærheden fik han stadig
nr. 2 ammede jeg ca. 2 mdr fuldt ud og havde en tilfreds og tilsyneladende mæt dreng... han tog bare ikke på
altså blev det påbudt af sp at suplere med mme!! og så gik det ellers hurtigt ned af bakke da flasken jo var lettere for ham at få noget ud af
den var svær at sluge for mig fordi jeg netop ellers havde en følelse af at det kunne lykkedes...
med nr. 3 ammede jeg fuldt ud i lidt over 1mdr, hvorefter jeg ikke kunne mætte ham mere selvom jeg prøvede i døgndrift... også ved at malke ud (gør det aldrig igen...) men måtte begynde at suplere og efter ca. 1½mdr igen var det helt slut....
Så nej det er ikke altid den med hvor der er vilje er der vej den holder hvis du spørger mig!!
Jeg syntes det er fedt for dem der kan amme
men har bare ikke tal på hvor mange gange jeg har fået gnedet salt i såret pga. snæversynetheden der i manges tilfælde følger med
havde bla. en i min anden mg der var slem til at sidde og få det til at lyde som om hendes måde var det eneste rigtige (gjaldt dog ikke kun dette område men ALT) og så havde jeg en tidligere kollega der også lige fik nedgjort mig og mit valg...
Så nej ts tror ikke du er den eneste der har det sådan, jeg har det egentlig fint med mine valg da det er det bedste jeg har kunnet gøre for mine børn... det eneste tidspunkt jeg tænker videre over det er når der kommer kommentarer fra omverdenen om at amning er det eneste rigtige, for af en eller anden grund rammer det og gør mig trist til mode hver gang... selvom yngste nu er knap 3 år

Jeg syntes det vigtigste man kan gøre er at læse sit barn og se om det trives med det man har valgt
uanset om det er det mm eller mme
Qnuz