Er jeg den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

Nadia&Daniel

CJK skriver:

Øøøh.. Måske ikke i dit tilfælde.

Men i mit tilfælde jo.

Om jeg så skulle hægte mig til en mælkemaskine, for at min søn fik mælk så gjorde jeg det.

Jeg har strenge krav til mig selv vedr. amningen, graviditeten osv og jeg sagde til mig selv og min kæreste at selvfølgelig skal jeg da amme!
Da jeg havde født fik jeg en negativ besked, mine brystvorter er for flade til at min søn ville tage fat.

Jeg rev og jeg rev i dem men han blev hidsig til sist og skreg af hans lungers kræft, og jeg grad og jeg grad, du kan tro jeg følte mig som en dårlig mor, men jeg tænkte at det ikke nytter noget at sidde og græde, og jeg spurgte jordemoder om jeg så kunne malke ud så han kunne få noget. Jeg blev hægtet til en malkemaskine, og du kan tro det var ydmygende at være koen, men jeg gjorde det for min søns ve og vel, han spiste grådigt og vi forsøgte igen med bryst men der var ikke noget at gøre.

Jordemoderen drøftede mulighederne med mig og jeg sagde at MME var den aller aller aller sidste udvej.

Og min dejlige jordemoder gav mig en ammebrik jeg måtte forsøge mig med, og det duede dælme

Så jo i mit tilfælde, kan jeg med glæde sige, hvor der er vilje er der vej!

Det er selvfølgelig okay, at have strenge krav til sig selv. Men hvad hvis dine strenge krav, går udover dit barn. Er du villlig til at "ofre" det - "bare" fordi du VIL amme, og ikke accepeterer du ikke ville kunne amme??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Stjernestoev

Christine skriver:

For mig er det meget vigtigt at amme og det står jeg ved, lige så vel som man kan stå ved det modsatte. Men jeg stritter lidt imod når folk synes det er klamt eller perverst at amme - hallo ved i godt at det er derfor vi har bryster?! Der er en mening med galskaben. Og mælken er lavet specielt til menneskebabyer.

Når det så er sagt, så er det dejligt at læse at man også kan være en glad og afbalanceret mor der giver sin baby flaske i stedet for. Og fedt at læse at der er nogle der går op i at give babyen nærvær sammen med flaskemaden. Det er så vigtigt

Hej med dig.
Jeg har tænkt det samme som dig. Men jeg har nu læst meget om det, og mange(ikke alle) af dem har måske været udsat for overgreb i barndommen, og de har altså ikke samme forhold til kroppen, som os der ikke har oplevet det.

Anmeld

21. oktober 2011

Frøken J.

Nadia&Daniel skriver:

Godt at høre din mening.. For sådan som du har det, sådan føler jeg at nogle er med amning - at det er det eneste rigtigt og helligt for dem.. Jeg føler så selv, at der er mange indlæg med folk, som er kede af det, fordi de ikke kan amme, og der føler jeg lidt ofte at det er os med flaskebørn som rammes imellem linjer (intet ondt om de indlæg der er oprettet i dag eller andre gange).. Men tror man føler det begge veje..

Så fordi andre er kede af ikke at kunne amme, så tager du det som en kritik mod dig som flaskemor? Det kan jeg så ikke følge. Jeg var knust, da jeg måtte give Rose flaske henover weekenden, men det har da intet at gøre med, at jeg synes at flaskemødre er dårlige mødre. Det er et spørgsmål om, at JEG personligt gerne vil amme, og jeg var utryg med flasken. Det betyder da ikke, at man ser ned på dem, der giver flaske

Anmeld

21. oktober 2011

Nadia&Daniel

Frøken J. skriver:

Så fordi andre er kede af ikke at kunne amme, så tager du det som en kritik mod dig som flaskemor? Det kan jeg så ikke følge. Jeg var knust, da jeg måtte give Rose flaske henover weekenden, men det har da intet at gøre med, at jeg synes at flaskemødre er dårlige mødre. Det er et spørgsmål om, at JEG personligt gerne vil amme, og jeg var utryg med flasken. Det betyder da ikke, at man ser ned på dem, der giver flaske

Ved godt at alle ikke gør det.. Men man oplever det nogle steder i det danske samfund.. Både herinde og udenfor computeren..

Nogle debatter, kommer det noglegange til udtryk imellem linjer - eller at den som har skrevet debatten, får det til at lyde som om, at flaskebørn er noget negativt..

Men ved godt det ikke er alle..

Anmeld

21. oktober 2011

Frøken J.

Nadia&Daniel skriver:

Ved godt at alle ikke gør det.. Men man oplever det nogle steder i det danske samfund.. Både herinde og udenfor computeren..

Nogle debatter, kommer det noglegange til udtryk imellem linjer - eller at den som har skrevet debatten, får det til at lyde som om, at flaskebørn er noget negativt..

Men ved godt det ikke er alle..

Tror måske mere det er et spørgsmål om, at du ved mange ser ned på det, og derfor ubevidst kommer til at mistolke den slags indlæg som en kritik. Så må man jo pludselig ikke give udtryk for, at man er ked af ikke at kunne amme, og det er vel lige så slemt som hvis du føler du ikke må give udtryk for du er glad for flasken..

Anmeld

21. oktober 2011

Nadia&Daniel

Frøken J. skriver:

Tror måske mere det er et spørgsmål om, at du ved mange ser ned på det, og derfor ubevidst kommer til at mistolke den slags indlæg som en kritik. Så må man jo pludselig ikke give udtryk for, at man er ked af ikke at kunne amme, og det er vel lige så slemt som hvis du føler du ikke må give udtryk for du er glad for flasken..

Man må gerne udtrykke det.. Men lige så meget de har ret til at udtrykke det, lige så meget ret har jeg til at udtrykke, at jeg ofte støder på, at os med flaskebørn er dårligere mødre, fordi man jo ved (mener) at amning er det bedste for børnene..

Anmeld

21. oktober 2011

Stjernestoev

Frøken J. skriver:

Hej søde!
Jeg forstår da godt at det kan misforståes, lidt som om "Giv dit barn den flaske, og lad vær med at tud". Jeg håber og tror ikke dette var meningen, men mere som en hjælp til disse mødre, som har svært ved at skulle ende med at give deres barn flaske, altså som om der også er positive ting ved det, og de nok skulle acceptere det på et tidspunkt.
Jeg ved selvfølgelig ikke om jeg har ret, og jeg er som sagt ikke mor.

Anmeld

21. oktober 2011

Christine

Stjernestoev skriver:

Hej med dig.
Jeg har tænkt det samme som dig. Men jeg har nu læst meget om det, og mange(ikke alle) af dem har måske været udsat for overgreb i barndommen, og de har altså ikke samme forhold til kroppen, som os der ikke har oplevet det.

Det kan godt være du har ret. Men der er også mange der HAR været udsat for overgreb der vælger at amme og kan være glade for det.
Selvfølgelig er det forskelligt hvordan man håndterer den slags, men jeg synes bare det er så afstumpet at sige at amning bare er "et barn der sutter på mine bryster" fordi det er så meget mere og andet end det. Hvis man ser nøgternt på det så lyder det da ikke specielt spændende, men jeg troede bare de fleste voksne mennesker kunne se lidt udover dét og forstå at amning er smukt på et helt andet plan end lige udseendet/det rent udførselsmæssige.

Og det er klart man måske ikke oplever det "smukke plan" i amning hvis man ikke ammer selv. Men det gør det ikke til en universel sandhed at flaske er lige så godt som amning. For det ville det ikke være for mig eller mine børn.

Anmeld

21. oktober 2011

Stjernestoev

Christine skriver:

Det kan godt være du har ret. Men der er også mange der HAR været udsat for overgreb der vælger at amme og kan være glade for det.
Selvfølgelig er det forskelligt hvordan man håndterer den slags, men jeg synes bare det er så afstumpet at sige at amning bare er "et barn der sutter på mine bryster" fordi det er så meget mere og andet end det. Hvis man ser nøgternt på det så lyder det da ikke specielt spændende, men jeg troede bare de fleste voksne mennesker kunne se lidt udover dét og forstå at amning er smukt på et helt andet plan end lige udseendet/det rent udførselsmæssige.

Og det er klart man måske ikke oplever det "smukke plan" i amning hvis man ikke ammer selv. Men det gør det ikke til en universel sandhed at flaske er lige så godt som amning. For det ville det ikke være for mig eller mine børn.

Hej igen.

Jeg kan godt se din pointe. Jeg synes da også det er vildt at nogen som ikke har været udsat for de ting, synes det er perverst at amme. Det er langt mere perverst at de tænker sådan om det. Men
lige netop med dem der har oplevet incest, der kan jeg godt se at de opfatter det forkert. Det tror jeg de fleste ville gøre.

Og btw, JEG håber selv at amme, og for MIG er det naturligst. Men at nogen vælger at gøre det, det er deres eget valg

Anmeld

21. oktober 2011

Nadia&Daniel

CJK skriver:

Det gør det, når du kommer med de spørgsmål du skriver i starten af din debat.

Er jeg den eneste som ikke er ked af, at min datter er blevet flaskebarn?

Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?

Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?

Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?

Det kan da også være at jeg tager fejl, men når jeg læser de spørgsmål igennem er det som at du vil have brugere til at nikke: Nej da, du er slet ikke den eneste, men det kunne da tænkes at når folk så skrev, at du ikke er den eneste der har det sådan, at du så tænkte: Puha, ej hvor dejligt at andre har det på samme måde som mig, eller har oplevet det samme som mig, og hvor er det dejligt at de kan skrive så rare ord osv osv.

Det vil jo i sidste ende bidrage til dit selvværd/selvtillid, hvilket vil øge serotonin mængden i din hjerne. Og det vil så få dig til at føle dig mere glad og accepteret.

Tænk på hvis alle folk der skrev til dig herinde, var ligeså negative som mig

Så er jeg ret sikker på du ville blive ked af det.

Og jeg undskylder min måde at sige tingene på, men for mig er det jeg skriver fakta.

Mennesker er sociale dyr, derfor søger man helst hen til folk der er ligesom en selv, dvs at du måske ville vælge at omgås folk der synes at MME er helt iorden, altså folk der bakker op om dig og dine valg.

Jeg ville gøre det samme, jeg søger ikke hen hvor der sider 3-4-5 mødre der bruger MME, fordi jeg ikke gider at høre på at de bakker hinanden op om at MME er det bedste for dem og deres barn osv osv, når jeg har slidt for at amme.

De spørgsmål har INTET med min selvtillid/selvværd at gør.. Jeg stiller de spøgsmål af nysgerrighed og blikfang..

Vist jeg var usikker på flasken, havde jeg nok ikke gjort det i næsten 1 år.. Hvis jeg fik af vide, at jeg var den eneste, vil jeg tænke: fint at I vil amme, men det at jeg valgte amning fra, er den bedste beslutning for min datter og jeg. Har ikke brug for at folk nikker og giver mig ret, for De kan ikke læse mit barn som jeg kan..

Tror igen desværre du har misforstået min debat, og heller ikke får forståelse på det..

Samtidige vil jeg aldrig sige at mme er det bedste, men vil heller ikke sige amning er det bedste, for det var det ikke for min datter.. Der er børn så forskellig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.