Er jeg den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Nadia&Daniel

Stjernestoev skriver:

Jeg er lidt ked af at se, at jeg tror dit indlæg bliver misforstået.
For mig virker det her som om du gerne vil fortælle de ulykkelige mødre, at det faktisk også er fantastisk at give flaske, og at de nok skal blive glad for det

Det er nemlig lige så fantastisk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Nadia&Daniel

fru sørensen skriver:

Jeg ammer min søn, og det har jeg gjort, næsten lige siden han blev født. Jeg har døjet meget med amningen i starten, han ville ikke tage fat i mine brystvorter, fordi de var flade, og når jeg rev dem ud, kunne han ikke få ordentlig fat og det endte i gråd, han grad af sine lungers kræft og jeg grad fordi jeg ikke kunne give mit barn det mest naturlige i verden, men jeg forsatte, jeg spurgte jordemoderen på barselsgangen, skal jeg ikke malke ud til ham, fordi at jeg følte at det er det mindste jeg kan gøre for vores dejlige søn! Men til sidst tilbød jordemoderen mig en ammebrik, og min søn har siden spist og drukket godt. Som jeg ser det er der helt klart en streg i mellem modersmælk og modersmælkerstatning, og jeg er 100% over på modermælks side.

Det næste jeg vil skrive er nok ikke så pænt, og jeg er lidt i tvivl om du vil høre det, eller om jeg bare skulle tage og gå igen når jeg egentlig ikke kan bidrage med noget til at styrke din selvtillid og selvværd. For det er vel egentlig derfor du har oprettet denne debat. For at få nogle piger/damer på banen som kan opfylde noget socialt behov hos dig, og som kan klappe dig på skulderen, og I kan alle sammen give hinanden ret i at modersmælkserstatning, det er bare helt iorden.

Men hvis du spurgte mig ville jeg sige JA!

Og du må endelig ikke føle dig personlig angrebet eller blive ked af, sur over det jeg har skrevet, det er bare min helt ærlige mening. knus Kusuma

Det har INTET med det at gør.. Jeg havde et behov for, at lave et indlæg som ikke handlede om at jeg græd snot over jeg ikke kunne amme. Men et indlæg om, at jeg ELSKER at give flaske, og faktisk aldrig har været ked af eller følt mig som en dårlig mor fordi jeg ikke ammede..

Tror du er en af dem som har misforstået min debat.. Men godt at du skriver, så vi lige kan få tingene helt på det rene

Anmeld

20. oktober 2011

FamilienSørensen

SussieThyssen skriver:

Det synes jeg simpelthen var under lavmålet...og det skuffer mig meget at du kan skrive den slags.

Jeg skriver bare det jeg mener er sandhed. Faktisk ville jeg have skrevet mere, men valgte at stoppe, da jeg jo ikke kan bidrage med noget positivt.

Jeg har jo lige præcis ikke noget godt at sige om den situation Nadia&Daniel står i, for mig ville det være et personligt nederlag at skulle give mit barn modermælkerstatning.

Hun spurgte om hun var den eneste her der havde det godt med de punkter, og hvis Nadia&Daniel personligt kom og spurgte mig ville jeg svare Ja.

Læg lige mærke til at jeg selv erkender at jeg på ingen måder har noget godt at sige, jeg har ingen ting der kan styrke hendes selvtillid vedr. hendes valg.

Og det er min mening, men i og med at Nadia&Daniel opretter sådan en tråd er vel inderst inde for at bringe sig selv og andre piger/damer på modersmælkerstatning frem, så folk kan sidde og have det godt med hinanden, og så kan man på den måde blive bekræftet i at man ikke er den eneste der gør som man nu gør.

Jeg skrev bare hurtigt min mening, også smuttede jeg igen.

Anmeld

20. oktober 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Nadia&Daniel skriver:

Er jeg den eneste som ikke er ked af, at min datter er blevet flaskebarn?

Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?

Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?

Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?

Jeg har en flaskebarn - og jeg er glad for det. Jeg har været glad for flasken for dag 1 af (næsten).. Jeg nåede at amme Laura i få dage - men selv JM opgav, og tilskyndede mig til at give Laura flaske (helst med mælk fra mig - ellers "bare" mme) og ved I hvad? Det var/er en af DE BEDSTE beslutninger jeg har taget..

Fik en gladere datter ud af det, en mand som følte han var lige så vigtigt som moren selv, og en stolt farmor som kunne give det første barnebarn flaske..

Min mors første reation på at Laura var/er flaskebarn: "Årh nej, amming er så vigtigt".. Det kan godt være, men er det ikke mere vigtigt med et glad og MÆT baby, end at tænke på sig selv og den lyserød drøm om at amme sit barn..

Jeg føler mig lige så meget nær min datter når jeg giver hende flaske, som jeg gjorde da jeg ammede (i den første mdr.), og dog, er måske tættere på hende pga flásken, fordi jeg følte at jeg gjorde en forskel, en god en.

Men om man ammer eller giver flaske - så husk, det er i hjertet en god mor er at finde

Altså jeg er ikke ked af min er flaskebarn... men jeg har følt mig som en dårlig mor, en fiasko, en der ikke gør hvad hun burde gøre osv. Havde ikke regnet med at jeg ville føle sådan, men det gjorde jeg og gør stadig en gang imellem.

Men når det er sagt så er jeg også glad for flasken og mme. Min søn vil meget hellere have sin mad på den måde, og synes egentlig jeg har mere øjenkontakt med ham når han får flaske. Han kiggede aldrig på mig når han blev ammet, og det sidste stykke tid skreg han hver gang jeg ville ligge ham til, så er ikke i tvivl om det var den rigtige beslutning.

Så selvom jeg føler mig som den dårligeste mor, så ja... du har ret, flasken kan gøre baby og dermed mor MEGET gladere 

Anmeld

20. oktober 2011

SussieThyssen

fru sørensen skriver:

Jeg skriver bare det jeg mener er sandhed. Faktisk ville jeg have skrevet mere, men valgte at stoppe, da jeg jo ikke kan bidrage med noget positivt.

Jeg har jo lige præcis ikke noget godt at sige om den situation Nadia&Daniel står i, for mig ville det være et personligt nederlag at skulle give mit barn modermælkerstatning.

Hun spurgte om hun var den eneste her der havde det godt med de punkter, og hvis Nadia&Daniel personligt kom og spurgte mig ville jeg svare Ja.

Læg lige mærke til at jeg selv erkender at jeg på ingen måder har noget godt at sige, jeg har ingen ting der kan styrke hendes selvtillid vedr. hendes valg.

Og det er min mening, men i og med at Nadia&Daniel opretter sådan en tråd er vel inderst inde for at bringe sig selv og andre piger/damer på modersmælkerstatning frem, så folk kan sidde og have det godt med hinanden, og så kan man på den måde blive bekræftet i at man ikke er den eneste der gør som man nu gør.

Jeg skrev bare hurtigt min mening, også smuttede jeg igen.

Og det kan jeg garentere dig for at det ikke er, men det er vel nærmest for at få bekræftet at man IKKE er en dårlig mor, fordi man, uanset årsagen ikke ammer sit barn.
Men du skulle måske tænke over, at måden, du siger tingene på kan såre en mor dybt, som måske gerne ville amme sit barn men ikke kan. Og det kan du slet ikke være bekendt at nedgøre...det kan være af fysiske eller psykiske årsager.

Så prøv at åbne lidt op over for andre, og lyt til hvordan du selv ville have det, hvis du stod i en situation hvor du ikke kunne amme dit barn.

Og så lader vi den sag ligge...men det gør ikke spor at vise lidt empati.

Anmeld

20. oktober 2011

Christine

Muhmi skriver:

Ikke for at være en total heks eller noget... Men jeg synes efterhånden at man bliver set ned på fordi man ammer... Mange herinde gør det faktisk til en ret hellig ting at bruge mme... Ikke fordi det gør noget... Men det ville være lidt underligt at jeg startede sådan en tråd her, bare med amning... Så skulle du nok høre nogle ramaskrig, fordi jeg ikke skulle komme her og tro at jeg var noget.... Det er fint at amme og det er fint at bruge flaske... Men hvorfor skal nogle gøres mere hellig end den anden, vi gør jo alle det bedste for vores barn ligemeget hvad det indebærer.....

Og det er ikke fordi jeg bliver sur eller noget som helst over at du opretter sådan en debat her... Men nogle gange kan jeg faktisk godt forstå at det bliver forbudt at amme de forskellige steder... Der bliver set lidt ned på det efterhånden......

Bare lige en mening fra en mor som er meget stolt af at amme og ville være ligeså stolt af at give flaske....

For mig er det meget vigtigt at amme og det står jeg ved, lige så vel som man kan stå ved det modsatte. Men jeg stritter lidt imod når folk synes det er klamt eller perverst at amme - hallo ved i godt at det er derfor vi har bryster?! Der er en mening med galskaben. Og mælken er lavet specielt til menneskebabyer.

Når det så er sagt, så er det dejligt at læse at man også kan være en glad og afbalanceret mor der giver sin baby flaske i stedet for. Og fedt at læse at der er nogle der går op i at give babyen nærvær sammen med flaskemaden. Det er så vigtigt

Anmeld

20. oktober 2011

FamilienSørensen

SussieThyssen skriver:

Og det kan jeg garentere dig for at det ikke er, men det er vel nærmest for at få bekræftet at man IKKE er en dårlig mor, fordi man, uanset årsagen ikke ammer sit barn.
Men du skulle måske tænke over, at måden, du siger tingene på kan såre en mor dybt, som måske gerne ville amme sit barn men ikke kan. Og det kan du slet ikke være bekendt at nedgøre...det kan være af fysiske eller psykiske årsager.

Så prøv at åbne lidt op over for andre, og lyt til hvordan du selv ville have det, hvis du stod i en situation hvor du ikke kunne amme dit barn.

Og så lader vi den sag ligge...men det gør ikke spor at vise lidt empati.

Du har ret, vi kan blive ved med at snakke frem og tilbage, og du har ret i at vi skal lade denne ligge.

Men jeg vil slå en' en klar ting fast! Jeg har dælme kæmpet hårdt for amningen, og jeg fik at vide at pga af fysiske årsager ikke kunne amme, men jeg blev ved og ved, og kun pga. at jordemoderen så hvor meget jeg prøvede og ville, tilbød hun mig en ammebrik.

Hvor der er vilje er der vej!

Anmeld

20. oktober 2011

Georgia

Jeg er også en stolt mor, til 2 flaske børn.

- fantastisk indlæg.

Anmeld

20. oktober 2011

Georgia

fru sørensen skriver:

Du har ret, vi kan blive ved med at snakke frem og tilbage, og du har ret i at vi skal lade denne ligge.

Men jeg vil slå en' en klar ting fast! Jeg har dælme kæmpet hårdt for amningen, og jeg fik at vide at pga af fysiske årsager ikke kunne amme, men jeg blev ved og ved, og kun pga. at jordemoderen så hvor meget jeg prøvede og ville, tilbød hun mig en ammebrik.

Hvor der er vilje er der vej, øhh - ikke altid!

Anmeld

20. oktober 2011

Nadia&Daniel

fru sørensen skriver:

Skal det forståes - at fordi jeg valgte at stoppe amning og tage flasken i brug istedet, har jeg ikke vilje???

At jeg burde have vilje og blive ved med at presse brystet ind i Lauras mund, velvidende at jeg IKKE gjorde det bedste for lige præcis min datter???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.