Nadia&Daniel skriver:
Er jeg den eneste som ikke er ked af, at min datter er blevet flaskebarn?
Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?
Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?
Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?
Jeg har en flaskebarn - og jeg er glad for det. Jeg har været glad for flasken for dag 1 af (næsten).. Jeg nåede at amme Laura i få dage - men selv JM opgav, og tilskyndede mig til at give Laura flaske (helst med mælk fra mig - ellers "bare" mme) og ved I hvad? Det var/er en af DE BEDSTE beslutninger jeg har taget..
Fik en gladere datter ud af det, en mand som følte han var lige så vigtigt som moren selv, og en stolt farmor som kunne give det første barnebarn flaske..
Min mors første reation på at Laura var/er flaskebarn: "Årh nej, amming er så vigtigt".. Det kan godt være, men er det ikke mere vigtigt med et glad og MÆT baby, end at tænke på sig selv og den lyserød drøm om at amme sit barn..
Jeg føler mig lige så meget nær min datter når jeg giver hende flaske, som jeg gjorde da jeg ammede (i den første mdr.), og dog, er måske tættere på hende pga flásken, fordi jeg følte at jeg gjorde en forskel, en god en.
Men om man ammer eller giver flaske - så husk, det er i hjertet en god mor er at finde 
Ved ikke om du er den eneste, men det tror jeg nu ikke du er, for kender mange der bevidst har valgt flasken fra starten af fordi de ikke brød sig om tanken om amning..

MEN jeg græd snot i flere dage over at min mælk ikke havde den nærring min søn skulle bruge.. Mælk havde jeg masser af, og han spiste også vældig ved mig, men der gik kun 10 minutter og så kunne jeg amme i en time igen fordi han slet ikke blev mæt.. Han tog heller ikke på, han tabte sig derimod, og jeg var SÅ ked af at jeg ikke kunne amme, for jeg elskede det.. Jeg nåede at amme i 2 mdr og måtte så overgive mig til flasken..

Da min søn begyndte på flasken gik det rigtig godt og han elskede at ligge og blive snakket til imens han spiste og han elskede at se mig dybt i øjenene, og JEG elskede at jeg kunne se den tilfredshed han fik af at blive mæt.. Han blev da meget nemmere ja, for han blev jo pludselig mæt, og det gav tid til at jeg også kunne lave lidt i løbet af dagen udover at amme..
Men efter en måned på flasken begyndte han at blive sur hver gang han skulle have den, og han nægtede at ligge i mine arme og spise, og jeg endte med at ligge ham på sofaen ved siden af mig og så måtte jeg holde flasken på den måde, han ville IKKE ligge hos mig og have den.. om det var fordi vi kom ind i de varme sommermåneder ved jeg ikke, men jeg følte at jeg mistede SÅ MEGET kontakt med mit barn da han pludselig ikke ville ligge ved mig mere..
Så jeg er en af dem der græd over at jeg pludselig ikke kunne amme mere, og kan græde bare ved tanken om det stadigvæk, det kørte mig fuldstændig ned at jeg ikke kunne mætte mit eget barn når jeg jo egentlig havde mælk nok..