Er jeg den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

_-Kathrine-_

Nadia&Daniel skriver:

Opfatter du at folk er efter Jer som ammer??

For jeg føler personligt, at når folk snakker om at de ikke kan amme og føler sig som dårlige mødre, får det til at lyde som om at vi andre som har flaskebørn, at vi også er dårlige mødre.. Tror aldrig jeg har læst eller set en debat, der handler om at dem som ammer er dårlige mødre og burde give flaske..

Det er som jeg også har skrevet til dig, at det bliver jo set med forskellige øjne...
Men jeg tror bare man skal gøre det man selv føler er det rigtige og så være ligeglade med hvad andre tænker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Nadia&Daniel

_-Kathrine-_ skriver:

Det er som jeg også har skrevet til dig, at det bliver jo set med forskellige øjne...
Men jeg tror bare man skal gøre det man selv føler er det rigtige og så være ligeglade med hvad andre tænker

Grund til at jeg oprettede denne debat, var netop fordi jeg synes personligt at baby.dk ofte er fyldt med debatter, om mødre som netop ser det som et nederlag at give flaske, og nej, jeg har aldrig følt det som et nederlag, og det havde jeg behov for at fortælle..

Så lige til dem som tror det handler om andre ting: jeg har nok selvtilid (i hvert fald lige på det punkt med flaske og min datter), så det behøver jeg ikke få af andre 

Anmeld

20. oktober 2011

_-Kathrine-_

Nadia&Daniel skriver:

Grund til at jeg oprettede denne debat, var netop fordi jeg synes personligt at baby.dk ofte er fyldt med debatter, om mødre som netop ser det som et nederlag at give flaske, og nej, jeg har aldrig følt det som et nederlag, og det havde jeg behov for at fortælle..

Så lige til dem som tror det handler om andre ting: jeg har nok selvtilid (i hvert fald lige på det punkt med flaske og min datter), så det behøver jeg ikke få af andre 

Kan godt forstå dig, jeg har også læst de debatter hvor man føler sig som en dårlig mor, men det mener jeg absolut ikke man er.... Vil fortælle en kort ting, uden at komme for meget ind på hvem jeg taler om, men en jeg kender måtte droppe sin amning fordi barnet ikke tog nok på, og da vi andre så sidder og snakker om at vores børn ikke sover igennem om natten, sidder hun stolt og siger, det gør min og det er fordi h*n får erstatning, så det vil jeg anbefale hvis jeres børn skal sove igennem... Det synes jeg ikke der var nogen grund til at anbefale og det ville da slet ikke være af den grund jeg ville skifte til flasken...!

Anmeld

20. oktober 2011

Nadia&Daniel

Kan godt forstå dig, jeg har også læst de debatter hvor man føler sig som en dårlig mor, men det mener jeg absolut ikke man er.... Vil fortælle en kort ting, uden at komme for meget ind på hvem jeg taler om, men en jeg kender måtte droppe sin amning fordi barnet ikke tog nok på, og da vi andre så sidder og snakker om at vores børn ikke sover igennem om natten, sidder hun stolt og siger, det gør min og det er fordi h*n får erstatning, så det vil jeg anbefale hvis jeres børn skal sove igennem... Det synes jeg ikke der var nogen grund til at anbefale og det ville da slet ikke være af den grund jeg ville skifte til flasken...!

Ej, der vil jeg også give dig ret. Det siger man ikke - og vist det passede, så passer det i hvert fald ikke på min datter. Hun sover ikke igennem - i hvert fald ikke perfekt.. Så mme giver bedre søvn?? NEJ..

Anmeld

20. oktober 2011

_-Kathrine-_

Nadia&Daniel skriver:

Ej, der vil jeg også give dig ret. Det siger man ikke - og vist det passede, så passer det i hvert fald ikke på min datter. Hun sover ikke igennem - i hvert fald ikke perfekt.. Så mme giver bedre søvn?? NEJ..

Præcis... Jeg syntes også den var lidt langt ude

Anmeld

20. oktober 2011

FamilienSørensen

dpb skriver:

Lige det sidste du skriver går direkte i hjertet på mig!!

Når det er sagt så er det et farligt emne der her er blevet bragt op...

For mig var det også vigtigt at amme mine børn!! dette var også det der drev mig til at prøve alle tre gange... første gang var det umuligt at mætte min søn, selvom der var mælk... tror dog det havde noget at gøre med den måde det blev håndteret fra hospitalets side, for i og med jeg mistede for meget blod og ikke var i stand til at bevæge mig uden hjælp de første par dage efter fødsel gav de mme om natten (dog af glas/kop hvad man nu lige kalder det).... Men resulterede i knap 14dages amning efterfulgt af 1½ mdrs amning hvor der blev supleret... og ja, jeg havde det dårligt med mme, men samtidig havde jeg heldigvis min omverden der støttede op om mig og bekræftede mig i at det var det rigtige i vores situation... og nærheden fik han stadig

nr. 2 ammede jeg ca. 2 mdr fuldt ud og havde en tilfreds og tilsyneladende mæt dreng... han tog bare ikke på altså blev det påbudt af sp at suplere med mme!! og så gik det ellers hurtigt ned af bakke da flasken jo var lettere for ham at få noget ud af den var svær at sluge for mig fordi jeg netop ellers havde en følelse af at det kunne lykkedes...

med nr. 3 ammede jeg fuldt ud i lidt over 1mdr, hvorefter jeg ikke kunne mætte ham mere selvom jeg prøvede i døgndrift... også ved at malke ud (gør det aldrig igen...) men måtte begynde at suplere og efter ca. 1½mdr igen var det helt slut....

Så nej det er ikke altid den med hvor der er vilje er der vej den holder hvis du spørger mig!!

Jeg syntes det er fedt for dem der kan amme men har bare ikke tal på hvor mange gange jeg har fået gnedet salt i såret pga. snæversynetheden der i manges tilfælde følger med havde bla. en i min anden mg der var slem til at sidde og få det til at lyde som om hendes måde var det eneste rigtige (gjaldt dog ikke kun dette område men ALT) og så havde jeg en tidligere kollega der også lige fik nedgjort mig og mit valg...

Så nej ts tror ikke du er den eneste der har det sådan, jeg har det egentlig fint med mine valg da det er det bedste jeg har kunnet gøre for mine børn... det eneste tidspunkt jeg tænker videre over det er når der kommer kommentarer fra omverdenen om at amning er det eneste rigtige, for af en eller anden grund rammer det og gør mig trist til mode hver gang... selvom yngste nu er knap 3 år

Jeg syntes det vigtigste man kan gøre er at læse sit barn og se om det trives med det man har valgt uanset om det er det mm eller mme

Qnuz

I dit tilfælde tager jeg hatten af for dig! Du prøver og prøver og prøver og det har du min respekt for.

Anmeld

20. oktober 2011

Fru.Mäes <3

Felix er flaskebarn, og det har det bedste EVER!!! Jeg må indrømme at jeg overhovede ikke kunne lide at amme, synes det var ubehageligt og underligt!!! Så vi har taget den beslutning herhjemme, at næste barn osse ryger på flasken med det samme Vil ikke bøvle med det amning!!

Anmeld

21. oktober 2011

FamilienSørensen

Nadia&Daniel skriver:

Hvor spørger jeg ind til støtte ang. min selvtillid??

Hvor kommer det til udtryk i min tekst?

Det gør det, når du kommer med de spørgsmål du skriver i starten af din debat.

Er jeg den eneste som ikke er ked af, at min datter er blevet flaskebarn?

Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?

Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?

Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?

Det kan da også være at jeg tager fejl, men når jeg læser de spørgsmål igennem er det som at du vil have brugere til at nikke: Nej da, du er slet ikke den eneste, men det kunne da tænkes at når folk så skrev, at du ikke er den eneste der har det sådan, at du så tænkte: Puha, ej hvor dejligt at andre har det på samme måde som mig, eller har oplevet det samme som mig, og hvor er det dejligt at de kan skrive så rare ord osv osv.

Det vil jo i sidste ende bidrage til dit selvværd/selvtillid, hvilket vil øge serotonin mængden i din hjerne. Og det vil så få dig til at føle dig mere glad og accepteret.

Tænk på hvis alle folk der skrev til dig herinde, var ligeså negative som mig

Så er jeg ret sikker på du ville blive ked af det.

Og jeg undskylder min måde at sige tingene på, men for mig er det jeg skriver fakta.

Mennesker er sociale dyr, derfor søger man helst hen til folk der er ligesom en selv, dvs at du måske ville vælge at omgås folk der synes at MME er helt iorden, altså folk der bakker op om dig og dine valg.

Jeg ville gøre det samme, jeg søger ikke hen hvor der sider 3-4-5 mødre der bruger MME, fordi jeg ikke gider at høre på at de bakker hinanden op om at MME er det bedste for dem og deres barn osv osv, når jeg har slidt for at amme.

Anmeld

21. oktober 2011

FamilienSørensen

Nadia&Daniel skriver:

Skal det forståes - at fordi jeg valgte at stoppe amning og tage flasken i brug istedet, har jeg ikke vilje???

At jeg burde have vilje og blive ved med at presse brystet ind i Lauras mund, velvidende at jeg IKKE gjorde det bedste for lige præcis min datter???

Nej overhovedet ikke.

Denne samtale jeg fører med Sussie har ikke noget med dig og dine forhold at gøre.

Det er nu mere mig og hvordan jeg er som person. 

Nej nej Nadia&Daniel, jeg ville aldrig vove at påstå at du ikke har vilje, det ved jeg jo slet ikke noget om.

Anmeld

21. oktober 2011

FamilienSørensen

Georgia skriver:

Hvor der er vilje er der vej, øhh - ikke altid!

Øøøh.. Måske ikke i dit tilfælde.

Men i mit tilfælde jo.

Om jeg så skulle hægte mig til en mælkemaskine, for at min søn fik mælk så gjorde jeg det.

Jeg har strenge krav til mig selv vedr. amningen, graviditeten osv og jeg sagde til mig selv og min kæreste at selvfølgelig skal jeg da amme!
Da jeg havde født fik jeg en negativ besked, mine brystvorter er for flade til at min søn ville tage fat.

Jeg rev og jeg rev i dem men han blev hidsig til sist og skreg af hans lungers kræft, og jeg grad og jeg grad, du kan tro jeg følte mig som en dårlig mor, men jeg tænkte at det ikke nytter noget at sidde og græde, og jeg spurgte jordemoder om jeg så kunne malke ud så han kunne få noget. Jeg blev hægtet til en malkemaskine, og du kan tro det var ydmygende at være koen, men jeg gjorde det for min søns ve og vel, han spiste grådigt og vi forsøgte igen med bryst men der var ikke noget at gøre.

Jordemoderen drøftede mulighederne med mig og jeg sagde at MME var den aller aller aller sidste udvej.

Og min dejlige jordemoder gav mig en ammebrik jeg måtte forsøge mig med, og det duede dælme

Så jo i mit tilfælde, kan jeg med glæde sige, hvor der er vilje er der vej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.