Nadia&Daniel skriver:
Er jeg den eneste som ikke er ked af, at min datter er blevet flaskebarn?
Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?
Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?
Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?
Jeg har en flaskebarn - og jeg er glad for det. Jeg har været glad for flasken for dag 1 af (næsten).. Jeg nåede at amme Laura i få dage - men selv JM opgav, og tilskyndede mig til at give Laura flaske (helst med mælk fra mig - ellers "bare" mme) og ved I hvad? Det var/er en af DE BEDSTE beslutninger jeg har taget..
Fik en gladere datter ud af det, en mand som følte han var lige så vigtigt som moren selv, og en stolt farmor som kunne give det første barnebarn flaske..
Min mors første reation på at Laura var/er flaskebarn: "Årh nej, amming er så vigtigt".. Det kan godt være, men er det ikke mere vigtigt med et glad og MÆT baby, end at tænke på sig selv og den lyserød drøm om at amme sit barn..
Jeg føler mig lige så meget nær min datter når jeg giver hende flaske, som jeg gjorde da jeg ammede (i den første mdr.), og dog, er måske tættere på hende pga flásken, fordi jeg følte at jeg gjorde en forskel, en god en.
Men om man ammer eller giver flaske - så husk, det er i hjertet en god mor er at finde 
Jeg ammer min søn, og det har jeg gjort, næsten lige siden han blev født. Jeg har døjet meget med amningen i starten, han ville ikke tage fat i mine brystvorter, fordi de var flade, og når jeg rev dem ud, kunne han ikke få ordentlig fat og det endte i gråd, han grad af sine lungers kræft og jeg grad fordi jeg ikke kunne give mit barn det mest naturlige i verden, men jeg forsatte, jeg spurgte jordemoderen på barselsgangen, skal jeg ikke malke ud til ham, fordi at jeg følte at det er det mindste jeg kan gøre for vores dejlige søn! Men til sidst tilbød jordemoderen mig en ammebrik, og min søn har siden spist og drukket godt. Som jeg ser det er der helt klart en streg i mellem modersmælk og modersmælkerstatning, og jeg er 100% over på modermælks side.
Det næste jeg vil skrive er nok ikke så pænt, og jeg er lidt i tvivl om du vil høre det, eller om jeg bare skulle tage og gå igen når jeg egentlig ikke kan bidrage med noget til at styrke din selvtillid og selvværd. For det er vel egentlig derfor du har oprettet denne debat. For at få nogle piger/damer på banen som kan opfylde noget socialt behov hos dig, og som kan klappe dig på skulderen, og I kan alle sammen give hinanden ret i at modersmælkserstatning, det er bare helt iorden.
Men hvis du spurgte mig ville jeg sige JA!
Og du må endelig ikke føle dig personlig angrebet eller blive ked af, sur over det jeg har skrevet, det er bare min helt ærlige mening. knus Kusuma