Er jeg den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

Nadia&Daniel

Muhmi skriver:

Ikke for at være en total heks eller noget... Men jeg synes efterhånden at man bliver set ned på fordi man ammer... Mange herinde gør det faktisk til en ret hellig ting at bruge mme... Ikke fordi det gør noget... Men det ville være lidt underligt at jeg startede sådan en tråd her, bare med amning... Så skulle du nok høre nogle ramaskrig, fordi jeg ikke skulle komme her og tro at jeg var noget.... Det er fint at amme og det er fint at bruge flaske... Men hvorfor skal nogle gøres mere hellig end den anden, vi gør jo alle det bedste for vores barn ligemeget hvad det indebærer.....

Og det er ikke fordi jeg bliver sur eller noget som helst over at du opretter sådan en debat her... Men nogle gange kan jeg faktisk godt forstå at det bliver forbudt at amme de forskellige steder... Der bliver set lidt ned på det efterhånden......

Bare lige en mening fra en mor som er meget stolt af at amme og ville være ligeså stolt af at give flaske....

Godt at høre din mening.. For sådan som du har det, sådan føler jeg at nogle er med amning - at det er det eneste rigtigt og helligt for dem.. Jeg føler så selv, at der er mange indlæg med folk, som er kede af det, fordi de ikke kan amme, og der føler jeg lidt ofte at det er os med flaskebørn som rammes imellem linjer (intet ondt om de indlæg der er oprettet i dag eller andre gange).. Men tror man føler det begge veje..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

gonefishing

Nadia&Daniel skriver:

Er jeg den eneste som ikke er ked af, at min datter er blevet flaskebarn?

Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?

Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?

Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?

Jeg har en flaskebarn - og jeg er glad for det. Jeg har været glad for flasken for dag 1 af (næsten).. Jeg nåede at amme Laura i få dage - men selv JM opgav, og tilskyndede mig til at give Laura flaske (helst med mælk fra mig - ellers "bare" mme) og ved I hvad? Det var/er en af DE BEDSTE beslutninger jeg har taget..

Fik en gladere datter ud af det, en mand som følte han var lige så vigtigt som moren selv, og en stolt farmor som kunne give det første barnebarn flaske..

Min mors første reation på at Laura var/er flaskebarn: "Årh nej, amming er så vigtigt".. Det kan godt være, men er det ikke mere vigtigt med et glad og MÆT baby, end at tænke på sig selv og den lyserød drøm om at amme sit barn..

Jeg føler mig lige så meget nær min datter når jeg giver hende flaske, som jeg gjorde da jeg ammede (i den første mdr.), og dog, er måske tættere på hende pga flásken, fordi jeg følte at jeg gjorde en forskel, en god en.

Men om man ammer eller giver flaske - så husk, det er i hjertet en god mor er at finde

Jeg er rigtig glad for dit indlæg.

Jeg havde troet og drømt om at jeg skulle amme, men det lykkes bare aldrig, og jeg følte mig som en dårlig mor da næsten alle mente at det SKULLE man da.

Men ja må indrømme at jeg er glad over mange af de ting du beskriver, og så behøvede jeg aldrig at købe pat salve til ømme brystvorter

Anmeld

18. oktober 2011

Ellie79

Muhmi skriver:

Ikke for at være en total heks eller noget... Men jeg synes efterhånden at man bliver set ned på fordi man ammer... Mange herinde gør det faktisk til en ret hellig ting at bruge mme... Ikke fordi det gør noget... Men det ville være lidt underligt at jeg startede sådan en tråd her, bare med amning... Så skulle du nok høre nogle ramaskrig, fordi jeg ikke skulle komme her og tro at jeg var noget.... Det er fint at amme og det er fint at bruge flaske... Men hvorfor skal nogle gøres mere hellig end den anden, vi gør jo alle det bedste for vores barn ligemeget hvad det indebærer.....

Og det er ikke fordi jeg bliver sur eller noget som helst over at du opretter sådan en debat her... Men nogle gange kan jeg faktisk godt forstå at det bliver forbudt at amme de forskellige steder... Der bliver set lidt ned på det efterhånden......

Bare lige en mening fra en mor som er meget stolt af at amme og ville være ligeså stolt af at give flaske....

er i en terminsgruppe hvor denne debat blev oprettet bare omvendt og hold da op ts fik hug - jeg ammer og elsker det, har kæmpet hårdt for min amning, svamp, brystbetændelse og irriteret mælkekirtler.. Havde jeg valgt flasken havde jeg også elsket den.

Den gode mor sidder helt sikkert i hjertet og ikke den måde vi giver vores børn mad på...

Anmeld

18. oktober 2011

Clisolka

Nadia&Daniel skriver:

Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?

Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?

Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?

Jeg har en flaskebarn - og jeg er glad for det. Jeg har været glad for flasken for dag 1 af (næsten).. Jeg nåede at amme Laura i få dage - men selv JM opgav, og tilskyndede mig til at give Laura flaske (helst med mælk fra mig - ellers "bare" mme) og ved I hvad? Det var/er en af DE BEDSTE beslutninger jeg har taget..

Fik en gladere datter ud af det, en mand som følte han var lige så vigtigt som moren selv, og en stolt farmor som kunne give det første barnebarn flaske..

Min mors første reation på at Laura var/er flaskebarn: "Årh nej, amming er så vigtigt".. Det kan godt være, men er det ikke mere vigtigt med et glad og MÆT baby, end at tænke på sig selv og den lyserød drøm om at amme sit barn..

Jeg føler mig lige så meget nær min datter når jeg giver hende flaske, som jeg gjorde da jeg ammede (i den første mdr.), og dog, er måske tættere på hende pga flásken, fordi jeg følte at jeg gjorde en forskel, en god en.

Men om man ammer eller giver flaske - så husk, det er i hjertet en god mor er at finde

Nej, du er i hvert fald ikke den eneste! 

Isabella blev flaskebarn da hun var 6 uger gammel, og jeg har aldrig fortrudt det! Amningen fungerede ikke her  Jeg fik et langt gladere barn, en kæreste der ikke var frustreret mere - og jeg blev gladere 

Jeg fik min nærhed med Isabella når jeg gav hende flaske - og det samme med hendes far. Han kunne være med 

En god mor sidder ikke i brysterne - er det ikke det de alle siger 

Anmeld

18. oktober 2011

Mi

Du er ikke den eneste. Jeg har også haft flaskebørn, de har fået min mælk/ammet i en måned eller to, og så flaske. Jeg har eeelsket når de gik over til flaske. Jeg bryder mig ikke om at amme, og syntes at børnene har været nemmere at få ind i en rytme med flaske og at jeg har haft bedre kontakt til dem. Desuden er min mand stor "modstander" af amning, for han vil også kunne være med

Anmeld

18. oktober 2011

Giraffen

Nadia&Daniel skriver:

jeg tror det afhænger meget af hvilke idéer og krav man har til sig selv som mor. Jeg er møg-følsom og har altid gerne ville amme og ved jeg vil se det som et nederlag hvis ikke jeg kan. Nøjagtig ligesom jeg vil hvis jeg forventer en god karakter til en eksamen og ikke får den. 

Men hvis ikke ens moder-identitet sidder i amningen så er det klart den ikke bliver så hårdt ramt når man går over til flaske Her har jeg en kæreste der meget gerne vil have et flaske-barn så han ka være mere med, men jeg vil helst amme -allermest pga praktiske og økonomiske omstændigheder

Men jeg kender både de der elsker at kunne give flaske og ser det som en frihed og dem der elsker at amme og ser det som en frihed

Men tror det afhænger meget af hvad ens 'identitet' er holdt oppe på

Anmeld

18. oktober 2011

Malene76

Nadia&Daniel skriver:

Hvis der havde været en "synes om" knap som på facobook, så have jeg trykket på den over din tråd.  Er SÅ enig. Måske også fordi jeg tror jeg måske får et kommende flaskebarn. Så tak for et positivt indlæg om flaskebørn!

Kram Malene

Anmeld

18. oktober 2011

Nessie

Jeg fandt ud af at jeg nok ikke havde mælk nok, og prøvede at give ham noget af det færdigblandede babymælk, som min mor havde været forudseende nok til at købe, og han sov i 5 timer i træk, det havde vi ikke prøvet før.

Efter dét ammede jeg hvad jeg havde, og MME forresten.
Der gik ikke lang tid, før jeg slet ikke havde mælk til ham mere.

Var en lille smule skuffet over at jeg ikke kunne få det til at fungere, men også lettet, fordi jeg aldrig blev særlig glad for at amme.
Og fandt jo så også hurtigt ud af, at det hele blev meget nemmere, når han fik flaske.

Så vi var glade for det, og skulle vi få et barn mere, vil jeg prøve at amme, men bestemt ikke for hver en pris

Anmeld

18. oktober 2011

Nadia&Daniel

Undskyld jeg ikke lige svare ver enkel af Jer - har lige en datter som synes hun skal rejse sig op inde i sengen hele tiden..

Anmeld

18. oktober 2011

DitteFisk

Muhmi skriver:

Det tænkte jeg også lige stille

Jeg var utrolig glad for at amme og havde (næsten) ingen problemer. Men det ville være underligt hvis jeg oprettede en tilsvarende debat om det. Ikke at jeg synes denne tråd er træls eller noget, det er skønt at høre at du (Ts) er sådejligt afklaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.