Kære TS
Der er absolut intet i vejen med dig.
Jeg var ikke i tvivl om, at jeg ville elske mit barn, men derfor tænkte jeg da ligesom dig "Jeg håber sgu godt nok ikke han bliver grim". For der findes da herre mange grimme menneske. (Især mænd - ja det synes jeg altså)
Men som mange andre også skriver, skal ens barn godt nok være grimt før man selv kan se det. Moderkærligheden er SÅ stor, at man ikke fatter det før man oplever det.
Måske kommer din moderfølelse ikke lige med det samme og det er også HELT normalt.
Nogen kvinder skal først lære deres barn at kende før de mærker kærligheden og det skal man ikke panikke over og man skal ikke føle sig som en dårlig mor.
Selvom dit barn er et planlagt ønskebarn kan jeg da godt forstå, at du panikker lidt nu. For nu er det virkelighed og ikke bare en drøm. Det er derfor en graviditet varer 9 måneder. Så man kan nå at vænne sig til det.
Mange kvinder svinger imellem lykke og angst.
Kan jeg nu slå til som mor?
Kan jeg lide mit barn?
Bliver mit barn rask og sund?
Hvad nu hvis det bliver et kolikbarn? Brænder jeg så sammen?
Det er helt naturligt og man skal have lov til at have disse tanker.
At fornægte sine tanker pga man skal fremstå som et perfekt menneske har aldrig gavnet nogen.
Mange gør det og det kan jeg sgu godt forstå sådan som man bliver dømt herinde. 
Mht dine tvangstanker synes jeg da du skal konsultere en psykiater, der kan hjælpe dig via kognitiv terapi.
Du ved godt du ikke skader dit barn, men har man OCD stemmer følelser og fornuft bare ikke overens.
Det er en lidelse der kan behandles, så det er bare med at komme i gang. 
Jeg er sikker på, at du bliver den lykkelige mor til en køn lille unge.
Men livet som mor er fyldt med angst og bekymringer, men også stor glæde og lykke.
Så stort tillykke med din graviditet og held og lykke med det hele. 

Anmeld