jeg er virkelig bange for at få et grimt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

Isabella_mor

KaLee skriver:

Opdager faktisk lige at det jeg skrev til maja88, mere er tilegnet til dig - so here it goes:

HELT ÆRLIGT - pga hun har nogle tanker omkring sit kommende barns udseende? Så går man efter min mening i alt for små sko. Man kan ikke tillade sig at opfordre til en abort, pga tvivl og tanker. 

Hvis du luftede dine tanker - som måske ikke var så mainstream og rosenrøde som andre - ville du så blive beroliget af ord som "bare ærgeligt, synes du skal vente?" 
Egentlig ikke vel.

En ting er at skrive sin ærlige mening.. Men nogle gange kunne folk da godt lige bruge en gang sympati.  

måske du lige skulle prøve at læse alt hvad der står i ts startindlæg og prøv at læse det på forskelige måder.... for mig lyder det ikke som tabutanker men som reele følelser og en forklaring på noget hun lider af... 

hvorfor opmundre en pige der slet slet slet slet slet slet ikke føler sig klar til at blive mor. for det læser jeg.. det jeg har skrevet til hende er skrevet i en kærlig tone, det er jo selvfølgelig svært at høre når det står på skrift.. 

bare det at hun skriver at hun er bange for at ville komme til at skade sit barn fordi hun har en psykisk sygdom. det får alarmklokker til at ringe hos mig.. det er fair at hun har bekymringer. det har alle der skal være mødre.. men nærmest at frygte sit barns velvære pga en sygdom og fordi hun ikke ved hvor hun har sig selv hvordan vil hun kunne tage vare på et barn. det er en stor opgave, og det kræver rigtig meget.. 

og jeg ber hende måske på en måde som ikke alle syntes om, at tænke sig GODT og grundigt om. fordi at jeg selv ved hvordan det er at tage sig af et barn og fordi at der er udfordringer i det hele vejen igennem.. måske har hun stærke mennesker bag sig til at hjælpe, men de vil ikke altid være der, hun vil på tidspunkter komme til at stå alene med sit barn og hvad kan der ske hvis hun får det psykisk skidt og barnet måske ikke vil sove eller barnet måske har en skrigeaften osv.. det kender ALLE mødre til. og den slags kan godt tage meget hårdt på ens psyke. og ikke alle med dårlig psyke kan være sikre på hvordan de reagere på den slags... 

det er selvfølgelig ikke noget jeg ved og jeg kender ikke ts.. men jeg må gå ud fra det jeg læser og hvis det er det skal forståes på en anden måde må TS lige byde ind med nogle svar på det der bliver skrevet til hende... for ja jeg kan tage fejl af min bedømmelse af situationen. og jeg er trods alt åben for at ædre min holdning hvis jeg får lidt mere indblik i hvad det helt præcist er som hun gerne vil fortælle os... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

dorthemus

isabellamor skriver:

min eneste bekymring i min graviditet var at han måske kunne blive født med en sygdom eller en svær lidelse som han ville kæmpe med resten af livet... ikke udseende eller at mangle et ben eller en tå eller noget. men mere det at han kunne blive født syg. jeg har aldrig gået med de følelser som TS siger.. men jeg syntes bare at det hun råber lidt efter at få et godt og gadint ærligt svar.. at hun frygter at ville komme til at skade sit barn syntes jeg bare lyder til at det måske ikke er en særlig god idé at sætte et barn til verden... hvorfor sætte et barn til verden hvis dun nærmest allerede hvor hun er 6 uger siger hun ikke er i stand til at tage sig af et barn og at hun måske vil kunne skade det pga en sygdom hun har.

herregud, jeg siger jo ikke hun er et dårligt menneske. men jeg siger at det at få et barn i hendes "tilstand" måske bare er en rimelig dårlig idé.... 

Jeg forstår overhovedet ikke hvordan du kan komme til den konklusion!! Må indrømme at jeg mildest talt er mere chokeret over din og lign. komklusioner end på TS.

Anmeld

11. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN
isabellamor skriver:

at hun frygter at ville komme til at skade sit barn syntes jeg bare lyder til at det måske ikke er en særlig god idé at sætte et barn til verden... hvorfor sætte et barn til verden hvis dun nærmest allerede hvor hun er 6 uger siger hun ikke er i stand til at tage sig af et barn og at hun måske vil kunne skade det pga en sygdom hun har.

Hvis du læser hendes indlæg på den måde, kan jeg godt forstå, at du bliver bekymret.

Men hvis du vidste noget om tvangstanker ville du også vide, at de er irrationelle. Dvs trådstarter frygter hun vil skade barnet. Og det er det som et selve tvangstanken og problemet. Hun ville aldrig gøre det.
Det er frygten der er problemet og intet mere.

Man er ikke sindssyg når man har tvangstanker.

I modsætning til andre sindslidelser ved folk med tvangstanker og tvangshandlinger godt, at det er helt hen i vejret det de tænker.
De kan bare ikke lade være med at tænke det.

Anmeld

11. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN
KaLee skriver:

*LOL* Endnu en gang er vi skræmmende enige (se min smøre tidligere - den minder uhyggeligt meget om din) :-D

Hehe.. Jeg læste godt dit svar og overvejede om jeg bare skulle erklære mig enig, men kom frem til, at det er ved at blive lidt for spooky.

Jeg tror vi er tvillinger. En af os er bare blevet bortadopteret.

Anmeld

11. oktober 2011

Isabella_mor

krejl skriver:

Jeg tror mere det handler om at TS havde brug for at få at vide at det er okay at være i tvivl og have disse tanker... Og jeg skriver ikke at hun "SKAL" få det barn, jeg skriver blot at jeg mener det er for hård en udmeldning at opfordre hende til en abort på baggrund af de (ret få) oplysninger TS giver.

jeg syntes nu også at der skal være klart til at modtage forskellige svar... selvfølgelig er det okay at have bekymringer, det har alle der skal være forældre og når man lige er blevet mor og ja faktisk også bare resten af barnets liv... det er normalt.. jeg syntes bare ikke at det er okay, når hun skriver det med at frygte at skade sit barn pga en sygdom hun har.. fair nok... jeg kan måske have dømt hende for hårdt. men jeg syntes bare at der var nogle alarmklokker der ringede hos mig og jeg vil hvertfald ikke sige at det er i orden osv hvis jeg virkelig ikke syntes det er i orden.. havde det været min søster eller min venninde der kom til mig med den slags bekymringer og serverede det for mig på den samme måde som ts i denne debat har gjort, for det lyder i mine "øre" ikke til at hun faktisk ønsker det barn...  men nu vil jeg lige læse ts indlæg igen og se om jeg faktisk har misforstået noget...

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

jeg tror det bedste ville være at du ventede hvorfor sætte et barn i verden hvor du ikke er sikker på om du kan tage dig af dit barn. hvis nu dit barn ikke er kønt i dine øjne, så kan det være du ikke vil kunne klare at tage sig af det som du ville hvis det måske var et kønt barn. 

jeg syntes du skal vente. du lyder ikke til at kunne være en særlig stabil og heller ikke til at være klar til at tilsidesætte nogle af dine egne behov for et barn... 

et barn er ikke noget man sætter ind i verden fordi man bare bliver gravid.. det er derfor der findes aborter.. og jeg syntes i dit tilfælde at det er den eneste rigtige vej at gå for dig.. og jeg syntes du skal tænke dig om inden du bare dyrker sex fremover, for en graviditet er en konsekvens af at dyrke sex.. også selvom man beskytter sig... 

men det er jo dit valg... 

Vi har prøvet over et år på at blive gravide og mit liv er ellers rimelig stabil og jeg er over 30 år.. ja undskyld men det er nu engang de tanker og følelser jeg har...

Anmeld

11. oktober 2011

Laulund87

RGN skriver:

Hvis du læser hendes indlæg på den måde, kan jeg godt forstå, at du bliver bekymret.

Men hvis du vidste noget om tvangstanker ville du også vide, at de er irrationelle. Dvs trådstarter frygter hun vil skade barnet. Og det er det som et selve tvangstanken og problemet. Hun ville aldrig gøre det.
Det er frygten der er problemet og intet mere.

Man er ikke sindssyg når man har tvangstanker.

I modsætning til andre sindslidelser ved folk med tvangstanker og tvangshandlinger godt, at det er helt hen i vejret det de tænker.
De kan bare ikke lade være med at tænke det.

Tak! Hvis tvangstanker gør at man ikke burde få børn, burde jeg ikke have fået min datter

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

krejl skriver:

Jeg synes godt nok det er en hård konklusion, at TS burde få en abort! Jeg tror helt ærligt mere hun har brug for noget opbakning end at andre bruser ud med hvad de mener er rigtigt og forkert.

Til TS: Jeg håber du genfinder glæden over din graviditet og et kæmpe herfra!

Tak for din forståelse det er ligenøjagtig det jeg har brug for og så selvfølgelig sandheden men kan nu engang ikke styre de tanker/følelser jeg har

Anmeld

11. oktober 2011

eElak

isabellamor skriver:

måske du lige skulle prøve at læse alt hvad der står i ts startindlæg og prøv at læse det på forskelige måder.... for mig lyder det ikke som tabutanker men som reele følelser og en forklaring på noget hun lider af... 

hvorfor opmundre en pige der slet slet slet slet slet slet ikke føler sig klar til at blive mor. for det læser jeg.. det jeg har skrevet til hende er skrevet i en kærlig tone, det er jo selvfølgelig svært at høre når det står på skrift.. 

bare det at hun skriver at hun er bange for at ville komme til at skade sit barn fordi hun har en psykisk sygdom. det får alarmklokker til at ringe hos mig.. det er fair at hun har bekymringer. det har alle der skal være mødre.. men nærmest at frygte sit barns velvære pga en sygdom og fordi hun ikke ved hvor hun har sig selv hvordan vil hun kunne tage vare på et barn. det er en stor opgave, og det kræver rigtig meget.. 

og jeg ber hende måske på en måde som ikke alle syntes om, at tænke sig GODT og grundigt om. fordi at jeg selv ved hvordan det er at tage sig af et barn og fordi at der er udfordringer i det hele vejen igennem.. måske har hun stærke mennesker bag sig til at hjælpe, men de vil ikke altid være der, hun vil på tidspunkter komme til at stå alene med sit barn og hvad kan der ske hvis hun får det psykisk skidt og barnet måske ikke vil sove eller barnet måske har en skrigeaften osv.. det kender ALLE mødre til. og den slags kan godt tage meget hårdt på ens psyke. og ikke alle med dårlig psyke kan være sikre på hvordan de reagere på den slags... 

det er selvfølgelig ikke noget jeg ved og jeg kender ikke ts.. men jeg må gå ud fra det jeg læser og hvis det er det skal forståes på en anden måde må TS lige byde ind med nogle svar på det der bliver skrevet til hende... for ja jeg kan tage fejl af min bedømmelse af situationen. og jeg er trods alt åben for at ædre min holdning hvis jeg får lidt mere indblik i hvad det helt præcist er som hun gerne vil fortælle os... 

Måske skulle du også læse hvad der bliver skrevet - både af mig, TS og andre. Måske skulle du overveje hvad det faktisk er du skriver til TS. 

JA hun lider af tvangstanker - det er selvfølgelig noget hun skal være opmærksom på. Det er noget som hun bør tale med sin læge om - ingen tvivl om det. 

Men hun kan godt få et barn, selvom hun har tvangstanker/OCD.

Men mange af de ting hun skriver - det er altså HELT NORMALT for os andre dødelige, som ikke lider af noget som helst. Derfor bruger jeg krudtet på at berolige hende.

Ligemeget hvor velmenende dit "råd" er, så opfordrer du et andet menneske til at få en abort - bl.a. på baggrund af uskyldige tanker som er ganske normale. og undskyld mig - men tanker om ens barn er grimt er altså ganske normale at have (for de fleste - du har jo sagt at du skilte dig ud).

Jeg forstår bare ikke hvorfor du opfordrer hende til at få en abort,når hun i virkeligheden har brug for at lufte sine bekymringer, føle sig forstået og få af vide at hun altså ikke er så slem. Dit indlæg (og de andres i samme dur) gør kun det modsatte - og det er sgu en skam.  

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Åh sikke noget Alle de bekymringer man gør sig når man er gravid....og de virkelige bekymringer kommer først når barnet er kommet og man frygter alt muligt vil ske de dyrebareste man har i sit liv. Kan fortælle dig, at jeg også håbede på et smukt barn og da jeg har fået min datter med en donor havde jeg også de bekymringer Da jeg så min datter første gang syntes jeg at hun var det smukkeste jeg nogensinde havde set og jeg tålte ikke den mindste kritik. Min datter blev født med to ekstra lillefingre og to ekstra lilletæer, men det var aldrig noget jeg syntes ar et problem. Jeg var dog ret sart når jeg så vildt fremmede menneske kigge på dem og jeg havde lyst til at råbe af dem om at de skulle se MIN DATTER og ikke de ekstra lemmer. Vil også indrømme, at når jeg ser billeder af min nyfødte pige så syntes jeg slet ikke hun var så køn, hahaha Men det er hun nu, min smukke pige. Mit råd til dig er at du skal anerkende de følelser du har men heller ikke dvæle ved dem...nyd din graviditet. Det er starten på den vildeste kærlighedsaffære du nogensinde vil få i livet

Tak  jeg synes hun ser super køn ud på profilbilledet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.