isabellamor skriver:
måske du lige skulle prøve at læse alt hvad der står i ts startindlæg og prøv at læse det på forskelige måder.... for mig lyder det ikke som tabutanker men som reele følelser og en forklaring på noget hun lider af...
hvorfor opmundre en pige der slet slet slet slet slet slet ikke føler sig klar til at blive mor. for det læser jeg.. det jeg har skrevet til hende er skrevet i en kærlig tone, det er jo selvfølgelig svært at høre når det står på skrift..
bare det at hun skriver at hun er bange for at ville komme til at skade sit barn fordi hun har en psykisk sygdom. det får alarmklokker til at ringe hos mig.. det er fair at hun har bekymringer. det har alle der skal være mødre.. men nærmest at frygte sit barns velvære pga en sygdom og fordi hun ikke ved hvor hun har sig selv hvordan vil hun kunne tage vare på et barn. det er en stor opgave, og det kræver rigtig meget..
og jeg ber hende måske på en måde som ikke alle syntes om, at tænke sig GODT og grundigt om. fordi at jeg selv ved hvordan det er at tage sig af et barn og fordi at der er udfordringer i det hele vejen igennem.. måske har hun stærke mennesker bag sig til at hjælpe, men de vil ikke altid være der, hun vil på tidspunkter komme til at stå alene med sit barn og hvad kan der ske hvis hun får det psykisk skidt og barnet måske ikke vil sove eller barnet måske har en skrigeaften osv.. det kender ALLE mødre til. og den slags kan godt tage meget hårdt på ens psyke. og ikke alle med dårlig psyke kan være sikre på hvordan de reagere på den slags...
det er selvfølgelig ikke noget jeg ved og jeg kender ikke ts.. men jeg må gå ud fra det jeg læser og hvis det er det skal forståes på en anden måde må TS lige byde ind med nogle svar på det der bliver skrevet til hende... for ja jeg kan tage fejl af min bedømmelse af situationen. og jeg er trods alt åben for at ædre min holdning hvis jeg får lidt mere indblik i hvad det helt præcist er som hun gerne vil fortælle os...

Måske skulle du også læse hvad der bliver skrevet - både af mig, TS og andre. Måske skulle du overveje hvad det faktisk er du skriver til TS.
JA hun lider af tvangstanker - det er selvfølgelig noget hun skal være opmærksom på. Det er noget som hun bør tale med sin læge om - ingen tvivl om det.
Men hun kan godt få et barn, selvom hun har tvangstanker/OCD.
Men mange af de ting hun skriver - det er altså HELT NORMALT for os andre dødelige, som ikke lider af noget som helst. Derfor bruger jeg krudtet på at berolige hende.
Ligemeget hvor velmenende dit "råd" er, så opfordrer du et andet menneske til at få en abort - bl.a. på baggrund af uskyldige tanker som er ganske normale. og undskyld mig - men tanker om ens barn er grimt er altså ganske normale at have (for de fleste - du har jo sagt at du skilte dig ud).
Jeg forstår bare ikke hvorfor du opfordrer hende til at få en abort,når hun i virkeligheden har brug for at lufte sine bekymringer, føle sig forstået og få af vide at hun altså ikke er så slem. Dit indlæg (og de andres i samme dur) gør kun det modsatte - og det er sgu en skam.