jeg er virkelig bange for at få et grimt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

millesofie

Hej alle

Jeg er gravid i 6 uge og det var plantlagt men jeg føler absolut ingen glæde... kun tristhed og bekymringer

Lige da jeg testede positiv var jeg glad men glæden var kort.. allerede dagen efter gik virkeligheden op for mig og så fik jeg da virkelig skidt da jeg pludselig slet ikke føler mig klar

Det er meget få børn jeg synes er søde/kønne og når jeg ser en af dem ønsker jeg mit barn bliver lige så charmerende.. jeg skammer mig over det men jeg er virkelig bange for at få et grimt barn som frastøder mig eller jeg intet føler overfor..

Jeg kan på ingen måde forestille mig livet som mor da jeg føler mig som datter 100 % og har ingen små børn i familien som jeg kan relatere til...

Jeg er bange for at få en fødselsdepression og bange for at skade barnet, da jeg også lider af tvangstanker

bange for jeg aldrig kommer til at elske barnet og alle snakker om ih og åh det er så dejligt at være gravid men det er det absolut ikke når man ingen glæde har og ikke kan føle noget for det der nu er i maven

først

dernæst TAL MED DIN LÆGE!!!!!

jeg var i sådan en >jeg er på ferie, men opdager det først den sidste dag< tilstand hele min graviditet.

og til min store forundring så synets jeg at min nyfødte pige var grim! det synes jeg stadig den dag i dag når jeg ser billeder af hende nyfødt.

tilgengæld så havde jeg en beskyttertrang som bare sparkede røv, for at sige det mildt, og kærligheden til det lille pjok blev større dag for dag, og i dag elsker jeg hende højere en livet, mig selv og hele verden..

får man en fødselsdepression skal man bare sige det højt og sørge for at der er nogen der tar det alvorligt, det er ikke jordens undergang og det bliver bedre...

men hvorfor skulle du også lige få det??

jeg synes du skulle prøve at slappe af, find ud af om du ønsker dette barn, om det er abort, eller måske kan du gøre en barnløs familie uendelig glad.. tænk dig om.. små børn er vildt krævende, især når man har lidt problemmer selv (det kender jeg selv)

men skriv til mig privat, så kan vi snakke lidt, hvis du har det svært..

ps mit barn er det smukkeste i verden  men dit bliver smukker set gennem dine øjne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Isabella_mor

dorthemus skriver:

Jeg forstår overhovedet ikke hvordan du kan komme til den konklusion!! Må indrømme at jeg mildest talt er mere chokeret over din og lign. komklusioner end på TS.

det er forståeligt. jeg var måske også lidt hård. men jeg tror jeg syntes det er nogle vilde tanker hun har... 

jeg havde ikke selv den slags tanker og syntes jo det lyder helt ekstremt..

og jeg kan da også være helt galt på den. og jeg vil jo ikke gøre hende ked eller noget. 

men som jeg også har skrevet til de andre der har skrevet til mig. at hun måske søger efter at få at vide at det er okay at have den slags tanker.. (det er jo efter hvad det lyder til den slags tanker ALLE har undtagen mig.. men ja man frygter det værste. men jeg valgte måske bare at håbe på det bedste.. men man tyr lettest til det negative frem for det positive. og det er ikke lige let for alle.. ) men jeg syntes også at hun skal vide at det er okay at vælge barnet til ligeså meget som det er at vælge det fra... 

og det var ikke ment som at jeg skulle ind og lege gud og bestemme hvad hun skal gøre. det vælger hun helt selv.. men jeg ville gerne sætte det i et lidt større perspektiv..

er ked af at jeg har fået det til at lyde helt galt.. for jeg er ikke en person der ønsker nogen mennesker ondt eller smerte.. slet ikke. 

Anmeld

11. oktober 2011

Lady Marion <3

Pyhaaaaa

Velkommen til den gravides liv , tvangstanker eller ej ,, Du er på vej til at blive mor og nu kommer alle bekymringerne og dem har vi alle   Jeg panikkede sgu også for vildt første gang jeg testede posetiv ,,  Får jeg nu et hjerne skadet barn ??  Kan jeg nu klare det ??  Bliver barnet raskt ??   Ser det nu normalt ud ??  Der er hele tiden noget at sætte ???? ved . Men det er helt normalt   kan fortælle dig at nu er det snart 19 år siden jeg stod med første posetive test og jeg er sgu dagligt bekymret for mit barn   Deter tegn på vi er mødre .

Anmeld

11. oktober 2011

eElak

Anonym skriver:

nej jeg ønsker ikke abort.. jeg er gammel nok til selv at få en abort hvis det var det jeg ville..

er over 30 så begrænset hvor længe jeg ville kunne vente og nu er jeg altså gravid så må jeg ta den derfra

Du skal ikke tage de hårde ord til dig - selvom det er svært at lade være.. 

Nu skriver du ikke hvor "slemt" din(e) OCD/tvangstanker er, hvad de er om, osv. 

Men går ud fra (håber på) at du har en læge eller lign. du kan tale med hvis du føler dig utryg..  

Anmeld

11. oktober 2011

Laulund87

Anonym skriver:

tak det er sødt af dig  men ved ikke om jeg kan skrive privat da jeg er gratis medlem herinde

Det kan du sagtens. Du går bare ind på min profil og sender et brev HVIS du har lyst!

Anmeld

11. oktober 2011

Isabella_mor

RGN skriver:

Hvis du læser hendes indlæg på den måde, kan jeg godt forstå, at du bliver bekymret.

Men hvis du vidste noget om tvangstanker ville du også vide, at de er irrationelle. Dvs trådstarter frygter hun vil skade barnet. Og det er det som et selve tvangstanken og problemet. Hun ville aldrig gøre det.
Det er frygten der er problemet og intet mere.

Man er ikke sindssyg når man har tvangstanker.

I modsætning til andre sindslidelser ved folk med tvangstanker og tvangshandlinger godt, at det er helt hen i vejret det de tænker.
De kan bare ikke lade være med at tænke det.

okay... ja jeg kender ikke særlig meget til den slags. 

men jeg har hvertfald ikke i sinde at såre nogen eller gøre nogen sure/kede eller lign... 

Anmeld

11. oktober 2011

minimig

Anonym skriver:

Tak for din forståelse det er ligenøjagtig det jeg har brug for og så selvfølgelig sandheden men kan nu engang ikke styre de tanker/følelser jeg har

Jeg er ikke selv gravid og har ikke børn, men jeg ved hvordan det føles at tvivle på alt i perioder - også på det der egentlig føles rigtigt og i det lange løb er det der gør mig glad. Tanker er en underlig størrelse.

Jeg håber du får snakket med nogen om det og møder forståelse, ikke fordømmelse, når du åbner dig omkring dine tanker.

Endnu engang: til dig

Anmeld

11. oktober 2011

dorthemus

isabellamor skriver:

det er forståeligt. jeg var måske også lidt hård. men jeg tror jeg syntes det er nogle vilde tanker hun har... 

og jeg kan da også være helt galt på den. og jeg vil jo ikke gøre hende ked eller noget. 

men som jeg også har skrevet til de andre der har skrevet til mig. at hun måske søger efter at få at vide at det er okay at have den slags tanker.. (det er jo efter hvad det lyder til den slags tanker ALLE har undtagen mig.. men ja man frygter det værste. men jeg valgte måske bare at håbe på det bedste.. men man tyr lettest til det negative frem for det positive. og det er ikke lige let for alle.. ) men jeg syntes også at hun skal vide at det er okay at vælge barnet til ligeså meget som det er at vælge det fra... 

og det var ikke ment som at jeg skulle ind og lege gud og bestemme hvad hun skal gøre. det vælger hun helt selv.. men jeg ville gerne sætte det i et lidt større perspektiv..

er ked af at jeg har fået det til at lyde helt galt.. for jeg er ikke en person der ønsker nogen mennesker ondt eller smerte.. slet ikke. 

Det er bestemt heller ikke min opfattelse af dig

Anmeld

11. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Laulund87 skriver:

Hvor er du sød!

Ja det er rigtigt og man bliver så trist når man ser hvad forestillinger folk har

Det skal du slet ikke tage dig af.
Det er jo dig der er den klogeste på det punkt.

Bare tag tråden med folks fordomme.
Der vil altid være folk, der danner sig meninger uden, at have belæg for dem.

Og hvem siger det mest om?

Men jeg synes det er et problem, når folk begynder at rådgive udfra uvidenhed og fordomme.

Anmeld

11. oktober 2011

eElak

isabellamor skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.