når kontoen er i lig 0 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2011

Na-Wi

Macrolf skriver:

Det er meget pænt af jer alle sammen at I gerne vil hjælpe med både penge og mad, men hvad så næste gang det sker? TS skriver jo at alt blev solgt sidst det skete og det er næppe første gang siden banken ikke vil hjælpe.

Den bedste løsning må da være hvis TS sætter sig og laver et budget og får skåret alle udgifter ind til benet. Uforudsete udgifter findes ikke, man betaler jo ikke for noget man ikke får.

Håber TS får det løst og I kan få rettet op på økonomien.

men selvom hun får skåret ned i sit budget hjælper det dem jo alligevel ikke lige nu ? er sikker på at ts fremover vil få kigget sin budgetkonto igennem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Ploffer

Naannaa87 skriver:

men selvom hun får skåret ned i sit budget hjælper det dem jo alligevel ikke lige nu ? er sikker på at ts fremover vil få kigget sin budgetkonto igennem..

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Det vil ikke hjælpe dem at søge enkeltydelse 1 så er der lang behandlingstid -op til 3mdr. 2 så er det sjældent at uventede regninger som f.eks el og varme godtages som uforudsete.

De borgere jeg sidder med får i hvert fald meget sjældent godkendt enkeltydelser til ovenstående.

Du skriver at det også skete for 3mdr siden hvilket får mig til at tænke at det er kvartalsbetalte regninger med de nye målere får man jo en regning for det man reelt har brugt i el hver 3 mdr nu i stedet for et kæmpe smæk til jul.

Anyways så skal i som andre skriver klart have omlagt budgettet for ellers står i sikkert med samme problem om 3mdr igen. Hvorfor fik i ikke kigget på budgettet sidst i fik efterregning?

hejsa, banken har haft hjulpet os med at finde ud af hvad der er gået galt i budgettet men indtil videre får vi intet svar overhovedet... vi har danske bank og indtil videre har jeg kun været skuffet over deres hjælp i form af lavning af budget konto som faktisk aldrig har kørt på skinner siden jeg fik danske... før havde jeg nordea, men da jeg rykkede derover og tog et lån til indskud af lejlighed har vi ikke kunne rykke bank overhovedet.. så vi står i et stort spørgsmålstegn

Anmeld

20. september 2011

kirsti

Anonym skriver:

hejsa, banken har haft hjulpet os med at finde ud af hvad der er gået galt i budgettet men indtil videre får vi intet svar overhovedet... vi har danske bank og indtil videre har jeg kun været skuffet over deres hjælp i form af lavning af budget konto som faktisk aldrig har kørt på skinner siden jeg fik danske... før havde jeg nordea, men da jeg rykkede derover og tog et lån til indskud af lejlighed har vi ikke kunne rykke bank overhovedet.. så vi står i et stort spørgsmålstegn

Hvad forsørgelse har i?

Har i haft meget overtræk siden banken ikke vil hjælpe?

Synes det lyder underligt de ikke kan hjælpe med noget hvis i ellers er gode kunder

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Hvad forsørgelse har i?

Har i haft meget overtræk siden banken ikke vil hjælpe?

Synes det lyder underligt de ikke kan hjælpe med noget hvis i ellers er gode kunder

vi har kun os selv at forsørge, vi er på su uden su lån - hvilket vi overvejer begge at tage nu,...

vi har fået 2 overtræk for 8måneder og 9måneder siden på henholdvis 200 og 500 kr.. så det jo ikke de vilde overtræk overhovedet, og vi forstår ikke hvorfor vi ikke kan få nogen former for hjælp, for vi betaler alle regninger når de kommer, vi betaler af på lånet med 1000kr hver måned og havde et lån på 35000kr som nu er nede på 23000 kr...  - noget af lånet havde min forlovede inden jeg begyndte at være sammen med ham, det jo så blevet vores fælles da vi lavede et yderligere lån til indskuddet i vores tidligere lejlighed som vi alligevel måtte flytte fra pga for dyr husleje, nu bor vi i en 2v. på 44m2, til 3900kr med vand, og varme.. el ved siden af... så vi er ret lost...

Anmeld

20. september 2011

Benjamins'mor

Altså nu er dette ikke ondt ment.. Det må du endelig ikke tro.

Men alle ved, at de hver 3. md får el-regning, det er jo ikke en uforudset udgift. 

Hvis du synes den er for høj, så burde i spare så godt som i kan på strøm. Altså huske at slukke tv'et når i ikke bruger det, slukke lyset hvergang i forlader et rum osv.  Det er ikke det vilde man spare, men det kan gøre en forskel.

Anmeld

20. september 2011

kirsti

Anonym skriver:

vi har kun os selv at forsørge, vi er på su uden su lån - hvilket vi overvejer begge at tage nu,...

vi har fået 2 overtræk for 8måneder og 9måneder siden på henholdvis 200 og 500 kr.. så det jo ikke de vilde overtræk overhovedet, og vi forstår ikke hvorfor vi ikke kan få nogen former for hjælp, for vi betaler alle regninger når de kommer, vi betaler af på lånet med 1000kr hver måned og havde et lån på 35000kr som nu er nede på 23000 kr...  - noget af lånet havde min forlovede inden jeg begyndte at være sammen med ham, det jo så blevet vores fælles da vi lavede et yderligere lån til indskuddet i vores tidligere lejlighed som vi alligevel måtte flytte fra pga for dyr husleje, nu bor vi i en 2v. på 44m2, til 3900kr med vand, og varme.. el ved siden af... så vi er ret lost...

Så virker det da helt absurd at de ikke vil låne jer noget.

For 10 år siden da jeg fik dankort (nordea) havde jeg i en trang periode nærmest overtræk hver mdr på op til 1000kr og synes de overtrækket var for højt oplevede jeg flere gange de bare sendte en låneaftale på 10.000kr som jeg kunne skrive under på hvis jeg ville. Selvfølgelig gjorde jeg ikke det men det er bare princippet i de virkede helt ligeglade ud over de sagde det jo ikke var smart at lave overtræk.

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

benjamins'mor skriver:

Altså nu er dette ikke ondt ment.. Det må du endelig ikke tro.

Men alle ved, at de hver 3. md får el-regning, det er jo ikke en uforudset udgift. 

Hvis du synes den er for høj, så burde i spare så godt som i kan på strøm. Altså huske at slukke tv'et når i ikke bruger det, slukke lyset hvergang i forlader et rum osv.  Det er ikke det vilde man spare, men det kan gøre en forskel.

det er fra en anden lejlighed af som vi flyttede fra for 6 måneder siden, og som vi helt bestemt havde betalt ... men nu kom der en mere, og vi ved ikke hvorfor..

i vores nye lejlighed, slukker vi på kontakten på alt, minus køleskabet

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Så virker det da helt absurd at de ikke vil låne jer noget.

For 10 år siden da jeg fik dankort (nordea) havde jeg i en trang periode nærmest overtræk hver mdr på op til 1000kr og synes de overtrækket var for højt oplevede jeg flere gange de bare sendte en låneaftale på 10.000kr som jeg kunne skrive under på hvis jeg ville. Selvfølgelig gjorde jeg ikke det men det er bare princippet i de virkede helt ligeglade ud over de sagde det jo ikke var smart at lave overtræk.

vi  forstår heller ikke hvordan det kan være sådan, vi kæmper en kamp med danske bank lige i øjeblikket fordi de ikke "lever" op til det de sagde og skriver på deres hjemmeside

Anmeld

20. september 2011

Nadia&Daniel

Macrolf skriver:

Det er meget pænt af jer alle sammen at I gerne vil hjælpe med både penge og mad, men hvad så næste gang det sker? TS skriver jo at alt blev solgt sidst det skete og det er næppe første gang siden banken ikke vil hjælpe.

Den bedste løsning må da være hvis TS sætter sig og laver et budget og får skåret alle udgifter ind til benet. Uforudsete udgifter findes ikke, man betaler jo ikke for noget man ikke får.

Håber TS får det løst og I kan få rettet op på økonomien.

Vil bare lige sige: de findes..

Vi havde en denne mdr. - på 5000.- (ny vaskemaskine - den anden brændte sammen lige pludselig)..

Eks. på uforsete udgifter:

- akut tandlægeregning

- der kan ske ting med bilen

- barnet kan miste (eller få stjålet) noget tøj i vuggestuen eller børnehaven

Vi har en klar aftale med banken om, at vi IKKE må hæve fra opsparingen - vi må kun hæve fra budgetkontoen til uforsete regninger.. Samt at der ALDRIG må være 0.- på den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.