når kontoen er i lig 0 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2011

Frk.Nissen

Stjernestoev skriver:

Aha.. Synes bare det er vildt og sørgerligt at man kan ende uden mad, og ingen familie til at hjælpe!

Det vil jeg give dig ret i.
Får helt ondt af dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Det er min nu altså ofte også i minus, fordi jeg skal have overført penge fra en konto til en anden, selv da jeg stod uden indkomst var det ikke et problem, så tror det er forskelligt fra bank til bank. 

Til ts, jeg forstår ikke hvorfor I ikke bare tager et lån, der går ofte ikke særlig længe før pengene er på kontoen og i det hele taget så er det altså ikke så slemt, jeg ved godt det er et lån og skal betales tilbage, men det er det billigste lån I kan tage, og når det handler om overlevelse så gør man jo det der er nødvendigt, jeg har under denne uddannelse været nødt til at tage SU lån, hvor jeg aldrig har taget det før, men mine omstændigheder er også anerledes og derfor er det bare en nødvendighed, så værre er det altså heller ikke. jeg havde fx. lige uforudsete udgifter på 2500 i form af bøger til studiet, som desværre ikke kunne fåes brugt, så der måtte jeg ty til endnu et SU lån, men sådan er det.. 

jeg har søgt om su lån nu , og venter på at skulle godkende det, for vil ik hænge på det her mere synes det er flovt og virkelig nedgørende for mig selv og min kæreste, føler mig klam i kroppen over at skulle have hjælp ... men jeg er taknemmelig for dem som har hjulpet mig idag, både med opskrifter og lidt af hvert... det varmer mit hjerte rigtig meget.. og kan slet ik beskrive hvor dejligt det er at nogen bekymre sig ...

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar alle sammen, og tak for hjælpen selvom jeg ikke bad om den slags hjælp men bare råd og vejledning for hvordan man skulle gøre hvis man stod i denne situation... takker for de gode opskrifter som jeg nu har gemt og skrevet og som nu hænger på vores køleskab så vi altid har den..

Anmeld

20. september 2011

Gry91

Anonym skriver:

vi har kontaktet seas og venter på at de ringer tilbage til os når de finder det de skal bruge, for sidst vi betalt el regning for den bolig lød den på 4300kr og det var for de måneder vi boede der, og så en måned ekstra tror jeg det var der stod i brevet, vi betaler og regner med alt er iorden, og ja så står vi så her nu

Kan det ikke være en flytteopgørelse?

Som regel betaler man jo a conto, og så hvis i har brugt mere end det kommer der jo en ekstra regning

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

mg91 skriver:

Kan det ikke være en flytteopgørelse?

Som regel betaler man jo a conto, og så hvis i har brugt mere end det kommer der jo en ekstra regning

det vi havde som a conto var vand og varme, el kom ved siden af og det sku vi selv sørge for

Anmeld

20. september 2011

N&J

Anonym skriver:

jeg har søgt om su lån nu , og venter på at skulle godkende det, for vil ik hænge på det her mere synes det er flovt og virkelig nedgørende for mig selv og min kæreste, føler mig klam i kroppen over at skulle have hjælp ... men jeg er taknemmelig for dem som har hjulpet mig idag, både med opskrifter og lidt af hvert... det varmer mit hjerte rigtig meget.. og kan slet ik beskrive hvor dejligt det er at nogen bekymre sig ...

Husk og tjek hver dag, for det kan godt gå hurtigt med det lån, det plejer i hvert fald ikke at tage mere end et par dage de gange jeg har ansøgt før godkendelsen kom, og så 1-2 dage før de var udbetalt, men jeg tænker også at hvis I ringer og siger til banken at nu kommer der altså penge om de så ikke gider udbetale noget til jer. 

Og så ved jeg godt det måske er et lidt mærkeligt råd, men jeg ville overveje at tage fast SU lån og få betalt jeres andre lån ud så hurtigt så muligt, jeg ved godt det også er et lån, men hvis I kan få betalt de andre lån og så ende med kun at skylde SU lån, så ligger renten på lånet under uddannelse på (mener det er) 6 % og efter endt uddannelse på 0,25%, og medmindre banken kan gøre det billigere, så var det måske en ide, for I er godt nok bundet på hænder og fødder når der sker sådan noget her. 

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Husk og tjek hver dag, for det kan godt gå hurtigt med det lån, det plejer i hvert fald ikke at tage mere end et par dage de gange jeg har ansøgt før godkendelsen kom, og så 1-2 dage før de var udbetalt, men jeg tænker også at hvis I ringer og siger til banken at nu kommer der altså penge om de så ikke gider udbetale noget til jer. 

Og så ved jeg godt det måske er et lidt mærkeligt råd, men jeg ville overveje at tage fast SU lån og få betalt jeres andre lån ud så hurtigt så muligt, jeg ved godt det også er et lån, men hvis I kan få betalt de andre lån og så ende med kun at skylde SU lån, så ligger renten på lånet under uddannelse på (mener det er) 6 % og efter endt uddannelse på 0,25%, og medmindre banken kan gøre det billigere, så var det måske en ide, for I er godt nok bundet på hænder og fødder når der sker sådan noget her. 

vi får os fast nu, eller jeg gør ihvertfald jeg har søgt om det, ja det er et lån og skaber mere gæld men hellere kunne leve hver måned uden nogen former for mangel på mad og alt det

Anmeld

20. september 2011

Frk.Nissen

Anonym skriver:

vi får os fast nu, eller jeg gør ihvertfald jeg har søgt om det, ja det er et lån og skaber mere gæld men hellere kunne leve hver måned uden nogen former for mangel på mad og alt det

Godt at du har søgt om det. Så er der lidt mere at lave for Hvor meget får du i SU?

Anmeld

20. september 2011

Gry91

Anonym skriver:

det vi havde som a conto var vand og varme, el kom ved siden af og det sku vi selv sørge for

Ja sådan er det de fleste steder, men el-selskaberne bruger også det med a conto i hvert fald dem jeg kender!

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

TulleStøv skriver:

Godt at du har søgt om det. Så er der lidt mere at lave for Hvor meget får du i SU?

jeg får 5040 og kæresten får 4850 :s ... ved ikke lige helt hvordan de skal lyde på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.