når kontoen er i lig 0 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2011

Ploffer

Anonym skriver:

iiih hvor er i altså søde

Jeg har selv prøvet det og det er bare ikke sjovt 

Hvis du vil ha det, vil jeg godt overføre 25 kr. til din konto. Det er ikke meget, men det er da til et par liter mælk eller en pakke kød 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Jeg har selv prøvet det og det er bare ikke sjovt 

Hvis du vil ha det, vil jeg godt overføre 25 kr. til din konto. Det er ikke meget, men det er da til et par liter mælk eller en pakke kød 

ejj det kan jeg næsten ikke .. får så dårlig samvittighed over det

Anmeld

20. september 2011

Glad Giraf

Anonym skriver:

god middag de damer

jeg har lige været på min bank konto og set at alle vores kontoer står i lig 0, og der er blevet betalt 3500 kr til forskellige (midt på måneden ), troede de var trukket, nå men, vi vidste det jo godt... men nu er sagen den - at selv vores mad budget konto står i nul, og har faktisk slet ik flere penge til mad resten af måneden !?

Hvad kan man gøre ??? vi har ikke nok i fryseren da det er en meget lille fryser... og vores køleskab står faktisk næsten tomt :s venner og familie kan desværre ik hjælpe med at skaffe lidt mad til vores fryser og skabe osv...

og banken siger nej til at hjælpe os ? :s

hvad fanden kan man så gøre ?? , hvad gør i ??

Nu vil jeg ikke risikere at lyde som en dum kæ... Men har i ikke nogle forældre, venner/veninder i kan låne bare 100kr af? Man kan komme meget langt for meget lidt...

Det har vi haft gjort før også solgt flasker hvis vi havde nogle... Synes det er rigtig sødt at folk vil hjælpe og ville også gerne selv overføre lidt, men kan godt forstå at det vil være svært at offentligtgøre over for så mange hvem du er, for ved selv hvor pinlig man kan føle sig...

Det er ikke fedt at låne penge, men hvis det kun er 100kr burde det ikke vælte hele jeres budget hele næste måned, og der er jo ikk længe til lønningsdag hvor i kan betale tilbage

Anmeld

20. september 2011

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

det har vi også fået at vide den ikke måtte... men det er blevet betalt el regning, og noget varme bidrag :s

Hvis du sender mig en privat besked med din konto nummer og adresse , så vil jeg også meget gerne overfør 25 kr til dig .. Knus

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

Nina1988 skriver:

Nu vil jeg ikke risikere at lyde som en dum kæ... Men har i ikke nogle forældre, venner/veninder i kan låne bare 100kr af? Man kan komme meget langt for meget lidt...

Det har vi haft gjort før også solgt flasker hvis vi havde nogle... Synes det er rigtig sødt at folk vil hjælpe og ville også gerne selv overføre lidt, men kan godt forstå at det vil være svært at offentligtgøre over for så mange hvem du er, for ved selv hvor pinlig man kan føle sig...

Det er ikke fedt at låne penge, men hvis det kun er 100kr burde det ikke vælte hele jeres budget hele næste måned, og der er jo ikk længe til lønningsdag hvor i kan betale tilbage

vi har spurgt vores forældre og min mor og far lever på nas af naboen, og min forlovedes forældre lever på overtræk lige nu ... og vennerne har heller ingen penge og lever på deres forældres penge..

Anmeld

20. september 2011

Ploffer

Anonym skriver:

ejj det kan jeg næsten ikke .. får så dårlig samvittighed over det

Du skal overhovedet ikke få dårlig samvittighed Sket er sket, og nu har i ikke noget at leve for... sådan er det. Og det kan vi ikke have. Jeg ved godt 25 kr ikke er meget, men det er da trods alt 4 l. mælk eller andet i godt kunne bruge den næste uge 

Anmeld

20. september 2011

QueDee

Anonym skriver:

vi har spurgt vores forældre og min mor og far lever på nas af naboen, og min forlovedes forældre lever på overtræk lige nu ... og vennerne har heller ingen penge og lever på deres forældres penge..

Det lyder godt nok trist det hele..... Mon I allesammen skulle melde jer til kursus i privatøkonomi?

Det er ikke for at sparke til en der ligger ned. Men det må da være uhyggeligt træls, at alle man kender incl en selv løber tør for penge midt på måneden??

Håber det bedste for jer!

Anmeld

20. september 2011

kirsti

skønneunger skriver:

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkassen_Vis_%20svar.asp?id=1059

her er et link om lidt info om overlevelseshjælp

Det vil ikke hjælpe dem at søge enkeltydelse 1 så er der lang behandlingstid -op til 3mdr. 2 så er det sjældent at uventede regninger som f.eks el og varme godtages som uforudsete.

De borgere jeg sidder med får i hvert fald meget sjældent godkendt enkeltydelser til ovenstående.

Du skriver at det også skete for 3mdr siden hvilket får mig til at tænke at det er kvartalsbetalte regninger med de nye målere får man jo en regning for det man reelt har brugt i el hver 3 mdr nu i stedet for et kæmpe smæk til jul.

Anyways så skal i som andre skriver klart have omlagt budgettet for ellers står i sikkert med samme problem om 3mdr igen. Hvorfor fik i ikke kigget på budgettet sidst i fik efterregning?

Anmeld

20. september 2011

..

Det er meget pænt af jer alle sammen at I gerne vil hjælpe med både penge og mad, men hvad så næste gang det sker? TS skriver jo at alt blev solgt sidst det skete og det er næppe første gang siden banken ikke vil hjælpe.

Den bedste løsning må da være hvis TS sætter sig og laver et budget og får skåret alle udgifter ind til benet. Uforudsete udgifter findes ikke, man betaler jo ikke for noget man ikke får.

Håber TS får det løst og I kan få rettet op på økonomien.

Anmeld

20. september 2011

kirsti

Macrolf skriver:

Det er meget pænt af jer alle sammen at I gerne vil hjælpe med både penge og mad, men hvad så næste gang det sker? TS skriver jo at alt blev solgt sidst det skete og det er næppe første gang siden banken ikke vil hjælpe.

Den bedste løsning må da være hvis TS sætter sig og laver et budget og får skåret alle udgifter ind til benet. Uforudsete udgifter findes ikke, man betaler jo ikke for noget man ikke får.

Håber TS får det løst og I kan få rettet op på økonomien.

jeg sad med samme tanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.