når kontoen er i lig 0 ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2011

Isabeau

Anonym skriver:

god middag de damer

jeg har lige været på min bank konto og set at alle vores kontoer står i lig 0, og der er blevet betalt 3500 kr til forskellige (midt på måneden ), troede de var trukket, nå men, vi vidste det jo godt... men nu er sagen den - at selv vores mad budget konto står i nul, og har faktisk slet ik flere penge til mad resten af måneden !?

Hvad kan man gøre ??? vi har ikke nok i fryseren da det er en meget lille fryser... og vores køleskab står faktisk næsten tomt :s venner og familie kan desværre ik hjælpe med at skaffe lidt mad til vores fryser og skabe osv...

og banken siger nej til at hjælpe os ? :s

hvad fanden kan man så gøre ?? , hvad gør i ??

Afhængig af hvor jeres indkomst kommer fra, kan man på kommunen få "madkuponer" eller en slags forskud på kontanthjælpen.

Det kan man i min kommune; Fr. havn.

Ellers må I vel sprøge banken igen, syns´ det lyder mærkelig at der blir´ trukket til regninger i mditen af måneden  Desuden mener jeg kun at de må røre lønkontoen, og IKKE madkontoen. Sådan er det i min bank, og desuden ringer de inden (i min bank) og fortæller at nu trækker de pengene og at der ikke vil være penge tilbage - "skal vi finde ud af noget?"

Håber det lykkes for Jer at finde nogle penge - måneden har jo lige lidt over en uge endnu - står selv med kun 500 kr. til resten af måneden pga. en dum regning, og manglende aktiveringsgodtgørelse, som kommunen først kan sende så jeg har dem til d. 1. Men prøver at få det til og gå

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

TR

Måske i sku tag og skifte bank ..
Det kan simpelthen ikke passe at de ikke kan hjælpe jer, når de selv kan gå ind og se i ingen penge har .. overhovedet !

- Og når i plejer at betale alt hva i skal osv . kan jeg ikke se hva problemet er, i at de låner jeg lidt penge indtil i får løn ..

Anmeld

20. september 2011

2721

Honey<3 skriver:

Bliver sgu helt rørt over din hjælpsomhed ( ved ikke om det er et ord )

Personer som dig skulle der være mange flere af!! <3

Anmeld

20. september 2011

Winnie

Anonym skriver:

god middag de damer

jeg har lige været på min bank konto og set at alle vores kontoer står i lig 0, og der er blevet betalt 3500 kr til forskellige (midt på måneden ), troede de var trukket, nå men, vi vidste det jo godt... men nu er sagen den - at selv vores mad budget konto står i nul, og har faktisk slet ik flere penge til mad resten af måneden !?

Hvad kan man gøre ??? vi har ikke nok i fryseren da det er en meget lille fryser... og vores køleskab står faktisk næsten tomt :s venner og familie kan desværre ik hjælpe med at skaffe lidt mad til vores fryser og skabe osv...

og banken siger nej til at hjælpe os ? :s

hvad fanden kan man så gøre ?? , hvad gør i ??

Hej

Har læst tråden og kan se at du både har fået råd og andet, hvilket glæder mig at se  Har selv en meget stram økonomi denne måned, men vil bare lige give dig et lille råd til fremtiden, (du vælger jo selv om du vil bruge det ). 

Vi handler STORT ind hver gang vi for penge og fylder køleskab og især hylder (depot reol) op. ( Vi er en stor familie så få ikke et chok ). Handler meget af vores indkøb i Aldi, men køber f.eks en hel kasse hakkede og flåede tomater, en hel kasse pasta, 4 kg ris, 5 pk nudler, 10 kg havregryn, 20 kg hvedemel, 10 kg rugmel, 3 poser hakket spinat på frost. Er det hele ikke brugt, fyldes der bare op til den første, for man kan komme rigtig langt med tomat suppe og brød  Køber selvfølgelig også alle mulige andre ting, men disse kan sagtens holde sig og så har man altid til lidt mad. 

Når jeres fryser er lille, er et godt råd at stege alt kød inden at det pakkes i poser og puttes i fryseren.

Held og lykke 

Anmeld

20. september 2011

H+S Skjolgborg.

Hej

Har læst tråden og kan se at du både har fået råd og andet, hvilket glæder mig at se  Har selv en meget stram økonomi denne måned, men vil bare lige give dig et lille råd til fremtiden, (du vælger jo selv om du vil bruge det ). 

Vi handler STORT ind hver gang vi for penge og fylder køleskab og især hylder (depot reol) op. ( Vi er en stor familie så få ikke et chok ). Handler meget af vores indkøb i Aldi, men køber f.eks en hel kasse hakkede og flåede tomater, en hel kasse pasta, 4 kg ris, 5 pk nudler, 10 kg havregryn, 20 kg hvedemel, 10 kg rugmel, 3 poser hakket spinat på frost. Er det hele ikke brugt, fyldes der bare op til den første, for man kan komme rigtig langt med tomat suppe og brød  Køber selvfølgelig også alle mulige andre ting, men disse kan sagtens holde sig og så har man altid til lidt mad. 

Når jeres fryser er lille, er et godt råd at stege alt kød inden at det pakkes i poser og puttes i fryseren.

Held og lykke 

lige mine ord det samme gør vi hver den 1 -2 i mdr + hver 3 mdr ud af børnefamilieydelsen tager vi i bilka og handler vildt ind af kød osv også + hver mdr køber vi ca 48 lt mælk af og til flere hvis det er. Vi hanlder ind især i aldi,lidl.netto,fakta og andre billige stede.

vi er hunden og 5-6 mennesker her. Min datter flytte jo til sin far sidste år/juni mdr mit valg men hun er her dag 5 dage hveranden uge + ferie osv.´

Ja og de to stor dreng spiser jo især godt til 11 og 14 år tit mere ind mig selv.

Henriette

Anmeld

20. september 2011

H+S Skjolgborg.

Hvis du sender mig en pb så sender jeg dig gerne nogle madvar eller hvad du lige mangler af mad eller tilbehør hvis det er.Så må du bare skrive.Vi bor heller ikke så langt fra dig kan jeg se i dine indlæg.

Vi alle kan have brug for hjælp.

Men penge sender jeg ikke.

Henriette

Anmeld

21. september 2011

kirsti

mg91 skriver:

Ja sådan er det de fleste steder, men el-selskaberne bruger også det med a conto i hvert fald dem jeg kender!

ikke længere efter de nye elektroniske målere er kommet. Der betaler du for det du har brugt hver 3, mdr så man undgår et smæk sidst på året hvis man har brugt for meget

Anmeld

21. september 2011

Gry91

kirsti skriver:

ikke længere efter de nye elektroniske målere er kommet. Der betaler du for det du har brugt hver 3, mdr så man undgår et smæk sidst på året hvis man har brugt for meget

Okay det har jeg bare ikke oplevet endnu :p

Men det er da smart! De opgørelser har nogle gange være hårde at sluge! 

Men er det så noget der er indført over alt ?

Anmeld

21. september 2011

twinboys

Nu har jeg ikke læst hele debatten... Men hvor er du fra TS...??? Hvis du er her fra min by så sig til så vil jeg gerne hjælpe jer...

Kom til at tænke på luxusfælden de søger folk, måske det var noget... Var det mig der stod i sådan en situation ja så ville jeg gøre alt hvad jeg kunne og også tilmelde mig luxusfælden...

Majbritt

Anmeld

21. september 2011

1000Ben

twinboys skriver:

Nu har jeg ikke læst hele debatten... Men hvor er du fra TS...??? Hvis du er her fra min by så sig til så vil jeg gerne hjælpe jer...

Kom til at tænke på luxusfælden de søger folk, måske det var noget... Var det mig der stod i sådan en situation ja så ville jeg gøre alt hvad jeg kunne og også tilmelde mig luxusfælden...

Majbritt

Hun bor i Næstved )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.