Vægten står stille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2011

tazz

B&J skriver:

Du må spise alt det gullerod du vil undskyld jeg blander mig, der er ikke sukker i

men frugt må du max spise 2 stk fordi der er frugt sukker i altså frugtens egen sukker

Jo der er voldsomt meget sukker i gulerødder. Det er der i rodfrugter generelt - bare se roer, der udvinder man jo det raffinerede hvide sukker. I princippet ville du kunne gøre det samme med gulerødder, det ville bare give en underlig smag i sukkeret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

1012lmp

Lise skriver:

Ahh, skide farligt er det vel næppe..

Kan sagtens sætte mit kalorieforbrug op til normal, og leve sundt og holde vægten. Jeg kunne spise rugbrød f.eks., grovpasta, grove ris mv., ting som jeg ikke rigtig under mig selv pt, men som jeg ellers spiser. Jeg spiser faktisk normalt sundt - de ekstra kilo jeg har pt stammer fra graviditeter, samt nogle meget usunde måneder (slik, kage, is mv) pga træthed og travlhed. Mine måltider er normalt meget sunde med grønt, groft, magert kød mv

Tro mig.. det er skide farligt... du kan ødelægge dit stofskifte fuldstændigt som jeg har gjort med mit...

Selvom jeg lever ligeså sundt som da jeg tabte 25kg tager jeg alligevel på trods det ødelagte stofskifte...!

Når du ikke får nok kalorier får din krop ikke nok brændstof til at kunne fungere og det ødelægger den.. så JO de ER farligt... og JO du VIL tage på når du begynder at spise flere kalorier for det er kroppen jo ikke vandt til og kan dermed ikke forbrænde dem..!

Kan godt være du ikke tror mig.. men har selv været der..!

Anmeld

3. august 2011

B&J

tazz skriver:

Jo der er voldsomt meget sukker i gulerødder. Det er der i rodfrugter generelt - bare se roer, der udvinder man jo det raffinerede hvide sukker. I princippet ville du kunne gøre det samme med gulerødder, det ville bare give en underlig smag i sukkeret.

ja men det er jo deres egen sukker, ellers kunne jeg da ikke spise dem

Anmeld

3. august 2011

B&J

Lise skriver:

FANK YOU!!!  Jeg er nemlig fuldstændig enig  Eller der er måske sukkerarter i - men jo ikke hvidt raffineret sukker, som vi putter i chokoladenkagen...

Jeg spiser max to stykker frugt om dagen - men jeg prøver at spise frugt HVER dag.

Anmeld

3. august 2011

N&J

Lise skriver:

Argh!!! Jeg forstår det ikke - jeg lever af 800-1000 kalorier om dagen, og vægten står bare stille. Der er fandme ikke noget at sige til at man mister motivationen!!!

Jeg vejer 58,noget og vil gerne ned på 50 kilo. Men der sker ikke så meget. Jeg madlogger, så kan se hvad jeg indtager af kalorier, og det ligger mellem 800 og 1000 kalorier om dagen. Jeg spiser

MOrgenmad; havregrød (lavet af havregryn og vand) + en kop kaffe med minimælk, ca 200 kalorier.

Formiddag; 150-200 g gulerødder + evt. en pære eller et æble, ca 100-150 kalorier

Frokost: Har "desværre" gratis frokostordning på arbejdet, og det er ikke altid let at få noget helt sundt. Spiser jeg hjemme, spiser jeg f.eks. gulerodssalat + kyllingefilet eller tun eller noget. PÅ jobbet må jeg tage hvad der er, igår spiste jeg et lille stykke groft rugbrød med et æg. Hertil friske tomater. Vil egentlig gerne lave en madpakke, men kan ikke helt få mig til det...

Eftermiddag; typisk ingenting

Aften: Grøntsager; omkring 200-300 gram (gulerødder, andre rødder, ærter, broccoli, blomkål...), plus lidt kød - hvad de andre får. Jeg prøver ikke at indtage for mange kalorier om aftenen, vi spiser klokken seks ca, og jeg spiser ikke mere resten af dagen.

Jeg holder mig så vidt muligt fra brød - spiser rugbrød på arbejdet hvis der ikke er andet jeg kan blive mæt af.

Jeg får som sagt en kop kaffe med mælk om morgenen, resten af dagen drikker jeg vand.

Jeg rører ikke slik, kager, sodavand, saft...

Jeg dyrker ikke motion pt, da der ikke er tid til det. Sidder ret stille på job, men sidder sjældent stille herhjemme (kun når jeg spiser...).

Jeg er ifølge BMI ikke overvægtig, men måler man min fedtprocent er den høj. Jeg bør ligge lidt lavere.

HVORFOR sker der ikke noget?

Jeg har lige været til kostvejledning, og hun anbefalede som min. 1200 selvom man vejer som jeg gør og skal tabe sig, derudover, så sagde hun at den BMI udregning som laves, der skal lægges ti kg til, og så skal man helst ligge et sted der imellem, hverken under eller over. 

Jeg skal indtage ca. 1400 kalorier om dagen min. fordi jeg dyrker motion, og udover at det er rigtig vigtigt med det grove grønt, så var det ligeså vigtigt at indtage nok protein, så jeg tror simpelthen dit problem er at du ikke indtager nok mad til at tabe dig - hvor usandsynligt det end lyder, og hvis du vil tabe dig 8 kg., hvilket jeg dog syntes er alt for meget uanset om du er på min højde (162) eller højere, så tror jeg du skal igang med motionen. 

Anmeld

3. august 2011

N&J

tazz skriver:

Det er lidt sjovt at kostvejledere rundt omkring netop påpeger gulerødder som et godt alternativ til alt andet så, men jeg vil da meget gerne se det sort på hvidt sammenlignet med andre grønsager, og nu erv sukkerroer jo ikke helt det samme som rødbeder, pastinak osv. fx. 

Anmeld

3. august 2011

Lise

N&J skriver:

Jeg har lige været til kostvejledning, og hun anbefalede som min. 1200 selvom man vejer som jeg gør og skal tabe sig, derudover, så sagde hun at den BMI udregning som laves, der skal lægges ti kg til, og så skal man helst ligge et sted der imellem, hverken under eller over. 

Jeg skal indtage ca. 1400 kalorier om dagen min. fordi jeg dyrker motion, og udover at det er rigtig vigtigt med det grove grønt, så var det ligeså vigtigt at indtage nok protein, så jeg tror simpelthen dit problem er at du ikke indtager nok mad til at tabe dig - hvor usandsynligt det end lyder, og hvis du vil tabe dig 8 kg., hvilket jeg dog syntes er alt for meget uanset om du er på min højde (162) eller højere, så tror jeg du skal igang med motionen. 

Tusinde tak for svar.

Madlog siger at mit kaloriebehov er 1126 kalorier. Skal prøve at ramme det bedre.

Det har ikke været helt med vilje at mit kalorieindtag har ligget så lavt nogle dage, det er alle de gulerødder... de mætter så fint, og koster næsten ingenting.

Må spise noget mere protein - det tager jeg til mig. Synes bare det kan være svært uden at blive fyldt af tungt kød. Jeg kan bedre lide grøntsagerne.

Jeg er 159 cm lav, og er spinkelt bygget. Jeg er slet ikke bygget til alle disse kilo. Vejede engang (før børn) 48 kg, hvilket jeg var super tilfreds med. Jeg synes ikke jeg var tynd, men slank. Min mand siger 52 kg er bedst - så vi må mødes på midten

Jeg ved det er godt med motion - og jeg vil også så gerne... Der er også snart tid, og jeg glæder mig.

Anmeld

3. august 2011

Lise

N&J skriver:

Det er lidt sjovt at kostvejledere rundt omkring netop påpeger gulerødder som et godt alternativ til alt andet så, men jeg vil da meget gerne se det sort på hvidt sammenlignet med andre grønsager, og nu erv sukkerroer jo ikke helt det samme som rødbeder, pastinak osv. fx. 

Jeg er enig med dig.

Min mutti er på slankedoktor, og der bliver hun altid anbefalet at spise rødder, rødder, rødder... De er kaloriefattige, fiberholdige...og ehm - fyldt med sukker

Anmeld

3. august 2011

engdraget

Lise skriver:

Jeg er enig med dig.

Min mutti er på slankedoktor, og der bliver hun altid anbefalet at spise rødder, rødder, rødder... De er kaloriefattige, fiberholdige...og ehm - fyldt med sukker

Begræns gulerødderne...der er jeg enig! Hvis det er sådan at man "konstant" går og gnaver i rødderne, får man dem sikkert heller ikke tygget grundigt nok, og så ligger de faktisk i tarmene og rådner lidt (nasty, I know - but true), og gør at man risikere forstoppelse, og ens forbrænding går ned!!!

Vi (i DDV) anbefales at prøve at begrænse os til 1 kg - I UGEN!

Et godt og mættende grønt, som man taber sig glimrende på er  - kål!!!  Alle former. Og du kan eks. bruge spidskål i stedte for pasta (smager super - tro mig), du kan lave blomkåls-couscous som erstatning for ris, og lave "kartoffelmos" af 2 dele knoldselleri+1 del kartoffel eller blomkål. 

På den måde kan du holde stivelses/kulhydratindtaget nede...lad endelig vær med at spise mere brød m.m for at få flere Kcal...det er ikke rette vej! Grønt og kød!!!!

Anmeld

3. august 2011

N&J

Lise skriver:

Tusinde tak for svar.

Madlog siger at mit kaloriebehov er 1126 kalorier. Skal prøve at ramme det bedre.

Det har ikke været helt med vilje at mit kalorieindtag har ligget så lavt nogle dage, det er alle de gulerødder... de mætter så fint, og koster næsten ingenting.

Må spise noget mere protein - det tager jeg til mig. Synes bare det kan være svært uden at blive fyldt af tungt kød. Jeg kan bedre lide grøntsagerne.

Jeg er 159 cm lav, og er spinkelt bygget. Jeg er slet ikke bygget til alle disse kilo. Vejede engang (før børn) 48 kg, hvilket jeg var super tilfreds med. Jeg synes ikke jeg var tynd, men slank. Min mand siger 52 kg er bedst - så vi må mødes på midten

Jeg ved det er godt med motion - og jeg vil også så gerne... Der er også snart tid, og jeg glæder mig.

Men det behøver ikke at være kød, her er det jeg har fundet på nettet, bla. i form.

10 animalske proteinkilder:

Mager skæreost, 20+ (30,2 g)

Røget torskerogn (26,8 g)

Magert oksekød (22,4 g)

Magert svinekød (22,4 g)

Kyllingekød (21,5 g)

Røget laks (21,4 g)

Sejfilet (20,5 g)

Æg (12,6 g)

Skyr (11 g)

Mælk (3,5 g)

10 vegetabilske proteinkilder:

Tørrede linser (26,2 g)

Gule ærter (22 g)

Mandel (20,5 g)

Tørrede kikærter(20,4 g)

Tørrede brune bønner (18,9 g)

Havregryn (13,3 g)

Fuldkorns spagetti(13,1 g)

Grahams knækbrød (13 g)

Hvedekerner (10,7 g)

Grovbolle (9,3 g)

Indsat fra < http://samvirke.dk/sundhed/raad-og-tips/gode-kilder-maettende-proteiner.html>

Her en liste over nogle af de bedste vegetabilske kilder til protein, som fungerer fint i et moderne køkken, som supplement eller alternativ til kødet.

Quinoa

Kan nu fås i de fleste supermarkeder. Kernerne koges og spises som ris. Quinoa har et imponerende indhold af 13 procent komplet protein.

Avocado

Avocado indeholder to procent komplet protein, og indeholder også fibre, som hjælper fordøjelsen. Avocado har også et højt indhold af Omega-6 fedtsyrer. 15 avocadoer svarer til en kyllingefilet i  protein .

Ærter

Friske eller frosne, ærter er rige på fibre, vitamin K og mineraler samt Vitamin C.

Proteinindholdet er omkring fem procent, men ærter indeholder ikke mange af de essentielle  aminosyrer . Kombiner dem derfor med kikærter eller brune ris, eller top med revet ost for at få hele spektret af aminosyrer med.

Jordnøddesmør

Peanut-butter indeholder resveratrol, det samme antioxidant, som findes i rødvin, og beskytter hjertet. Det er en ufuldstændig proteinkilde. Jordnøddesmør indeholder hele 28 pct protein, men også en del fedt.

Kokosolie- og mælk

Kokos er en fast bestanddel af asiatisk mad, og kokos indeholder en komplet proteinsammensætning, men er også rig på fibre. Vær forsigtig med fedtet, som kokos har meget af.

Brune ris

Brune ris er et fuldkorn, der er rig på mineraler og som indeholder omkring 2,5 pct protein. Det er dog ikke en komplet proteinkilde, så kombiner de brune ris med andre ufuldstændig proteiner for at dække behovet for essentielle aminosyrer.

Rødbeder

Rødbeder har et lavt indhold af kalorier og er rige på flere antioxidanter. Det er en komplet proteinkilde og derfor nyttig at tilføje til andre ufuldstændige proteinkilder. Rødbeder indeholder tre procent komplet  protein .

Indsat fra < http://www.news.bodylab.dk/kort-nyt/756-7-gode-vegetabilske-proteinkilder>

TOP 10: BØNNER & LINSER

pr. 100 gram.

• Soya bønner:  36 g
  • Røde linser:  27 g
  • Brune linser:  25 g
  • Mungbønner:  24 g
  • Hvide bønner:  21 g
  • Kikærter: 20 g
  • Brune bønner:  19 g
  • Tofu:  8 g
  • Bønnespirer:  3 g
  • Grønne bønner:  2 g

TOP 10: SNACKS

pr. 100 gram.

• Hørfrø:  25 g
  • Peanuts:  25 g
  • Peanutbutter:  23 g
  • Pistacienødder:  21 g
  • Mandel:  21 g
  • Cashewnødder:  17 g
  • Pecannødder:  10 g
  • Rosiner:  4 g
  • Tørret figen:  4 g
  • Tørret abrikos:  3 g

TOP 10: GRØNT

pr. 100 gram.

• Broccoli:  5 g
  • Rosenkål:  5 g
  • Grønkål:  5 g
  • Majskolbe:  4 g
  • Artiskok:  4 g
  • Blomkål:  3 g
  • Champignon:  3 g
  • Spinat:  3 g
  • Asparges:  2 g
  • Jordskok:  2 g

TOP 10: MÆLKEPRODUKTER

pr. 100 gram.

Indsat fra < http://iform.dk/kost/kost-og-sundhed/top-10-her-er-flest-proteiner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.