Vægten står stille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

170811

marloutti skriver:

Da jeg tabte mig 32 kg på 30 uger var gulerødder nu også min redning!!  De er så nemme lige at ha i en fugtig pose i tasken, så man altid lige kan gnaske én, når man får trang til noget...

Meeen, ja man kan godt spise for mange. Sådan er det jo med alting... Alt med måde OGSÅ de sunde ting... Der er jo intet der er sundt i længden, hvis man overdriver det...

Og så vil jeg nu også give de andre ret i at du spiser alt for lidt... Din krop er garanteret på vågeblus, hvor den holder på alt det, den har, fordi den ikke får tilført nok, til at den kan forbrænde sine depoter... Måske trænger den til et "chok" for at komme i gang igen... Nogle gange hjælper det, hvis man spiser knap så sundt en hel dag... Så får kroppen noget at arbejde for...

Der er også et princip der hedder 80/20, hvor man spiser sundt 80 procent og så tillader sig lidt "gode" ting de sidste 20...

Men jeg tænker også at hvis din krop er gået i stå, så kunne det måske være fordi du slet ikke har behov for at veje mindre... Du er jo i forvejen ret lille, lyder det til... Så måske du skulle gi din krop en time-out? Også når I nu knokler rundt som I gør, er det måske ikke skide smart at presse kroppen vægtmæssigt også... Bare en tanke...

Men held og lykke med det hele..

32 kg på 30 uger! Hvor er du sej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

170811

Er sikker på du har fået det her afvide - men 800-1000 kcal er meget lidt. Alt for lidt. Hvis du ikke sørger for at få mere mad, så sætter kroppen automatisk forbrændingen ned, og det kan evt være derfor din vægt står stille nu. held og lykke med de sidste kg

Anmeld

5. august 2011

Stumpen

marloutti skriver:

Da jeg tabte mig 32 kg på 30 uger var gulerødder nu også min redning!!  

Hooold da op, hvor er det flot...

Dyrkede du masser af motion og spiste ingenting eller?

Anmeld

5. august 2011

marloutti

170811 skriver:

32 kg på 30 uger! Hvor er du sej

Tak... Skal desværre i gang igen, da jeg har taget en del på igen... Knapt så sejt...

Anmeld

5. august 2011

marloutti

Stumpen skriver:

Hooold da op, hvor er det flot...

Dyrkede du masser af motion og spiste ingenting eller?

Næh, spiste masser af grønt og kød... Cyklede til og fra arbejde, havde hårdt fysisk arbejde og gik en tur hver aften på min. en time... Meget enkelt...

Anmeld

5. august 2011

170811

Et lille input - hvis du vil have lidt inspiration.

Morgen:
2 dl havregryn eller fibrecornflakes med skummetmælk eller 1 skive rugbrød med mager ost.
-1 grovbolle/1 stk. Fiberbrød, med mager pålæg (max 3 %), marmelade eller honning

Gode råd: -Spis morgenmad så tidligt som muligt, det er kroppens benzin, og du får en bedre start på dagen, suppler med masser af vand, og din vitaminpille. (eks. Kl 7.00)
-vælg skummetmælk

Formiddag:
1 fiberknækbrød eller fiberbolle med 1 spks cheasy smørreost + 1 frugt eller blot en frugt
-Spis mellemmåltidet ca. 2-2½ time efter morgenmad, så har kroppen hele tiden noget at arbejde på, og det er godt for forbrændingen. (eks 9.30)

Middag:
1 rugbrød med mindst 100 g pålæg fx kyllingbryst, kalkun eller let leverpostej/eller 2 æg (du må kun få æg 1 gang om ugen). + 125 g grøntsager
Gode råd: -Spis gerne frokosten 2-2½ time efter mellemmåltidet. (eks kl 12)

-Du kan også vælge at spise nogle af grøntsagerne til dit første mellemmåltid, så er det ikke så stor en portion du skal igennem.

Eftermiddag:
1 fiberknækbrød eller fiberbolle med 1 spks cheasy smørreost + 1 frugt eller blot en frugt

Aften:
mindst 250 g grøntsager + maks 125 g magert kød + maks 125 g ris/kartofler/pasta

Sen aften:
1 frugt

Generelle råd:
En god idé´er at tjekke brøddet når du køber det, Fedt indholdet må være max 4, og kostfibre skal være min 8. (det gælder både for rugbrød, knækbrød, boller osv) cheasy kan du bare erstatte med magert pålæg

Anmeld

5. august 2011

170811

marloutti skriver:

Tak... Skal desværre i gang igen, da jeg har taget en del på igen... Knapt så sejt...

Øvøvøv. Men du ved jo at du kan

Anmeld

5. august 2011

marloutti

170811 skriver:

Øvøvøv. Men du ved jo at du kan

Ja nemlig.... Men dengang var jeg single, nu har jeg mand og barn... Gad vide om det mon bliver anderledes/sværere? Hmm, det må tiden jo vise...

Anmeld

5. august 2011

170811

marloutti skriver:

Ja nemlig.... Men dengang var jeg single, nu har jeg mand og barn... Gad vide om det mon bliver anderledes/sværere? Hmm, det må tiden jo vise...

Spændende Har aldrig selv været på slankekur, så jeg aner faktisk ikke hvordan det er. Men jeg har altid gået meget op i kost og motion, så herhjemme er det nok bare en vane, for alle, det med kosten

Men selvfølgelig kan du klare det  det skal jo bare indarbejdes som en vane! Man bliver jo også gladere og friskere af sund mad og motion Held og lykke

Anmeld

5. august 2011

marloutti

170811 skriver:

Spændende Har aldrig selv været på slankekur, så jeg aner faktisk ikke hvordan det er. Men jeg har altid gået meget op i kost og motion, så herhjemme er det nok bare en vane, for alle, det med kosten

Men selvfølgelig kan du klare det  det skal jo bare indarbejdes som en vane! Man bliver jo også gladere og friskere af sund mad og motion Held og lykke

Man bliver jo også gladere og friskere af sund mad og motion 

Det er lige præcis det allervigtigste!!! Tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.