Vægten står stille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2011

Lise

Frøken J. skriver:

Hvis din fedtprocent er for høj, ville jeg skrue op for motionen. Og så er 800-1000 kalorier om dagen MEGET lidt. Din krop får jo slet ikke noget at arbejde med! Især i forhold til, at du ikke vejer mere end du gør. Hvis jeg var dig, satte jeg den op på mindst 1100 om dagen, helst 1200, og så må du finde dig i at tabe dig en anelse langsommere Jeg synes man måske kan retfærdiggøre så højt et kcal-indtag, hvis man er meget overvægtig, men det er du jo ikke.

Jeg kan fortælle dig, at jeg på madlog startede med 1200-1400 kcal og tabte mig i fin fart. Da jeg nærmede mig normalvægt var jeg ca. på en 1300 og tabte mig stadig fint, selvom jeg var blevet studerende og sad på min flade røv dagen lang

Får du nok protein? Mindst 1 gram pr. kilo kropsvægt pr. dag? Det er også vigtigt for din muskelmasse. Dvs. du skal have mindst 58 gram protein pr. dag, gerne mere.

Der er nok nogen der vil sige, at din krop er gået i strejke og holder på det den kan grundet dit lave kcal-indtag, men den mener jeg nok flere undersøgelser har modbevist. Det kan dog godt have en mindre betydning, og jeg synes afgjort du skal skrue op for dit kcal indtag. Ud fra det du skriver, er det godt nok ikke meget mad du får på en dag. især når du intet eftermiddagsmad får eller en aften "snack"

Tak for dit lange fine svar

Jeg vil rigtig gerne dyrke motion, men tiden de seneste par måneder har IKKE været til det. Jeg læser overbygning, arbejder 25 timer om ugen, bruger ca 1 time på transport om dagen (af og til på cykel), har to små børn hvoraf den ene har hængt på mig i et halvt år, eller skreget, og så har vi bygget til og bygget om i månedsvis (ingen håndværkere - har lavet alt selv). Nu er det næsten færdigt, og bedre tider er på vej. Jeg har planer om at begynde at løbe igen meget snart.

Jeg har netop tjekket mit proteinindtag på madlog, og det ligger deromkring hvor det skal. Jeg forsøger så vidt muligt at ramme 25% fedt, 20 % protein og 55% kulhydrat dagligt. Fedt får ´jeg helst fra avocado, fisk mv., og prøver så vidt muligt at undgå mættet fedt. Jeg går ikke og sulter mig, men ja - jeg æder mange gulerødder i løbet af en dag. De gør at jeg ikke hungrer efter det chokolade der f.eks. står i køkkenet på min arbejdsplads eller børnenes slik i skabet derhjemme

Jeg kan ikke se hvordan det kan hjælpe mig at indtage flere kalorier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Lise

Frøken J. skriver:

Der er nok nogen der vil sige, at din krop er gået i strejke og holder på det den kan grundet dit lave kcal-indtag, men den mener jeg nok flere undersøgelser har modbevist. Det kan dog godt have en mindre betydning, og jeg synes afgjort du skal skrue op for dit kcal indtag. Ud fra det du skriver, er det godt nok ikke meget mad du får på en dag. især når du intet eftermiddagsmad får eller en aften "snack"

PS: jeg spiser ikke eftermiddagsmad fordi jeg ikke når at blive sulten mellem frokost og aftensmad. Og så har jeg typisk også ret travlt der, med at komme hjem fra arbejde, handle, hente unger, lave aftensmad. Og vi spiser jo allerede kl 17:30-18.

Jeg spiser ikke aftensnack, da jeg ikke har lyst til at spise om aftenen... Kun kiks og slik og kage og den slags, men det dur jo ikke

Anmeld

3. august 2011

Frøken J.

Lise skriver:

Tak for dit lange fine svar

Jeg vil rigtig gerne dyrke motion, men tiden de seneste par måneder har IKKE været til det. Jeg læser overbygning, arbejder 25 timer om ugen, bruger ca 1 time på transport om dagen (af og til på cykel), har to små børn hvoraf den ene har hængt på mig i et halvt år, eller skreget, og så har vi bygget til og bygget om i månedsvis (ingen håndværkere - har lavet alt selv). Nu er det næsten færdigt, og bedre tider er på vej. Jeg har planer om at begynde at løbe igen meget snart.

Jeg har netop tjekket mit proteinindtag på madlog, og det ligger deromkring hvor det skal. Jeg forsøger så vidt muligt at ramme 25% fedt, 20 % protein og 55% kulhydrat dagligt. Fedt får ´jeg helst fra avocado, fisk mv., og prøver så vidt muligt at undgå mættet fedt. Jeg går ikke og sulter mig, men ja - jeg æder mange gulerødder i løbet af en dag. De gør at jeg ikke hungrer efter det chokolade der f.eks. står i køkkenet på min arbejdsplads eller børnenes slik i skabet derhjemme

Jeg kan ikke se hvordan det kan hjælpe mig at indtage flere kalorier

Men jeg tror bare motionen vil være den mest optimale måde at få fedtprocenten ned på. Simpelthen fordi, at du er nødt til at træne dine muskler op, imens du taber dig. Så jeg kan godt se det er træls, når tiden ikke er der, men er det så ikke muligt du kan lave noget hjemmetræning du kan involvere de små i eller sådan?

Hvad angår det højere kalorieindtag kan jeg godt forstå, at det virker ulogisk at skulle tabe sig ved at sætte indtaget OP, men hvis du sætter dit kaloriebehov op, og du får skubbet nogle flere mellemmåltider ind, så har din krop hele tiden noget at "tære af", i stedet for at du kører din krop ned på minimal mad. Altså jeg kan seriøst ikke forstå, hvordan du kan klare dig på så lille en frokost og så ikke spise noget igen før aftensmaden, hvor du ikke en gang får særlig meget kød - Det er bestemt ikke sundt for dig. Ikke når du ikke vejer mere, end du gør.

Jeg synes du skal give det et forsøg. Du burde trods alt ikke tage på, på 1200 kcal, for det er jo stadig et godt stykke under normalindtaget. Den kamp om at tabe sig hurtigst muligt ved at sætte forbruget langt ned vinder du ikke noget ved - Giv din krop noget at arbejde med, og så må vægttabet gå lidt langsommere. Lur mig om ikke dit vægttab pludselig går i gang igen

Jeg kan i hvert fald huske masser af folk inde på madlog der har fortalt, at de satte forbruget op efter en periode med stilstand og så pludselig tabte sig Og der er jo i øvrigt en grund til, at madlog anbefaler, at man IKKE går under 1000 kcal om dagen

Anmeld

3. august 2011

Lise

Tullebobs skriver:

Nu er jeg jo ikke ekspert eller noget - men jeg kan da fortælle hvad der virker for mig - jeg har tabt 8 kg siden 1/6:

Jeg spiser ca sådan her:

Morgen: Rugbrød med ost eller A38 med lidt økomysli og et styk frugt eller en smoothie.

Formiddag: 1 stk frugt eller grønt

Middag: Salat, en skive rugbrød og noget fisk/kød

Eftermiddag: Frugt eller knækbrød

Aften: Det samme som de andre - bare noget mindre end jeg plejer

Og nu til det som jeg virkelig tror på er tricket: Jeg går en tur i raskt tempo (gennemsnitligt 4 km - det tager ca. 35 min). Det er motion, ja - men på den lette måde, og jeg får også lige vendt dagen for mig, så det er en bonuseffekt. Jeg spiser intet herefter - og jeg tror at det at jeg får sat skub i noget forbrænding inden sengetid, og intet spiser gør hele forskellen

Men ellers er din forklaring måske også at du jo ikke på nogen måder er tyk - og derfor sidder de kilo lidt fastere.

Pøj pøj med det fra Trine

Der er INTET der sidder godt fast på mig pt   Eller det gør det fedt så, som sidder og blævrer ud over buksekanten

Jeg ville elske at gå sådan en tur... men som nævnt ovenfor, så har tiden bare ikke været til det i månedsvis. Om aftenen er der blevet spartlet, gjort rent, malet mv., når vi har fået fred for børn. Og de er sgu på sommertid - dvs. ofte er der først ro fra den sidste kl 22...

Har flere gange stået og malet, gjort lokum rent mv. kl 23 om aftenen, så det er da ikke fordi jeg ligger og bliver fed på sofaen..

Anmeld

3. august 2011

Frøken J.

Lise skriver:

PS: jeg spiser ikke eftermiddagsmad fordi jeg ikke når at blive sulten mellem frokost og aftensmad. Og så har jeg typisk også ret travlt der, med at komme hjem fra arbejde, handle, hente unger, lave aftensmad. Og vi spiser jo allerede kl 17:30-18.

Jeg spiser ikke aftensnack, da jeg ikke har lyst til at spise om aftenen... Kun kiks og slik og kage og den slags, men det dur jo ikke

Så giv dig tid En müslibar med masser af fibre i hånden, imens du laver noget andet, eller en müslibar + et æble. Det tager ikke et øjeblik at spise sådan en omgang, og du kan få nogle gode, fiberrige müslibarer for under 100 kcal. pr bar Også selvom du ikke bliver sulten - Det kan godt ske, du ikke føler sulten, men det er givetvis også fordi, at du render sådan rundt. Og når du har så travlt som du har, er det særligt vigtigt at give din krop noget at arbejde med! Ellers sparker det dig i røven i sidste ende

Anmeld

3. august 2011

Lise

B&J skriver:

du glemmer også to måltider på din plan eftermiddag og senaften man skal jo spise 6gange for at holde forbrandningen oppe og motion er jo altid god også

Men jeg synes jeg æder konstant fra kl 7 om morgenen til kl 18... nej, ikke så meget om eftermiddagen, men jeg når bare ikke at blive sulten før sidst på eftermiddagen, og så er jeg jo igang emd aftensmad..

Anmeld

3. august 2011

Lise

Jonna1979 skriver:

du spiser alt for lidt kød det hjælper ikke at sulte din krop

Jeg sulter ikke, og prøver så vidt muligt at spise magert kød to gange om dagen. Kan ikke se hvordan det ikke rækker.. ?

Anmeld

3. august 2011

Tullebobs

Lise skriver:

Der er INTET der sidder godt fast på mig pt   Eller det gør det fedt så, som sidder og blævrer ud over buksekanten

Jeg ville elske at gå sådan en tur... men som nævnt ovenfor, så har tiden bare ikke været til det i månedsvis. Om aftenen er der blevet spartlet, gjort rent, malet mv., når vi har fået fred for børn. Og de er sgu på sommertid - dvs. ofte er der først ro fra den sidste kl 22...

Har flere gange stået og malet, gjort lokum rent mv. kl 23 om aftenen, så det er da ikke fordi jeg ligger og bliver fed på sofaen..

Ja det kan jeg da godt se - I er sgu da spændt for  Men det bliver vel godt snart

Så må du se om ikke du kan ryste røven lidt, når du står der og spartler og gør ved - ægerligt at man ikke bare kan spartle og filte røv og andre flabredele

Kh

Anmeld

3. august 2011

Lise

Er du til stærk mad, så få noget chilli indenbords...  

Er du til løb, så kan du jo tage mindste manden med i en babyjogger og største manden på cykel, hvis ikke manden kan tage den ene eller begge..

Jeg synes også dit kalorie indtag er lille, men har intet forstand på den del... 

Jeg kan mægtig godt lide chili, og vi har det konstant på bordet - men ikke i maden. Ungerne synes ikke så godt om det jo..

Jeg kan godt lide at løbe (når jeg lige kommer igang da), men jeg gider faktisk ikke med ungerne.... Og Simon cykler så langsomt, og jeg skal GÅ langsomt sammen med ham. Han stopper konstant op og kigger på blomster, snegle mv..

Anmeld

3. august 2011

Lise

Tullebobs skriver:

Ja det kan jeg da godt se - I er sgu da spændt for  Men det bliver vel godt snart

Så må du se om ikke du kan ryste røven lidt, når du står der og spartler og gør ved - ægerligt at man ikke bare kan spartle og filte røv og andre flabredele

Kh

Haha - ja, havde sgu været en fordel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.