Lise skriver:
Tak for dit lange fine svar 
Jeg vil rigtig gerne dyrke motion, men tiden de seneste par måneder har IKKE været til det. Jeg læser overbygning, arbejder 25 timer om ugen, bruger ca 1 time på transport om dagen (af og til på cykel), har to små børn hvoraf den ene har hængt på mig i et halvt år, eller skreget, og så har vi bygget til og bygget om i månedsvis (ingen håndværkere - har lavet alt selv). Nu er det næsten færdigt, og bedre tider er på vej. Jeg har planer om at begynde at løbe igen meget snart.
Jeg har netop tjekket mit proteinindtag på madlog, og det ligger deromkring hvor det skal. Jeg forsøger så vidt muligt at ramme 25% fedt, 20 % protein og 55% kulhydrat dagligt. Fedt får ´jeg helst fra avocado, fisk mv., og prøver så vidt muligt at undgå mættet fedt. Jeg går ikke og sulter mig, men ja - jeg æder mange gulerødder i løbet af en dag. De gør at jeg ikke hungrer efter det chokolade der f.eks. står i køkkenet på min arbejdsplads eller børnenes slik i skabet derhjemme 
Jeg kan ikke se hvordan det kan hjælpe mig at indtage flere kalorier 
Men jeg tror bare motionen vil være den mest optimale måde at få fedtprocenten ned på. Simpelthen fordi, at du er nødt til at træne dine muskler op, imens du taber dig. Så jeg kan godt se det er træls, når tiden ikke er der, men er det så ikke muligt du kan lave noget hjemmetræning du kan involvere de små i eller sådan?
Hvad angår det højere kalorieindtag kan jeg godt forstå, at det virker ulogisk at skulle tabe sig ved at sætte indtaget OP, men hvis du sætter dit kaloriebehov op, og du får skubbet nogle flere mellemmåltider ind, så har din krop hele tiden noget at "tære af", i stedet for at du kører din krop ned på minimal mad. Altså jeg kan seriøst ikke forstå, hvordan du kan klare dig på så lille en frokost og så ikke spise noget igen før aftensmaden, hvor du ikke en gang får særlig meget kød

- Det er bestemt ikke sundt for dig. Ikke når du ikke vejer mere, end du gør.
Jeg synes du skal give det et forsøg. Du burde trods alt ikke tage på, på 1200 kcal, for det er jo stadig et godt stykke under normalindtaget. Den kamp om at tabe sig hurtigst muligt ved at sætte forbruget langt ned vinder du ikke noget ved - Giv din krop noget at arbejde med, og så må vægttabet gå lidt langsommere. Lur mig om ikke dit vægttab pludselig går i gang igen

Jeg kan i hvert fald huske masser af folk inde på madlog der har fortalt, at de satte forbruget op efter en periode med stilstand og så pludselig tabte sig

Og der er jo i øvrigt en grund til, at madlog anbefaler, at man IKKE går under 1000 kcal om dagen