Vægten står stille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.393 visninger
74 svar
0 synes godt om
3. august 2011

Lise

Argh!!! Jeg forstår det ikke - jeg lever af 800-1000 kalorier om dagen, og vægten står bare stille. Der er fandme ikke noget at sige til at man mister motivationen!!!

Jeg vejer 58,noget og vil gerne ned på 50 kilo. Men der sker ikke så meget. Jeg madlogger, så kan se hvad jeg indtager af kalorier, og det ligger mellem 800 og 1000 kalorier om dagen. Jeg spiser

MOrgenmad; havregrød (lavet af havregryn og vand) + en kop kaffe med minimælk, ca 200 kalorier.

Formiddag; 150-200 g gulerødder + evt. en pære eller et æble, ca 100-150 kalorier

Frokost: Har "desværre" gratis frokostordning på arbejdet, og det er ikke altid let at få noget helt sundt. Spiser jeg hjemme, spiser jeg f.eks. gulerodssalat + kyllingefilet eller tun eller noget. PÅ jobbet må jeg tage hvad der er, igår spiste jeg et lille stykke groft rugbrød med et æg. Hertil friske tomater. Vil egentlig gerne lave en madpakke, men kan ikke helt få mig til det...

Eftermiddag; typisk ingenting

Aften: Grøntsager; omkring 200-300 gram (gulerødder, andre rødder, ærter, broccoli, blomkål...), plus lidt kød - hvad de andre får. Jeg prøver ikke at indtage for mange kalorier om aftenen, vi spiser klokken seks ca, og jeg spiser ikke mere resten af dagen.

Jeg holder mig så vidt muligt fra brød - spiser rugbrød på arbejdet hvis der ikke er andet jeg kan blive mæt af.

Jeg får som sagt en kop kaffe med mælk om morgenen, resten af dagen drikker jeg vand.

Jeg rører ikke slik, kager, sodavand, saft...

Jeg dyrker ikke motion pt, da der ikke er tid til det. Sidder ret stille på job, men sidder sjældent stille herhjemme (kun når jeg spiser...).

Jeg er ifølge BMI ikke overvægtig, men måler man min fedtprocent er den høj. Jeg bør ligge lidt lavere.

HVORFOR sker der ikke noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Frøken J.

Lise skriver:

Argh!!! Jeg forstår det ikke - jeg lever af 800-1000 kalorier om dagen, og vægten står bare stille. Der er fandme ikke noget at sige til at man mister motivationen!!!

Jeg vejer 58,noget og vil gerne ned på 50 kilo. Men der sker ikke så meget. Jeg madlogger, så kan se hvad jeg indtager af kalorier, og det ligger mellem 800 og 1000 kalorier om dagen. Jeg spiser

MOrgenmad; havregrød (lavet af havregryn og vand) + en kop kaffe med minimælk, ca 200 kalorier.

Formiddag; 150-200 g gulerødder + evt. en pære eller et æble, ca 100-150 kalorier

Frokost: Har "desværre" gratis frokostordning på arbejdet, og det er ikke altid let at få noget helt sundt. Spiser jeg hjemme, spiser jeg f.eks. gulerodssalat + kyllingefilet eller tun eller noget. PÅ jobbet må jeg tage hvad der er, igår spiste jeg et lille stykke groft rugbrød med et æg. Hertil friske tomater. Vil egentlig gerne lave en madpakke, men kan ikke helt få mig til det...

Aften: Grøntsager; omkring 200-300 gram (gulerødder, andre rødder, ærter, broccoli, blomkål...), plus lidt kød - hvad de andre får. Jeg prøver ikke at indtage for mange kalorier om aftenen, vi spiser klokken seks ca, og jeg spiser ikke mere resten af dagen.

Jeg holder mig så vidt muligt fra brød - spiser rugbrød på arbejdet hvis der ikke er andet jeg kan blive mæt af.

Jeg får som sagt en kop kaffe med mælk om morgenen, resten af dagen drikker jeg vand.

Jeg dyrker ikke motion pt, da der ikke er tid til det. Sidder ret stille på job, men sidder sjældent stille herhjemme (kun når jeg spiser...).

Jeg er ifølge BMI ikke overvægtig, men måler man min fedtprocent er den høj. Jeg bør ligge lidt lavere.

Hvis din fedtprocent er for høj, ville jeg skrue op for motionen. Og så er 800-1000 kalorier om dagen MEGET lidt. Din krop får jo slet ikke noget at arbejde med! Især i forhold til, at du ikke vejer mere end du gør. Hvis jeg var dig, satte jeg den op på mindst 1100 om dagen, helst 1200, og så må du finde dig i at tabe dig en anelse langsommere Jeg synes man måske kan retfærdiggøre så højt et kcal-indtag, hvis man er meget overvægtig, men det er du jo ikke.

Jeg kan fortælle dig, at jeg på madlog startede med 1200-1400 kcal og tabte mig i fin fart. Da jeg nærmede mig normalvægt var jeg ca. på en 1300 og tabte mig stadig fint, selvom jeg var blevet studerende og sad på min flade røv dagen lang

Får du nok protein? Mindst 1 gram pr. kilo kropsvægt pr. dag? Det er også vigtigt for din muskelmasse. Dvs. du skal have mindst 58 gram protein pr. dag, gerne mere.

Der er nok nogen der vil sige, at din krop er gået i strejke og holder på det den kan grundet dit lave kcal-indtag, men den mener jeg nok flere undersøgelser har modbevist. Det kan dog godt have en mindre betydning, og jeg synes afgjort du skal skrue op for dit kcal indtag. Ud fra det du skriver, er det godt nok ikke meget mad du får på en dag. især når du intet eftermiddagsmad får eller en aften "snack"

Anmeld

3. august 2011

Tullebobs

Nu er jeg jo ikke ekspert eller noget - men jeg kan da fortælle hvad der virker for mig - jeg har tabt 8 kg siden 1/6:

Jeg spiser ca sådan her:

Morgen: Rugbrød med ost eller A38 med lidt økomysli og et styk frugt eller en smoothie.

Formiddag: 1 stk frugt eller grønt

Middag: Salat, en skive rugbrød og noget fisk/kød

Eftermiddag: Frugt eller knækbrød

Aften: Det samme som de andre - bare noget mindre end jeg plejer

Og nu til det som jeg virkelig tror på er tricket: Jeg går en tur i raskt tempo (gennemsnitligt 4 km - det tager ca. 35 min). Det er motion, ja - men på den lette måde, og jeg får også lige vendt dagen for mig, så det er en bonuseffekt. Jeg spiser intet herefter - og jeg tror at det at jeg får sat skub i noget forbrænding inden sengetid, og intet spiser gør hele forskellen

Men ellers er din forklaring måske også at du jo ikke på nogen måder er tyk - og derfor sidder de kilo lidt fastere.

Pøj pøj med det fra Trine

Anmeld

3. august 2011

Carl-Emil's mor

Frøken J. skriver:

Hvis din fedtprocent er for høj, ville jeg skrue op for motionen. Og så er 800-1000 kalorier om dagen MEGET lidt. Din krop får jo slet ikke noget at arbejde med! Især i forhold til, at du ikke vejer mere end du gør. Hvis jeg var dig, satte jeg den op på mindst 1100 om dagen, helst 1200, og så må du finde dig i at tabe dig en anelse langsommere Jeg synes man måske kan retfærdiggøre så højt et kcal-indtag, hvis man er meget overvægtig, men det er du jo ikke.

Jeg kan fortælle dig, at jeg på madlog startede med 1200-1400 kcal og tabte mig i fin fart. Da jeg nærmede mig normalvægt var jeg ca. på en 1300 og tabte mig stadig fint, selvom jeg var blevet studerende og sad på min flade røv dagen lang

Får du nok protein? Mindst 1 gram pr. kilo kropsvægt pr. dag? Det er også vigtigt for din muskelmasse. Dvs. du skal have mindst 58 gram protein pr. dag, gerne mere.

Der er nok nogen der vil sige, at din krop er gået i strejke og holder på det den kan grundet dit lave kcal-indtag, men den mener jeg nok flere undersøgelser har modbevist. Det kan dog godt have en mindre betydning, og jeg synes afgjort du skal skrue op for dit kcal indtag. Ud fra det du skriver, er det godt nok ikke meget mad du får på en dag. især når du intet eftermiddagsmad får eller en aften "snack"

Helt enig her  Op for kcal og op for motionen så skal du bare se løjer 

Anmeld

3. august 2011

Frøken J.

Lise skriver:

Og jeg ved godt du skrev, at du ikke har tid til motionen, men hvis du vil have din fedtprocent ned, så tror jeg det optimale ville være at finde tiden et sted

Anmeld

3. august 2011

B&J

du glemmer også to måltider på din plan eftermiddag og senaften man skal jo spise 6gange for at holde forbrandningen oppe og motion er jo altid god også

Anmeld

3. august 2011

Jonna1979

du spiser alt for lidt kød det hjælper ikke at sulte din krop

Anmeld

3. august 2011

Stumpen

Er du til stærk mad, så få noget chilli indenbords...  

Er du til løb, så kan du jo tage mindste manden med i en babyjogger og største manden på cykel, hvis ikke manden kan tage den ene eller begge..

Jeg synes også dit kalorie indtag er lille, men har intet forstand på den del... 

Anmeld

3. august 2011

eElak

Frøken J. skriver:

Jeg ville skrive noget lign, men gider ikke at gentage andre.. 

Så nøjes bare med at give den kloge Frøken ret 

Anmeld

3. august 2011

engdraget

Hej..

Din krop strejker når du ikke får flere Kcal indenbords....jeg går hos DDV, og her ligger vi med et indtag dagligt på 1400 Kcal - spiser man mindre går ens forbrænding ned, da kroppen så panikker, og bremser hårdt for forbrændingen. Spiser man over 1400 er risikoen der for at vægten stiger.

Så derfor - skru op for Kcal - og her er jeg enig med de andre om, at du nok skal indtage mere protein!!!

Og ja, husk dine melemmåltider - igen for et jævnt blodsukker og en aktiv forbrænding - hele dagen!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.