Vægten står stille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

engdraget

Stumpen skriver:

Tillægs spørgsmål: Skal squas'ene spises rå eller også koge et par min??

Jeg har tidligere været medlem af DDV, men aldrig fået de fif der, håber at jeg kan lide det, for det er da en super nem måde at få grøntsager på 

Noget helt andet er.. I dit første indlæg skriver du noget a la vi i DDV, er du vejleder eller alm. medlem??

Hej.

Bum bum, tænke tænke; det kan jeg slet ikke huske....tror faktisk de er bedst rå, (egen tanke) for mon ikke de ellers bliver meget "slatne" ved et hurtigt dyp!!!???

Jeg er "alm" medlem...har været med i 5½ uge nu, og har smidt 7 kg! Har netop rundet de minus 20 kg i alt - startede selv med vægttab vha. mortion og kostændring i maj 2010, og tabte mig støt og roligt 2-3 kg i måneden frem til i begyndelsen af 2011, hvor jeg meldete mig ud af motionscenter pga pengenød (blev fyret på jobbet)...har så holdt vægten, og tabt mig ganske lidt frem til slut juni.

I maj meldte jeg mig ind i mortionscentret igen, da jeg savnede styrketræningen og steppen, og her i slut juni blev jeg enig med mig selv om, at nu skulle de sidste kg væk!

Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

Stumpen

engdraget skriver:

Hej.

Bum bum, tænke tænke; det kan jeg slet ikke huske....tror faktisk de er bedst rå, (egen tanke) for mon ikke de ellers bliver meget "slatne" ved et hurtigt dyp!!!???

Jeg er "alm" medlem...har været med i 5½ uge nu, og har smidt 7 kg! Har netop rundet de minus 20 kg i alt - startede selv med vægttab vha. mortion og kostændring i maj 2010, og tabte mig støt og roligt 2-3 kg i måneden frem til i begyndelsen af 2011, hvor jeg meldete mig ud af motionscenter pga pengenød (blev fyret på jobbet)...har så holdt vægten, og tabt mig ganske lidt frem til slut juni.

I maj meldte jeg mig ind i mortionscentret igen, da jeg savnede styrketræningen og steppen, og her i slut juni blev jeg enig med mig selv om, at nu skulle de sidste kg væk!

Lene

Det var også lige det jeg tænkte... Altså at de ville blive noget slatten i det...

Det er da ellers et flot vægttab du har dig der.. Jeg tror ikke det skader at man tager det i etaper, for så lærer man jo at holde vægten, hvilket er det vigtigste...

Smagte lige "pastaen" i aften af spidskål, det smagte udemærket, så tusind tak for tippet og den nemme måde at få fiberrige grøntsager ind på 

Anmeld

5. august 2011

linemus

Lise skriver:

Tusinde tak for svar.

Madlog siger at mit kaloriebehov er 1126 kalorier. Skal prøve at ramme det bedre.

Det har ikke været helt med vilje at mit kalorieindtag har ligget så lavt nogle dage, det er alle de gulerødder... de mætter så fint, og koster næsten ingenting.

Må spise noget mere protein - det tager jeg til mig. Synes bare det kan være svært uden at blive fyldt af tungt kød. Jeg kan bedre lide grøntsagerne.

Jeg er 159 cm lav, og er spinkelt bygget. Jeg er slet ikke bygget til alle disse kilo. Vejede engang (før børn) 48 kg, hvilket jeg var super tilfreds med. Jeg synes ikke jeg var tynd, men slank. Min mand siger 52 kg er bedst - så vi må mødes på midten

Jeg ved det er godt med motion - og jeg vil også så gerne... Der er også snart tid, og jeg glæder mig.

Du kan sagtens få dækket dit proteinbehov gennem en plantebaseret kost. Bare tænk på os

Fra www.plantemad.dk:
"Hvis man spiser en varieret, fiberrig fedt-, sukker- og saltfattig plantekost uden animalske proteiner, bestående af frugt, grøntsager, bælgfrugter, fuldkornsprodukter samt nødder og kerner, så får man alle de essentielle og ikke essentielle proteiner, fedtstoffer og kulhydrater, man har brug for, samtidig med alle vitaminer, mineraler, kostfibre og fytokemikalier, man har brug for – undtagen vitaminerne B12 og D, som tages som kosttilskud. Hvis man dertil dyrker en smule motion og kommer ud i solen, kan man ikke leve sundere."

Anmeld

5. august 2011

elvital

Lise skriver:

Argh!!! Jeg forstår det ikke - jeg lever af 800-1000 kalorier om dagen, og vægten står bare stille. Der er fandme ikke noget at sige til at man mister motivationen!!!

Jeg vejer 58,noget og vil gerne ned på 50 kilo. Men der sker ikke så meget. Jeg madlogger, så kan se hvad jeg indtager af kalorier, og det ligger mellem 800 og 1000 kalorier om dagen. Jeg spiser

MOrgenmad; havregrød (lavet af havregryn og vand) + en kop kaffe med minimælk, ca 200 kalorier.

Formiddag; 150-200 g gulerødder + evt. en pære eller et æble, ca 100-150 kalorier

Frokost: Har "desværre" gratis frokostordning på arbejdet, og det er ikke altid let at få noget helt sundt. Spiser jeg hjemme, spiser jeg f.eks. gulerodssalat + kyllingefilet eller tun eller noget. PÅ jobbet må jeg tage hvad der er, igår spiste jeg et lille stykke groft rugbrød med et æg. Hertil friske tomater. Vil egentlig gerne lave en madpakke, men kan ikke helt få mig til det...

Eftermiddag; typisk ingenting

Aften: Grøntsager; omkring 200-300 gram (gulerødder, andre rødder, ærter, broccoli, blomkål...), plus lidt kød - hvad de andre får. Jeg prøver ikke at indtage for mange kalorier om aftenen, vi spiser klokken seks ca, og jeg spiser ikke mere resten af dagen.

Jeg holder mig så vidt muligt fra brød - spiser rugbrød på arbejdet hvis der ikke er andet jeg kan blive mæt af.

Jeg får som sagt en kop kaffe med mælk om morgenen, resten af dagen drikker jeg vand.

Jeg rører ikke slik, kager, sodavand, saft...

Jeg dyrker ikke motion pt, da der ikke er tid til det. Sidder ret stille på job, men sidder sjældent stille herhjemme (kun når jeg spiser...).

Jeg er ifølge BMI ikke overvægtig, men måler man min fedtprocent er den høj. Jeg bør ligge lidt lavere.

HVORFOR sker der ikke noget?

Det ville hjælpe at styrketræne! Jo mere muskelmase du har jo mere forbrænder din krop -også når du sidder stille på kontoret!

Er du sikker på at du behøver nå helt ned på 50 kg? -Du skal jo også være opmærksom på at jo mere du styrketræner jo mere stiger vægten!

Et godt råd vil være at smide din vægt ud -eller gi den til en du ik ka li. Din kropsvægt ændre sig konstant, men ik kun pga fedt! SÅ mange faktore spiller ind. Og at du lever af så få kalorier på dag er ikke sundt for dig.

Jeg håber at du holder op med at være så meget på nakken af dig selv, for jeg er sikker på at du med dine 58 kilo er helt perfekt. Og smid så den dumme vægt ud, den giver dig ingen sandheder. Og den giver dig bestemt ikke en sund tankegang!

Anmeld

5. august 2011

Lise

elvital skriver:

Det ville hjælpe at styrketræne! Jo mere muskelmase du har jo mere forbrænder din krop -også når du sidder stille på kontoret!

Er du sikker på at du behøver nå helt ned på 50 kg? -Du skal jo også være opmærksom på at jo mere du styrketræner jo mere stiger vægten!

Et godt råd vil være at smide din vægt ud -eller gi den til en du ik ka li. Din kropsvægt ændre sig konstant, men ik kun pga fedt! SÅ mange faktore spiller ind. Og at du lever af så få kalorier på dag er ikke sundt for dig.

Jeg håber at du holder op med at være så meget på nakken af dig selv, for jeg er sikker på at du med dine 58 kilo er helt perfekt. Og smid så den dumme vægt ud, den giver dig ingen sandheder. Og den giver dig bestemt ikke en sund tankegang!

Jeg har næsten lige købt den

Jeg må igang med at træne lidt - det er det der skal til..

Anmeld

5. august 2011

Stumpen

Lise skriver:

Jeg har næsten lige købt den

Jeg må igang med at træne lidt - det er det der skal til..

og så er hun jyde, så hun smider ingenting ud 

Anmeld

5. august 2011

linemus

Stumpen skriver:

Anmeld

6. august 2011

elvital

Stumpen skriver:

haha....

Anmeld

6. august 2011

..

Din kost minder meget om min, er sikker på din vægt nok skal falde, min har også perioder hvor den står stille. Jeg tror bare du skal fortsætte :-)

Btw, det er sludder det med at forbrændingen har i stå hvis ikke man spiser ofte, det er noget de anbefaler for man ikke overspiser til de andre måltider :-)

Og ingen tager skade af 800-1000 kcal om dagen, bare du spiser grønt og varieret :-)

Anmeld

7. august 2011

Susan1978

lise, jeg synes egentlig også det ser sådan nogenlunde fornuftigt ud, men du mangler en masse protein i din kost og en masse gode olier.

sørg for at få noget avodcado, tørrede abrikoser, evt oil of life osv.. det satte godt nok skub i det hos mig..  jeg fik aldrig noget olie/fedtstoffer på nogen måde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.