Lise skriver:
Argh!!! Jeg forstår det ikke - jeg lever af 800-1000 kalorier om dagen, og vægten står bare stille. Der er fandme ikke noget at sige til at man mister motivationen!!! 
Jeg vejer 58,noget og vil gerne ned på 50 kilo. Men der sker ikke så meget. Jeg madlogger, så kan se hvad jeg indtager af kalorier, og det ligger mellem 800 og 1000 kalorier om dagen. Jeg spiser
MOrgenmad; havregrød (lavet af havregryn og vand) + en kop kaffe med minimælk, ca 200 kalorier.
Formiddag; 150-200 g gulerødder + evt. en pære eller et æble, ca 100-150 kalorier
Frokost: Har "desværre" gratis frokostordning på arbejdet, og det er ikke altid let at få noget helt sundt. Spiser jeg hjemme, spiser jeg f.eks. gulerodssalat + kyllingefilet eller tun eller noget. PÅ jobbet må jeg tage hvad der er, igår spiste jeg et lille stykke groft rugbrød med et æg. Hertil friske tomater. Vil egentlig gerne lave en madpakke, men kan ikke helt få mig til det...
Eftermiddag; typisk ingenting
Aften: Grøntsager; omkring 200-300 gram (gulerødder, andre rødder, ærter, broccoli, blomkål...), plus lidt kød - hvad de andre får. Jeg prøver ikke at indtage for mange kalorier om aftenen, vi spiser klokken seks ca, og jeg spiser ikke mere resten af dagen.
Jeg holder mig så vidt muligt fra brød - spiser rugbrød på arbejdet hvis der ikke er andet jeg kan blive mæt af.
Jeg får som sagt en kop kaffe med mælk om morgenen, resten af dagen drikker jeg vand.
Jeg rører ikke slik, kager, sodavand, saft...
Jeg dyrker ikke motion pt, da der ikke er tid til det. Sidder ret stille på job, men sidder sjældent stille herhjemme (kun når jeg spiser...).
Jeg er ifølge BMI ikke overvægtig, men måler man min fedtprocent er den høj. Jeg bør ligge lidt lavere.
HVORFOR sker der ikke noget? 
Det ville hjælpe at styrketræne! Jo mere muskelmase du har jo mere forbrænder din krop -også når du sidder stille på kontoret!
Er du sikker på at du behøver nå helt ned på 50 kg? -Du skal jo også være opmærksom på at jo mere du styrketræner jo mere stiger vægten!
Et godt råd vil være at smide din vægt ud -eller gi den til en du ik ka li. Din kropsvægt ændre sig konstant, men ik kun pga fedt! SÅ mange faktore spiller ind. Og at du lever af så få kalorier på dag er ikke sundt for dig.
Jeg håber at du holder op med at være så meget på nakken af dig selv, for jeg er sikker på at du med dine 58 kilo er helt perfekt. Og smid så den dumme vægt ud, den giver dig ingen sandheder. Og den giver dig bestemt ikke en sund tankegang!