Kirke vs.rådhus vs.andet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Buckley

Da vi begge er meldt ud af folkekirken, og dermed ikketroende, blev vi gift under et smukt egetræ i skoven. Vi blev viet af en fra rådhuset, og det var den smukkeste dag, et rigtigt eventyr :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Troldemommi

Her den 13 August skal vi en tur i kirke for at blive gift, den eneste rigtige måde vi kan blive gift på efter vores mening :-)

skal der være fest, så lad der være fest :-)

Monica

Anmeld

25. juli 2011

Isabella_mor

AalborgPigen skriver:

Det tror jeg helt sikkert ikke.Hvorfor skulle han det ? 

tjaaah..... det er jo et godt spørgsmål...

det er nok også mig der er gl. dags og gerne vil fries til

Anmeld

25. juli 2011

Wimmie

Vi ville gerne have en fin og hyggelig vielsesceremoni med familie og venner til stede - gerne udenfor og ikke i en kirke, da ingen af os er religiøse ...dette var desværre ikke muligt. Så vi endte med at tage et hurtigt smut på rådhuset om onsdagen og så holde en smuk udendørs  "bekræftigelsesceremoni" med tilhørende fest om lørdagen. Denne ceremoni foregik stort set som i kirken men den kunne ikke gøres os lovformeligt gift, så derfor var vi nødt til at "ordne det på rådhuset" inden

Så vi endte med 2 bryllupper på under en uge

Anmeld

25. juli 2011

Wimmie

Den lykkelige skriver:

Det tror jeg altså ikke er helt rigtig.. eller også kommer det an på hvor  har to vennepar der har fået det igennem med præsten i kirken de hører til..

Jo, det er desværre helt rigtigt - vi undersøgte det selv da vi skulle giftes i 2009 og det var slet ikke muligt. Præster må ikke vie folk i det fri - så skal man finde en frikirkepræst, de må og vil ofte gerne

I Lovbekendtgørelsen om vielse inden for Folkekirkens §3 står der:

• Vielsen foretages i kirken, medmindre en af parterne på grund af livsfarlig sygdom anmoder om at blive viet på sit sygeleje.
  • Når særlige grunde taler derfor, kan biskoppen tillade, at vielse foretages i brudens hjem eller et andet sted, såfremt parterne og præsten er enige derom.

Anmeld

25. juli 2011

Thalia

Vi blev gift i Klosterkirken i Aalborg.

Vi havde oprindeligt en plan om borgerlig vielse fordi min mand er ateist, men vi har med årene opbygget et meget nært forhold til vores præst i Budolfi (han har bisat min ældste søn og døbt vores to fælles børn - og generelt bare været en vidunderlig støtte i tiden efter vi mistede min søn), så for os var det oplagt at han skulle vie os.

Vi havde ikke lyst til at det skulle være domkirken, men klosterkirken var lille og smuk og intim. Det var så vidunderligt at blive mødt af en helt proppet lille kirke, og fordi præsten kender os så godt formåede han at gøre talen utroligt personlig og meget rammende.

Anmeld

25. juli 2011

132319

HVIS jeg nogensinde skulle giftes, hvilket KUN skulle være af praktiske årsager, ville det blive på rådhuset og derefter holde en fest for alle vennerne hvor pladder romantiske taler var et absolut no go

Jeg er slet ikke til det der med hvid kjole, kirkebryllup, 500 taler og holder mig generelt så langt væk fra bryllupper som muligt. Var til det mest rædsomme i sommer, hvor bruden og gommen tudede HELE tiden, det var frygteligt
Derfor er jeg ret god til at finde på undskyldninger når jeg bliver inviteret til et bryllup

Anmeld

25. juli 2011

Wimmie

132319 skriver:

HVIS jeg nogensinde skulle giftes, hvilket KUN skulle være af praktiske årsager, ville det blive på rådhuset og derefter holde en fest for alle vennerne hvor pladder romantiske taler var et absolut no go

Jeg er slet ikke til det der med hvid kjole, kirkebryllup, 500 taler og holder mig generelt så langt væk fra bryllupper som muligt. Var til det mest rædsomme i sommer, hvor bruden og gommen tudede HELE tiden, det var frygteligt
Derfor er jeg ret god til at finde på undskyldninger når jeg bliver inviteret til et bryllup

Hehe, gætter på at du heller ikke er sentimentalt anlagt

Dét jeg frygtede allermest ved vores bryllup var lange tude-taler og sange...åh, jeg hader sange.

Der var taler, men de var humoristiske og hyggelige - og ingen sange - dejligt når ens venner og familie kender én godt

Anmeld

25. juli 2011

132319

Wimmie skriver:

Hehe, gætter på at du heller ikke er sentimentalt anlagt

Dét jeg frygtede allermest ved vores bryllup var lange tude-taler og sange...åh, jeg hader sange.

Der var taler, men de var humoristiske og hyggelige - og ingen sange - dejligt når ens venner og familie kender én godt

Haha nej, dét er jeg bestemt ikke

Det bryllup jeg nævnte var det vildeste jeg har oplevet, jeg sad sådan her det meste af tiden
Bla. nåede gommens far ikke engang at åbne munden, før han flæbede løs -Slaaaaap nu af!

Det eneste der var fantastisk, var at Mads Langer kom og gav 5 numre og spillede en hel sal op. Det var SÅ fedt... Brudeparret tudede selvfølgelig, igen

Jamen altså, jeg fatter det ikke. Bruden lignede rent ud sagt lort med sine røde og makeup tværet ud over det hele

Anmeld

25. juli 2011

Preghiera

Jeg er ikke gift (endnu) men hvis jeg skal giftes så bliver det på rådhuset.

Jeg er ikke troende og heller ikke medlem af folkekirken. Desuden har jeg -af samme grund- slet ikke lyst til at blive gift i kirken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.