Kirke vs.rådhus vs.andet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Femøre

Den lykkelige skriver:

Vi er ikke gift.. ville gerne have kirke bryllup.. men føler lidt at når man skal have det store skrud på så forpligter det også med en kæmpe fest.. og det gider vi egentlig ikke..
Rådhus vil vi ikke.. så hellere være fri
Men har snakket om hvis man kunne få en præst ud på stranden, i en skov, i sommerhuset eller noget kunne det være kanon ide.. Min moster har et super lækkert sommerhus som ligger på skrænten ud til stranden.. kunne være vildt fedt at blive viet der..

Ikke for at ødelægge noget for dig, men præster vier ikke andre steder end i kirken, medmindre du har søgt om tilladelse. Kan ikke helt huske om det skal være biskoppen eller ærkebiskoppen der giver dig lov, og det sker meget sjældent.

Det har vores præst i hvert fald fortalt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Muffin_girl

Ploffer skriver:

Jeg skal giftes på lørdag  

Vi skal giftes i den kirke min forlovede er konfirmeret i..... Det har altid været et meget stort ønske fra hans side  Jeg er ikke sådan 100 % troende kristen, men at blive viet i kirken er det rette for os.... synes simpelthen det er for upersonligt med 2 minutter på rådhuset 

Tillykke med det  

Det syntes jeg lyder som en god ide, håber din kæreste er glad.. 

Anmeld

24. juli 2011

Den lykkelige

Femøre skriver:

Ikke for at ødelægge noget for dig, men præster vier ikke andre steder end i kirken, medmindre du har søgt om tilladelse. Kan ikke helt huske om det skal være biskoppen eller ærkebiskoppen der giver dig lov, og det sker meget sjældent.

Det har vores præst i hvert fald fortalt..

Det tror jeg altså ikke er helt rigtig.. eller også kommer det an på hvor  har to vennepar der har fået det igennem med præsten i kirken de hører til..

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

oerbaek skriver:

ja og nej  

Min mand havde friet til  mig men så fandt vi ud af at jeg var gravid og så ville jeg ikke, da jeg ikke ville gå op ad kirkegulvet og ligne en flodhest men så i stedet for at vi skulle lave alle mulige papirer som sikkerhed for minmand og vores barn valgte vi at blive gift på rådhuset, på den betingelse af at jeg fik mit kirkebryllup senere det gjorde jeg så også 2 år efter hvor jeg ironisk no også var gravid, men vi havde arrangeret det hele inden vi fandt ud af jeg var gravid

Heheh jeg fik mig da lige et lille grin der  

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Den lykkelige skriver:

Det tror jeg altså ikke er helt rigtig.. eller også kommer det an på hvor  har to vennepar der har fået det igennem med præsten i kirken de hører til..

Jeg ved det faktisk ikke.. Dem jeg kender der er blevet gift uden for kirken er af en borgmester.. 

Anmeld

24. juli 2011

Zafir

Jeg har stemt andet, - for vi er jo gift hjemme hos os selv, foran vores gamle vikingetelt... af borgmesteren (altså nu ex-borgmesteren) i shorts og korteærmer - OG borgmesterkæde hehe.

Det er jo sådan ca liiiiige om lidt 8 år siden

Anmeld

24. juli 2011

Den lykkelige

AalborgPigen skriver:

Jeg ved det faktisk ikke.. Dem jeg kender der er blevet gift uden for kirken er af en borgmester.. 

Kan også godt være det var en borgmester de fik ud.. men i hvert fald kunne de sagtens selv vælge sted.. mener bestemt bare det var en præst.. men måske en borgmester.. i hvert fald en der kan gøre det..

Anmeld

24. juli 2011

Muffin_girl

Zafir skriver:

Jeg har stemt andet, - for vi er jo gift hjemme hos os selv, foran vores gamle vikingetelt... af borgmesteren (altså nu ex-borgmesteren) i shorts og korteærmer - OG borgmesterkæde hehe.

Det er jo sådan ca liiiiige om lidt 8 år siden

Shorts og kortæmer.. Det lyder afslappet heheh .. Tillykke med det da.. 

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Vi skal snart giftes og vi starter på rådhuset. Når vi så har pengene til det, så tager vi kirkebrylluppet, men det varer nok nogle år før vi gør det 

Anmeld

24. juli 2011

Ploffer

AalborgPigen skriver:

Tillykke med det  

Det syntes jeg lyder som en god ide, håber din kæreste er glad.. 

Tak ¨

Han er rigtig glad for at jeg vil giftes i den kirke..... og selvfølgelig vil jeg det. Der er ikke det jeg ikke ville gøre for ham  Og desuden er det en rigtig hyggelig lille landsbykirke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.