Kirke vs.rådhus vs.andet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2011

kirsti

sarahb skriver:

jeg vil hellere giftes med den jeg elsker end at tænke på dette.
Jeg er af det sind at der altid er arbejde og jeg ender ikke bare på kontanthjælp eller sidder på Dagpenge i 2 år.
Der kan selvfølgelig ske ulykker osv men kan ikk leve mit liv i frygt for hvad der vil ske.

Jeg er nok erhvervskadet men alene i vores afdeling får vi ca 10 om mdr der er lukket på sygedagpenge men som stadig er syge og ikke kan gå ud og tage arbejde.

Desværre ser man også der er rigtig mange der ender med at gå fra hinanden pga de økonomiske problemer de ender i.

Sidste men ikke mindst er rigtig mange tvunget fra hus og hjem pga de pludselig står med kun en indtægt.

Jeg har bare set det gå galt for så mange så jeg skal ikke risikere noget. Jeg vil ikke afvise vi holder en uofficiel cermoni på et tidspunkt men vi bliver aldrig gift på papiret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Anonym

AalborgPigen skriver:

Ja de fleste piger drømmer vel om at få en hvid kjole Så man føler sig som en prinsesse  

Og tillykke med i skal giftes 

Ja nemlig (: er spændt på hvad Familien siger  vi er ret unge 19 og 22 og så bliver det på vores 5-års dag
Mange tak 

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Ja nemlig (: er spændt på hvad Familien siger  vi er ret unge 19 og 22 og så bliver det på vores 5-års dag
Mange tak 

Ja det var sørme tidligt  

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

Wimmie skriver:

Ham der skulle have viet os i det fri var en ven der var pensioneret præst, og han fik ikke lov af kirken (det skulle igennem præsten i vores eget sogn og han ville ikke give lov).

Ingen fra rådhuset i Kolding hvor vi skulle vies ville gøre det uden for rådhuset - så derfor endte det som det gjorde; hvilket jo var fint nok i sidste ende

Ja helt sikkert 

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

sarahb skriver:

Jeg var i NY sidste år og da jeg gik inde i parken, så var jeg taget med storm, Det var fantastisk og den vildeste følelse jeg fik i kroppen. Helt ubeskriveligt, med en stille lækker oase midt i en storby der oser af skyskrabere og taxaer og trafik. Man lukkede sig helt ude fra storby livet og gik rundt som om man havde set et af verdens vidundere, helt vildt. Og mellem de lækre store træer kunne man ane de kæmpe skyskrabere der tittede frem! Så fantastisk!
Og der havde jeg besluttet mig!!

Det lyder spændende  

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

Wimmie skriver:

Kan da lige smide 2 stemningsbilleder fra vores 2 forskellige bryllupper

1. Ris i fjæset uden for Odense Rådhus

2. Udendørs vielse på Gammelrøj i Kolding

Nej hvor ser det fint  

Og romantisk 

Anmeld

25. juli 2011

Anonym

AalborgPigen skriver:

Ja det var sørme tidligt  

Jaa men vi elsker hinanden og det er jo det vigtigste. og så ser vi det også som en mulighed i at sikre vores lille basse

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

kirsti skriver:

Jeg er ikke gift og bliver det aldrig!

Jeg har altid gerne ville have et kæmpe prinsessebryllup men efter at være blevet ansat som socialrådgiver på kontanthjælpsområdet er der bare så mange økonomiske grunde til jeg ikke vil giftes.

1. selvom du er i a-kasse er der ingen sikkerhed for ikke at ryge på kh da der nu er en grænse på 2 år på a-kasse

2. bliver man syg og falder for varighed eller vurderes ikke at være uarbejdsdygtig på alle områder hedder den kontanthjælp. (og det sker rigtig ofte)

3. falder du i på pkt 1 og 2 så er der det kære begreb forsørgerpligt på kontanthjælp så tjener din ægtefælle mere end 27.000 (såfremt i har hjemmeboende børn) så får man nix og en skid. Har i ikke børn så er den helt nede på 20,000.

4. er begge på kontanthjælp, hvilket jo ikke længere er urealistisk ud fra pkt 1 og 2 så er der det kære loft der gør at kontanthjælpen samt boligstøtte kan nedsættes.

Sådan gider jeg bare ikke stille det op.. Jeg har ikke lyst til at tænke over alt det negative  

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Jaa men vi elsker hinanden og det er jo det vigtigste. og så ser vi det også som en mulighed i at sikre vores lille basse

Ja det er en god ide  

Anmeld

25. juli 2011

kirsti

AalborgPigen skriver:

Sådan gider jeg bare ikke stille det op.. Jeg har ikke lyst til at tænke over alt det negative  

Det kan jeg skam godt forstå jeg bliver bare præget når jeg hele tiden ser folk der er lider under lovgivningen udelukkende fordi de er gift og som ikke ville have stået i de problemer hvis de ikke var gift.

I forhold til dem der lukkes på sygedagpenge ser vi kun en brøkdel da der er mange der grundet ægtefællens indtægt ikke er berettiget til kh og derfor ikke ryger ind i systemet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.