Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
AalborgPigen skriver: Hej piger.. Hvor er i blevet gift, eller ikke gift og hvorfor? Kæresten og jeg er forlovet.. Og snakker frem og tilbage om hvad der skal ske.. Vi vil meget gerne giftes i kirken.. MEN MEN jeg tror ikke ret meget på gud, så føler lidt at jeg står og "forpligter" mig til noget i kirken.. Og grunden til vi gerne vil giftes er af kærlighed til hinaden (og ikke fordi man ikke kan have kærlighed til hinanden og så IKKE være gift ) Men er noget vi gerne vil, og der ligger overvejelser bag.. Men kom med jeres input
Hej piger..
Hvor er i blevet gift, eller ikke gift og hvorfor?
Kæresten og jeg er forlovet.. Og snakker frem og tilbage om hvad der skal ske.. Vi vil meget gerne giftes i kirken.. MEN MEN jeg tror ikke ret meget på gud, så føler lidt at jeg står og "forpligter" mig til noget i kirken.. Og grunden til vi gerne vil giftes er af kærlighed til hinaden (og ikke fordi man ikke kan have kærlighed til hinanden og så IKKE være gift ) Men er noget vi gerne vil, og der ligger overvejelser bag..
Men kom med jeres input
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Vælger at skrive som ano da vi skal giftes til okt næste år og der er endnu INGEN der ved det vi ved ikke hvor det bliver endnu, jeg kunne godt tænke mig et udendøres bryllup, nær en sø/strand eller li. bare jeg får kjolen og syntes ikke at det passer til rådhuset..
Tina&Martin skriver: Vi blev gift på rådhuset på vores 4 årsdag, og kan idag fejre 6års dag og 2års bryllupsdag Men vi gjorde det fordi vi havde lysten men ikke pengene. Vi vil begge gerne i kirken igen på samme dato i 2015 eller 2020
Vi blev gift på rådhuset på vores 4 årsdag, og kan idag fejre 6års dag og 2års bryllupsdag Men vi gjorde det fordi vi havde lysten men ikke pengene. Vi vil begge gerne i kirken igen på samme dato i 2015 eller 2020
TUSIND MANGE GANGE tilykke med det
Det syntes jeg lyder rigtig romantisk .. .
isabellamor skriver: tjaaah..... det er jo et godt spørgsmål... det er nok også mig der er gl. dags og gerne vil fries til
tjaaah..... det er jo et godt spørgsmål...
det er nok også mig der er gl. dags og gerne vil fries til
Sådan havde jeg det også.. Men min kæreste får aldrig taget sig sammen
MetteS81 skriver: Jeg er ikke gift, men vil hverken giftes i kirke eller på rådhus. Jeg er ikke religiøs på nogen måder, og synes også det er for højtideligt for mig at blive gift i en kirke...og synes at rådhuset er for kedeligt. Håber ik jeg træder nogen over tæerne her... MEN..jeg vil derimod meget gerne giftes udendørs, fx i min egen have eller i en park. Uuuh, forestiller mig hvor fint det ville være sådan at stå under åben himmel. Det er nede på jorden og alligevel romantisk, synes jeg Så sådan vil jeg gerne have det...og hr heldigvis en kæreste der er enig
Jeg er ikke gift, men vil hverken giftes i kirke eller på rådhus. Jeg er ikke religiøs på nogen måder, og synes også det er for højtideligt for mig at blive gift i en kirke...og synes at rådhuset er for kedeligt. Håber ik jeg træder nogen over tæerne her...
MEN..jeg vil derimod meget gerne giftes udendørs, fx i min egen have eller i en park. Uuuh, forestiller mig hvor fint det ville være sådan at stå under åben himmel. Det er nede på jorden og alligevel romantisk, synes jeg Så sådan vil jeg gerne have det...og hr heldigvis en kæreste der er enig
Du træder slet ikke nogen over tæerne.. Alle har ret til deres egen mening Men syntes det lyder som en rigtig romantisk ide
Moster til 15 skriver: Da vi begge er meldt ud af folkekirken, og dermed ikketroende, blev vi gift under et smukt egetræ i skoven. Vi blev viet af en fra rådhuset, og det var den smukkeste dag, et rigtigt eventyr :-)
Da vi begge er meldt ud af folkekirken, og dermed ikketroende, blev vi gift under et smukt egetræ i skoven. Vi blev viet af en fra rådhuset, og det var den smukkeste dag, et rigtigt eventyr :-)
Det lyder romantisk.. Jeg kender faktisk ingen der er meldt ud af folke kirken, og troede ikke det var noget mangjorde længere, men nok bare mig der er lidt bagud ..
Monica P skriver: Her den 13 August skal vi en tur i kirke for at blive gift, den eneste rigtige måde vi kan blive gift på efter vores mening :-) skal der være fest, så lad der være fest :-) Monica
Her den 13 August skal vi en tur i kirke for at blive gift, den eneste rigtige måde vi kan blive gift på efter vores mening :-)
skal der være fest, så lad der være fest :-)
Monica
Hehhe ja det er et godt ordsprog
Wimmie skriver: Vi ville gerne have en fin og hyggelig vielsesceremoni med familie og venner til stede - gerne udenfor og ikke i en kirke, da ingen af os er religiøse ...dette var desværre ikke muligt. Så vi endte med at tage et hurtigt smut på rådhuset om onsdagen og så holde en smuk udendørs "bekræftigelsesceremoni" med tilhørende fest om lørdagen. Denne ceremoni foregik stort set som i kirken men den kunne ikke gøres os lovformeligt gift, så derfor var vi nødt til at "ordne det på rådhuset" inden Så vi endte med 2 bryllupper på under en uge
Vi ville gerne have en fin og hyggelig vielsesceremoni med familie og venner til stede - gerne udenfor og ikke i en kirke, da ingen af os er religiøse ...dette var desværre ikke muligt. Så vi endte med at tage et hurtigt smut på rådhuset om onsdagen og så holde en smuk udendørs "bekræftigelsesceremoni" med tilhørende fest om lørdagen. Denne ceremoni foregik stort set som i kirken men den kunne ikke gøres os lovformeligt gift, så derfor var vi nødt til at "ordne det på rådhuset" inden
Så vi endte med 2 bryllupper på under en uge
Hvorfor kunne det andet ikke lade sig gøre ?
Thalia skriver: Vi blev gift i Klosterkirken i Aalborg. Vi havde oprindeligt en plan om borgerlig vielse fordi min mand er ateist, men vi har med årene opbygget et meget nært forhold til vores præst i Budolfi (han har bisat min ældste søn og døbt vores to fælles børn - og generelt bare været en vidunderlig støtte i tiden efter vi mistede min søn), så for os var det oplagt at han skulle vie os. Vi havde ikke lyst til at det skulle være domkirken, men klosterkirken var lille og smuk og intim. Det var så vidunderligt at blive mødt af en helt proppet lille kirke, og fordi præsten kender os så godt formåede han at gøre talen utroligt personlig og meget rammende.
Vi blev gift i Klosterkirken i Aalborg.
Vi havde oprindeligt en plan om borgerlig vielse fordi min mand er ateist, men vi har med årene opbygget et meget nært forhold til vores præst i Budolfi (han har bisat min ældste søn og døbt vores to fælles børn - og generelt bare været en vidunderlig støtte i tiden efter vi mistede min søn), så for os var det oplagt at han skulle vie os.
Vi havde ikke lyst til at det skulle være domkirken, men klosterkirken var lille og smuk og intim. Det var så vidunderligt at blive mødt af en helt proppet lille kirke, og fordi præsten kender os så godt formåede han at gøre talen utroligt personlig og meget rammende.
Det syntes jeg er dejligt, at i har en præst der formår at gøre det til en personlig og god dag
Hvor ligger Klosterkirken i Aalborg ? Jeg bor nemlig selv i Aalborg
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128