Kirke vs.rådhus vs.andet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2011

Muffin_girl

kirsti skriver:

Det kan jeg skam godt forstå jeg bliver bare præget når jeg hele tiden ser folk der er lider under lovgivningen udelukkende fordi de er gift og som ikke ville have stået i de problemer hvis de ikke var gift.

I forhold til dem der lukkes på sygedagpenge ser vi kun en brøkdel da der er mange der grundet ægtefællens indtægt ikke er berettiget til kh og derfor ikke ryger ind i systemet

Det kan jeg også godt forstå  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Nadia&Daniel

Vi blev gift i kirke (vores datter blev døbt samme dag) 

Vist det stod til mig - var vi blevet gift på rådhuset og Laura navnegivet istedet for dåb..

Men gik med til det, pga min mand havde et meget højt ønske om det..

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

Nadia&Daniel skriver:

Vi blev gift i kirke (vores datter blev døbt samme dag) 

Vist det stod til mig - var vi blevet gift på rådhuset og Laura navnegivet istedet for dåb..

Men gik med til det, pga min mand havde et meget højt ønske om det..

Anmeld

25. juli 2011

2babygirls

AalborgPigen skriver:

TUSIND MANGE GANGE tilykke med det 

Det syntes jeg lyder rigtig romantisk .. .

Mange tak

Anmeld

25. juli 2011

Den lykkelige

Wimmie skriver:

Jo, det er desværre helt rigtigt - vi undersøgte det selv da vi skulle giftes i 2009 og det var slet ikke muligt. Præster må ikke vie folk i det fri - så skal man finde en frikirkepræst, de må og vil ofte gerne

I Lovbekendtgørelsen om vielse inden for Folkekirkens §3 står der:

• Vielsen foretages i kirken, medmindre en af parterne på grund af livsfarlig sygdom anmoder om at blive viet på sit sygeleje.
  • Når særlige grunde taler derfor, kan biskoppen tillade, at vielse foretages i brudens hjem eller et andet sted, såfremt parterne og præsten er enige derom.

Så var det nok borgmesteren.. der kom i hvert fald en ud og gjorde det..

Anmeld

25. juli 2011

Anonym

Vi er slet ikke medlem af folkekirken, så vi blev borgerligt gift.

Vi tror ikke på kirken eller ægteskabet som institution.

Vi blev sådan set "gift", da vi blev enige om, at vi ikke kunne undvære hinanden, så brylluppet var egentlig ret proforma, for at sikre vores pension.

Bryllupper og hvad dertil hører er vanvittigt dyre, synes jeg, og med et behov, der er skruet op til noget mange ikke har råd til. Brylluppet bliver til endnu en stressfaktor i livet og en økonomisk belastning. OG det er ikke kun for brudeparret, eller deres forældre. Det er også rigtig dyrt for gæsterne - evt. polterabend, rejse, nyt tøj, gave.....

Det er faktisk ikke fordi, jeg har så meget imod bryllupper - det er da smukt at love sig til hinanden - men når det bliver gjort til sådan en forestilling, et glansbillede - knækker filmen helt for mig. (og når man så ovenikøbet kan finde på at blive skilt bare 1 år efter, så går det da helt i båndsalat).

Jeg har da også været til et enkelt bryllup hvor festen bare var kanon god.

Men som om man ikke kan være lykkelige, hvis servietterne ikke lige kan fås i den helt rigtige farvenuance..... 

tja - bare min mening....

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Vi er slet ikke medlem af folkekirken, så vi blev borgerligt gift.

Vi tror ikke på kirken eller ægteskabet som institution.

Vi blev sådan set "gift", da vi blev enige om, at vi ikke kunne undvære hinanden, så brylluppet var egentlig ret proforma, for at sikre vores pension.

Bryllupper og hvad dertil hører er vanvittigt dyre, synes jeg, og med et behov, der er skruet op til noget mange ikke har råd til. Brylluppet bliver til endnu en stressfaktor i livet og en økonomisk belastning. OG det er ikke kun for brudeparret, eller deres forældre. Det er også rigtig dyrt for gæsterne - evt. polterabend, rejse, nyt tøj, gave.....

Det er faktisk ikke fordi, jeg har så meget imod bryllupper - det er da smukt at love sig til hinanden - men når det bliver gjort til sådan en forestilling, et glansbillede - knækker filmen helt for mig. (og når man så ovenikøbet kan finde på at blive skilt bare 1 år efter, så går det da helt i båndsalat).

Jeg har da også været til et enkelt bryllup hvor festen bare var kanon god.

Men som om man ikke kan være lykkelige, hvis servietterne ikke lige kan fås i den helt rigtige farvenuance..... 

tja - bare min mening....

Det var i hvert fald en mening man kan tage og føle på Det syntes jeg er fint..  Men ja det bliver tit gjort til noget vildt, og er en stor belastning ækonomisk, selvfælgelig afhængig af hvem man er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.