SussieThyssen skriver:
Ja, det ER barske løjer søde..men igen....
Jeg er født med den skavank at min krop betragter fostre som et allergen, noget den vil af med.
Jeg har SÅ meget allergi, at jeg end ikke kunne tåle min mors mælk og blev flasket op med gedemælk.
Jeg var ved at dø af sult flere gange gennem min barndom, fordi jeg ikke kunne holde føde i mig.
Jeg har kronisk mavekatar, født med reflux, har kronisk tyktarmskatar, jeg er diabetiker og har tilsyneladende også arvelig gigt. Min lever fungerer ikke optimalt..jeg har arvet min farmors skavank hvor mine synsnerver tilkalker..og så videre og så videre...
MEN...berettiger det mig til ikke at leve?
Skulle jeg have været en abort, ligesom alle de søskende min mor bar, men som ikke blev til noget???
Jeg vandt, fordi jeg ville!
Jeg har kæmpet med sygdomme lige fra jeg blev født, men gør det mig til et mindre værdifuldt menneske?
Skulle jeg have været en abort, fordi jeg ikke er perfekt?
Hvor kan andre afgøre for mig, om jeg skulle leve eller dø, bare fordi, jeg rent fysisk ikke er perfekt?
Da jeg og min daværende mand fik at vide, at vi kun havde max 15% chance for at få et barn..muligvis mindre..og mistanken om, at jeg ville kunne give den arv videre til mine eventuelle børn, så satte vi os ned og sagde, at vi IKKE ville have børn, men adoptere.
Jeg ville ikke bringe de gener videre.
Jeg ville steriliseres, men uha..jeg var jo så ung og bla-bla fra sygehuset.
Men så dukkede min den ældste op på banen..og hun VILLE..ligesom jeg i sin tid ville.
Jeg fik fostervandsprøve, fordi jeg ville vide hvordan mit barn havde det, men ALDRIG for at få hende fjernet..ALDIG.
Jeg var heldig..jeg fik 3 guldklumper..3 gaver..3 mirakler. Den ældste har ikke fået "arven" fra mig..ja hun er mælkeallergiker, som jeg var..men det er der så mange der er...det samme er nr 2 og 3. Nr 3 har også kæmpet med sygdom fra han blev født..men tanken om at han ikke skulle være her???? 
Den er ubærlig.
Når vi skal tage valg over liv og død, er det, det sværeste valg af alle..derfor er mit livsmotto:
Du kan ikke bestemme om et menneske skal dø...men du kan bestemme om han skal leve!

Alle har vel ret til et liv...
Og værdigt kan vi jo ikke beslutte for det lille liv om det er..
Det er svært. Man sidder med en øv følelse indeni.
Som nogen siger burde jeg/vi måske slet ikke starte PB. Men skal vi have frataget os vores største lykke pga en genfejl der ikke er sikkert barnet får.?
Men hvad nu hvis barnet bærer genet, il folk så se ondt på os fordi vi fratager denne livet, hvis det blvier valget? , VIlle det så være bedre bare at lade vær med at få børn.

Du/i har været meget igennem. Og det har jeg stor respekt for.

Har stor respekt for jeres valg.
Arrh denne afstemning gav mig bestemt ikke mere ro i hjertet.