Frk-Lotusblomst skriver:
Hej alle..
Ville i det?? Få en abort hvis forsteret bar et sygt gen. Eller hvordan man lige skal sige det?
I min kærestes familie (mors side) er der en leversygdom, min svigermor, hendes onkel og bror har fået ny lever og har været igennem en meget hård tid. De har det dog alle godt nu. Hendes bror har fornylig fået nyt hjerte og siger at forløbet med leveren er meget værre end at få et nyt hjerte.
Leveren stopper simpelthen med at fungere og man skal have en ny..
Det er 50/50 om min kæreste har det - han skal nu tjekkes da vi jo er i gang med PB. - Det er en sygdom der først viser sig omrkign 35-40 års alderen eller senere. Dog er der ingen sikkerhed for at hvis han ikke ahr det at barnet ikke får det. Det kan sagtens springe en generation over (svigermors mor havde det ikke).
Igår fandt min svgermor så ud af at vi var i gang med PB. - HOLD KÆFT HUN BLEV LYKKELIG.
Nå men hun spurgte så om jeg var villig til at få en abort hvis forsteret/barnet i maven bar genet. Og så selvom det var langt henne i graviditeten man opdager det.
VILLE I KUNNE DET?????
Jeg svarede Ja. Men når jeg står i det, med maven, er jeg ikke så sikker på det blier ligeså nemt at sige jah.
- Men blvier for svigermors og min kæreste skyld nødt til det. <3
Det er tilladt at svare anonymt.
Måske den ligger i forkert kategori, men da jeg selv er i den kategori, blev det blige der den lå.. Håber det er ok.
Puuuhhh..det er en svær en.
Set med mine øjne, så ville jeg nok helt afstå fra selv at lave børnene med så alvorlig en arvelig fejl, og så få børn med donor.
For mig går man ikke bare hen og får fjernet et liv, bare fordi det måske har en defekt.
Jeg ville aldrig kunne få en abort over 12 uge, så måtte det gå som det kunne, dertil er man, set med mine øjne, alt for langt henne, hvis det går derover.
Jeg ville heller aldrig kunne få fjernet et barn med DS..og den med at man "måske" har en sygdom, der kan bryde ud, når man er 35-40 år, synes jeg ikke er nogen undskyldning for at få fjernet et liv.
Hvad skulle jeg så sige?
Jeg har været syg mere eller mindre hele mit liv, men derfor ville jeg da aldrig undvære mit liv 
Jeg fik taget fostervandsprøver med mine unger, og det var ikke for at overveje muligheden for at få dem fjernet, men kun af den grund, at jeg ville vide, om der var noget i vejen med dem, så jeg vidste hvad jeg gik ind til.
Hvis det er sådan, at din mand på forhånd ved, at han har 50% chance for at lave et barn, med en sygdom, der måske kan kræve en ny lever, jamen så burde han, set med mine øjne, overhovedet ikke forsøge at få børn, men lade sig sterilisere og så få børn med donor.
Det er ikke ham, der skal have lavet indgreb på sin krop, men DIG.
Det er DIG, der skal leve med indgrebene og..ret barskt sagt..overgrebene.
Hvorfor tror nogle mænd at det bare er så let at skifte ét barn ud med et andet??
Hvad er det, der gør at vi mennesker i den grad bare smider ud af de fostre vi ikke lige har "lyst" til at få?
Er det den endegyldige og optimale konsekvens af vores brug-og-smid-væk-samfund?
Jeg føler virkeligt med dig, og jeg håber, du med dig selv, vil stå fast på det DU føler er rigtigt, og ikke lader dig presse af andre til at tage en beslutning, der går imod din etik, dine følelser og din moral.
Hvad der er rigtigt for andre, behøver ikke at være rigtigt for dig, husk det!
Og så får du et stort knus

Kærligst
Sussie