Frk-Lotusblomst skriver:
Hej alle..
Ville i det?? Få en abort hvis forsteret bar et sygt gen. Eller hvordan man lige skal sige det?
I min kærestes familie (mors side) er der en leversygdom, min svigermor, hendes onkel og bror har fået ny lever og har været igennem en meget hård tid. De har det dog alle godt nu. Hendes bror har fornylig fået nyt hjerte og siger at forløbet med leveren er meget værre end at få et nyt hjerte.
Leveren stopper simpelthen med at fungere og man skal have en ny..
Det er 50/50 om min kæreste har det - han skal nu tjekkes da vi jo er i gang med PB. - Det er en sygdom der først viser sig omrkign 35-40 års alderen eller senere. Dog er der ingen sikkerhed for at hvis han ikke ahr det at barnet ikke får det. Det kan sagtens springe en generation over (svigermors mor havde det ikke).
Igår fandt min svgermor så ud af at vi var i gang med PB. - HOLD KÆFT HUN BLEV LYKKELIG.
Nå men hun spurgte så om jeg var villig til at få en abort hvis forsteret/barnet i maven bar genet. Og så selvom det var langt henne i graviditeten man opdager det.
VILLE I KUNNE DET?????
Jeg svarede Ja. Men når jeg står i det, med maven, er jeg ikke så sikker på det blier ligeså nemt at sige jah.
- Men blvier for svigermors og min kæreste skyld nødt til det. <3
Det er tilladt at svare anonymt.
Måske den ligger i forkert kategori, men da jeg selv er i den kategori, blev det blige der den lå.. Håber det er ok.
Puha den er svær

Jeg har selv stået i en lignende situation. Min mor har en genfejl, som øger risikoen for veneblodpropper. Jeg ville ikke testes for det, fordi det ville betyde at jeg skulle gå med trælse bekymringer!
Nu har jeg så fået en datter og til 8 ugers undersøgelsen sagde min læge så, at hun ville anbefale på det kraftigste, at jeg også blev testet.
Det blev jeg så og havde desværre også genet. Jeg har det dobbelt, hvor min mor kun har det halvt. Det betyder at jeg knaset hvad, vil føre det videre til mine børn

Det er en forfærdelig tanke, men altså mit liv er ikke mindre værdigt, fordi jeg har den fejl! Jeg kan måske bliver 100 år uden nogensinde at få en blodprop. Jeg kan også blive kørt ned i morgen!! Man må tage nogle chancer og jeg føler helt sikkert, at det stadig er forsvarligt for mig at få flere børn - det siger lægerne også!!
Anmeld