Abort i følge med genfejl/senere sygdom hos barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

Frk-Lotusblomst

Jonatansmor skriver:

Den er bare rigtig svær..
For at trække på en personlig erfaring, så har min ene søster ADHD, det fik hun pga et ar på tindingelappen der kom under fødslen af hende og tvillingen, mangel på ilt. Hun fik sit første epileptiske anfald da hun var en 7 år gammel, idag har hun ingen erindring om sin barndom, det er bare væk. At se det lækre pigebarn ligeså stille transformere sig om til et monster, har gjort ondt. Det har været en urimelig kamp, for hende især. Hun er der næsten, men mangler nu 15+ af hendes år, ingen uddannelse og oppe i 20'erne, ingen venner pga en tilbagetrukket tilværelse og ingen forståelse fra hendes omverden, nu parkeret på en førtidspension - istedet for den nødvendige støtte hun ville have brug for i en uddannelse/arbejde.
Det er et liv jeg ikke ville ønske for nogen, især psykiske handicaps æder en op, primært fordi omgivelserne mangler den nødvendige viden.

Men om jeg ville kunne vælge det voksende liv fra, når det nu først var begyndt at fæstne sig ordentligt, det aner jeg slet ikke...

Taak for svar..
Og så lige en - Sikke en kamp.. Og sikke noget at gå igennem.
Desværre er der ikke meget forståelse fra omverdenen indenfor ADHD.

Nej præcis. Det ved jeg heller ikke om jeg kan..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Frk-Lotusblomst skriver:

Puuha. Det er for mig unaturligt og slet ikke den måde jeg havde drømt om at lave barn på. - Hvis man nu kunne naturligt selv selvfølgelig - det er jo heller ikke sikkert..

Pludselig er der godt nok en masse følelser omkring PB. Og slet ikke alle de lykkelige jeg havde før..

Men jah, vi må snakke med lægen. - Kan vi jo passende når manden skal have svar på blodprøven..

Held og lykke med lægesamtalen.

Mand kan sagtens få en lækker baby uden af han/hun er lave på den "naturlige" måde.

Krydser fingre for dig, at projekt baby snart vil bære frugt og at babyen bliver sund og rask

Anmeld

11. juli 2011

Frk-Lotusblomst

merethe skriver:

Held og lykke med lægesamtalen.

Mand kan sagtens få en lækker baby uden af han/hun er lave på den "naturlige" måde.

Krydser fingre for dig, at projekt baby snart vil bære frugt og at babyen bliver sund og rask

Tak..
Og jah selvfølgelig kan man det. Men imens mine veninder tænkte på drømmebryllup, tænkte jeg på drømmebaby, mine forestillinger om hvordan og hvornår osv.
Så det er lidt som drømmen bliver ændret du ved.

Men taak.

Anmeld

11. juli 2011

4kløver

Frk-Lotusblomst skriver:

Hvad er NF1, hvis jeg må spørge??

Det er den som var i tvet med de donor børn havde fået det. Vis du så det.

Anmeld

11. juli 2011

Frk-Lotusblomst

4kløver skriver:

Det er den som var i tvet med de donor børn havde fået det. Vis du så det.

Det så jeg ikke..

Anmeld

11. juli 2011

4kløver

Frk-Lotusblomst skriver:

Det så jeg ikke..

det er lidt svært at forklare.. har sendt dette med http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/neurofibromatosis.htm

Vil så lige sige at jeg selv har den og mærker ikke noget til den.. mim tøs på 15 har den også og det hun har er at hun har det lidt svært i skolen.. 

Anmeld

11. juli 2011

Darling<3

Frk-Lotusblomst skriver:

Same here. Jeg ville ikke kunne magte opgave med et svært handicappet barn.

Jeg ville sikkert godt kunne magte det, men det er bestemt ikke noget jeg ønsker!!

Anmeld

11. juli 2011

Frk-Lotusblomst

4kløver skriver:

det er lidt svært at forklare.. har sendt dette med http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/neurofibromatosis.htm

Vil så lige sige at jeg selv har den og mærker ikke noget til den.. mim tøs på 15 har den også og det hun har er at hun har det lidt svært i skolen.. 

Arrh , jah den kender jeg godt. Vidste ikke den hed NF1..

Det er jo dejligt i ikke er så præget af den.. At din på 15 har indlæringsvanskeligheder er jo "desværre" ikke så unormalt den dag i dag. Og med god støtte går det jo alt sammen.

Anmeld

11. juli 2011

Frk-Lotusblomst

Honnie's Wife<3 skriver:

Jeg ville sikkert godt kunne magte det, men det er bestemt ikke noget jeg ønsker!!

Jeg er rimelig sikker på vi ikke kunne magte det. Og jeg vil ikke være en af dem der bare sneder dem på institution og kun besøger dem ganske lidt fordi ens liv køre videre og man får flere børn.
Så hellere skåne den får det liv.

Anmeld

11. juli 2011

4kløver

Frk-Lotusblomst skriver:

Arrh , jah den kender jeg godt. Vidste ikke den hed NF1..

Det er jo dejligt i ikke er så præget af den.. At din på 15 har indlæringsvanskeligheder er jo "desværre" ikke så unormalt den dag i dag. Og med god støtte går det jo alt sammen.

Håber da kun for noget godt.. ja det med skolen passer bare synd at vis man ikke lige har en sygdom er man bare et Møj barn og ingen hjælp kan få.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.