Har dit barn en time out stol eller bliver værelset brugt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

Laulund87

raca skriver:

INGEN....

vi fjerne barnet fra sitiotion og snakker med det... det har altid virket her..

jeg trode ski kun det var i dårlige Engelske opdragelse programmet sådan en en magt demonstration fra de voksende side blev brugt...

Enig! Synes det er en trist metode

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

Mira0911

lisbeth2910 skriver:

Men hvis hun ikke forstår det hvorfor skal hun så sidde der? Sorry men synes det virker lidt komisk! Og spild af tid!

Vi er ikke startet på det, så det kommer helt af sig selv! Det er talepædagogen der vil have vi skal starte på det! 

Anmeld

20. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Mira0911 skriver:

Min 2 årige datter forstår slet ikke en forklaring eller hvorfor hun skal sidde på en stol... Talepædagogen mener at det er det vi skal til at i gang med.. 

Så har faktisk ikke meget forklaring på det... 

Hvad hjælper afstraffelse på hendes sprog?? Hvad ved en tale pædagog om generel børneopdragelse?

Du gør som du mener der er bedst, men jeg begriber ikke at man afstraffer en 2-årig der endnu ikke kan snakke....og som du siger ikke vil kunne forstå en forklaring...hvordan pokker vil hun forstå hvorfor hun skal sidde der og glo?

Anmeld

20. juni 2011

Mira0911

Tin skriver:

Hvad hjælper afstraffelse på hendes sprog?? Hvad ved en tale pædagog om generel børneopdragelse?

Du gør som du mener der er bedst, men jeg begriber ikke at man afstraffer en 2-årig der endnu ikke kan snakke....og som du siger ikke vil kunne forstå en forklaring...hvordan pokker vil hun forstå hvorfor hun skal sidde der og glo?

Talepædagogen har meget med sig i bagagen! Derfor fortæller hun os ting som kan være nødvendigt! 

Vi er ikke startet på time out stolen - Hvorfor skulle vi det når hun ikke kan forstå en forklaring? 

Anmeld

20. juni 2011

LISBETH:-)

Mira0911 skriver:

Vi er ikke startet på det, så det kommer helt af sig selv! Det er talepædagogen der vil have vi skal starte på det! 

En talepædagog - hmm ok forstår ikke hvordan det skulle hjælpe hendes sprog????

Synes da du skal få en forklaring på hvorfor i alverden talepædagogen mener hun skal sidde der! Det skal vel give mening!

Anmeld

20. juni 2011

raca

Mira0911 skriver:

Min 2 årige datter forstår slet ikke en forklaring eller hvorfor hun skal sidde på en stol... Talepædagogen mener at det er det vi skal til at i gang med.. 

Så har faktisk ikke meget forklaring på det... 

en 2 årig er stadig rimelig impulstyret..

så hvis hun tænker.. hey de ledninger ser spænende ud... lad mig lige gøre som mor og far gør nogle gange ......

så kommer i og sidder hende på en stol og holder hende på den stol i 2 min..

hvilke konklutioner skulle hun komme frem til.. når hun endnu ikke rigtig er i stand til og stoppe sin handling når hun får lyst til og gøre det..

og kan man overhovdet forvente at en 2 årig kan drage en konklution mht hvad der er rigtigt og forkert i forældrenes øjne...

hvis det havde været min talepæd havde jeg pænt vist hende hvor grænsen gik i mit hjem og at lige time out... IKKE var en af mine metoder

Anmeld

20. juni 2011

tazz

Tin skriver:

1 af mine 5 børn, har  svær ADHD, som har det meget svært med ordet "Nej"  og som  på mange måder udfordrer vores måde at være forældre på.  Men aldrig om det har været nødvendigt at straffe ham, eller at yde den form for konsekvens som der er omtalt her, tilgengæld virker "jeg-tæller-til-tre-metoden" ufatteligt godt på ham......Jeg aner ikke hvorfor, men det giver ham åbenbart lidt tid til at geare ned, så han får overskud til at lytte.

Årh tak!!! Det er så svært at forklare bruen af metoden, men ja - de får lige et ekstra overskud til, at vende tilbage til sig selv, og komme ned på jorden igen. Jeg tror nu ikke at Anna har ADHD, men hun bliver sindssygt hyper og er svær (umulig) at trænge igennem til.

Når hun ikke er sådan, så sætter vi os sammen i sofaen og taler tingene igennem.

Anmeld

20. juni 2011

Mira0911

lisbeth2910 skriver:

En talepædagog - hmm ok forstår ikke hvordan det skulle hjælpe hendes sprog????

Synes da du skal få en forklaring på hvorfor i alverden talepædagogen mener hun skal sidde der! Det skal vel give mening!

Talepædagogen fortalte hvorfor vi skulle bruge denne metode som gerne skulle ende i, at barnet forstår hvorfor det skal sidde der, og forhåbenlig forstår at man ikke render og trækker stikket ud til fjernsynet. 

Vi har brugt meget tid på at sige "NEJ" når hun trak stikket ud, og bagefter i kort version "Nej det må du ikke" Så har vi altså bare et barn der står og griner og gør det samme igen, igen og igen... 

Sååååå svært at forklare over tekst!

Anmeld

20. juni 2011

Mira0911

raca skriver:

en 2 årig er stadig rimelig impulstyret..

så hvis hun tænker.. hey de ledninger ser spænende ud... lad mig lige gøre som mor og far gør nogle gange ......

så kommer i og sidder hende på en stol og holder hende på den stol i 2 min..

hvilke konklutioner skulle hun komme frem til.. når hun endnu ikke rigtig er i stand til og stoppe sin handling når hun får lyst til og gøre det..

og kan man overhovdet forvente at en 2 årig kan drage en konklution mht hvad der er rigtigt og forkert i forældrenes øjne...

hvis det havde været min talepæd havde jeg pænt vist hende hvor grænsen gik i mit hjem og at lige time out... IKKE var en af mine metoder

Så svært at forklare sig på tekst! 

Anmeld

20. juni 2011

Mi

132319 skriver:

Jeg kan slet ikke se det frygtelige i at sende sit barn på værelset når det nu er metoden der virker.

Jeg synes der er en tendens til at folk, som også set her i tråden, skal kalde det andre gør for "straf" og se sort på det. 

Herhjemme hjælper "Jeg vil ikke have at du gør det, lad os tale sammen midt i dit hysteri" og nu skal vi være gode venner alle sammen, bare ikke altid!

Børn skal have lov til at blive sure, ked af det og vise følelser og for nogle børn (inkl. min egen) er den bedste måde at gøre dét på, alene på sit værelse. Han kommer altid ud og giver mig en krammer og taler med mig om hvorfor vi blev sure på hinanden bagefter. 

Jeg genkender meget af min søn i mig selv, når min far var dum havde jeg også bare brug for at komme ind på mit værelse og råbe og skrige lidt!

Helt enig, der er godt nok meget fordømmen overfor en metode som på ingen måder gør skade på børnene.

Jeg er selv blevet sendt på værelset når jeg var urimelig eller hvis min søster og jeg skændtes og slåes. Jeg var altså hverken utryk på værelset eller bange for mine forældre af den grund  Derimod havde jeg meget respekt for min far, for han mente jo hvad han sagde og satte så ind i mellem handling bag ordene, hvorimod min mor ikke sendte os på værelset, og overfor hende var vi helt urimelige.

Det der med at børnene vil forbinde værelset med noget ondt, ved at få timeout derude, kunne jeg egentlig godt tænke mig at folk dokumenterede eller på anden måde redegjorde for. Det lyder mere som en teoretisk betragtning, end noget som rent faktisk sker.

Hvis man bruger time out på en ordentlig måde, så kommer man jo netop aldrig derud hvor man vrænger eller råber af børnene eller tager dem hårdt i armen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.