Har dit barn en time out stol eller bliver værelset brugt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

LotteGabriella

nettemor skriver:

det var også sådan jeg mente det

forstod det bare først som 10 min time out. det er det jo ikke. det er bare 2 min der er blevet trukket ud fordi barnet stikker af og derfor skal starte forfra... fik muligvis skrevet det forkert..

pyt da med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

camilla28

nettemor skriver:

tænkte nok det var sådan noget men tænkte at jeg heller måtte skrive det i tilfælde af (håber du forstår)

men ja har også den mening at stikker de af så starter tiden forfra. har også flere gange måtte bruge laaang tid med vores lånepige. men så er det jo 15 sammenlagt.  og man kan blive så frustreret at man NÆSTEN har lyst til at give op.

men hvor må det være fedt at hun endelig begynder at forstå time out. 

ja håber det fortsætter for jeg er virkelig en træt og hudløs mor som  er beyndt og få lyst til og kvæle  sin bøllemis cathrine ( bare rolig gør det ikke hehe)

hun ignorer  alt og alle  kan slå skubbe hopper Altid UD AF SIN SENG  10000 GANGE

har prøvet med sele ignoreret hende  .. har løftet hende i seng uden snak eller noget bare i seng  har prøvet med sang histoerie  ja kort sat  aaaalt

hulk ( her vil en timeout jo ikke virke for så får hun sin  vilje og kommer ud af sengen

Anmeld

20. juni 2011

tazz

lisbeth2910 skriver:

Ingen af delene. Vi snakker/fortæller hvad vi ikke vil have. Går ikke indfor at mine børn skal straffes!

Vi fjerne nogen gange den ældste fra situationen men kun lidt væk hvor vi så også er og hvor vi forklarer hvorfor vi ikke vil have hun gør det hun er i gang med. Det plejer og fungere!

Sådan et barn gad jeg godt have, men det har jeg ikke.

F.eks. har vi katte som hun elsker at drille. Vi fjerner hende fra situationen og fortæller hvad vi vil og ikke vil finde os i. Resultatet er, at hun begynder at afpresse os "Hvis jeg ikke får en is, så driller jeg kattene!"
Det hjalp først, da vi droppede "Vi vil ikke have det ...." samtalen, og satte action bag ordene, at der skete noget. Hun røg direkte i seng og sove hvis vi så hende drille kattene - så stoppede hun.

Synes det er fantastisk, at I kan gøre det uden at skulle 'straffe', det ville jeg også virkelig gerne selv; men jeg må erkende, at jeg kan tale herfra og til juleaften, hun skal mærke en konsekvens.
Derfor mener jeg også, at det at jeg tæller, er den gyldne mellemvej for os. Hun får tre chancer for, at køle ned og vil hun ikke det, SÅ ryger hun afsted.

Anmeld

20. juni 2011

Nettemor

camilla28 skriver:

ja håber det fortsætter for jeg er virkelig en træt og hudløs mor som  er beyndt og få lyst til og kvæle  sin bøllemis cathrine ( bare rolig gør det ikke hehe)

hun ignorer  alt og alle  kan slå skubbe hopper Altid UD AF SIN SENG  10000 GANGE

har prøvet med sele ignoreret hende  .. har løftet hende i seng uden snak eller noget bare i seng  har prøvet med sang histoerie  ja kort sat  aaaalt

hulk ( her vil en timeout jo ikke virke for så får hun sin  vilje og kommer ud af sengen

hihi jeg er også blevet kaldt bøllemis

kender godt det med at være så frustreret at man ikke helt ved hvad man skal gøre.

hmm kan godt se dilemmaet med sengen. her får tøserne en bog med i seng. for jeg har lidt den at jeg kan ikke tvinge dem til at sove men de skal blive i deres seng. og om de læser eller ej det gør ikke mig noget.. der skal bare være ro (og så kommer søvnen som regel)

og kommer de at de skal tisse så går den første gang. men ikke anden og tredje.

jeg er nemlig sådan en af de der kedelige forældre..

Anmeld

20. juni 2011

Isabeau

Mira0911 skriver:

Som stedet hvor dit barn skal sidde og blive god igen, når det har lavet noget ikke skulle eller ikke har hørt efter hvad der blev sagt? 

Eller har dit barn en time out stol? 

Vi havde talepædagogen på besøg i dag, da Julie's skal have gang i snakkeriet og det går strygende.. 

Talepædagogen foreslog at vi hen over sommeren skulle begynde med time out stolen, når hun f.eks slet ikke vil høre på hvad jeg siger, når hun trækker stikket ud til fjernsynet... Hvor pædagogen fortæller at jeg skal sætte hende på stolen i max 2 minutter, og hvis hun går fra stolen, startes tiden forfra... Når hun så har sat der i 2 min. kan hun komme ned og sige undskyld og så er den skid væk... 

Både som jeg og pædagogen snakkede om, ingen af os vil nogensinde bruge barnets værelse til sådan noget, barnets værelse er et sted, hvor det kan hygge sig, have det sjovt og hvor det er rart at være... Det skal ikke laves om til et dårligt sted når man har gjort noget forkert... Sådan har min holdning altid været til det.. 

Hvad bruger I hjemme ved Jer? Time out? Eller noget andet f.eks straf? 

Sober tone tak! 

Hejsa ven! Stella herhjemme ligner jo sin far alt for meget, så der er faktisk aldrig et kedeligt øjeblik i huset  Nej, hun er nu sød nok, men til tider kan hun virkelig være en bisse!

Så vi har brugt at laver hun noget, hun ikke må; fx. hiver hunden i halen, hælder mælk ud over bordet med vilje, slår eller bider, leger med fjernsynet, som er sjovt at skubbe til, så det gynger (det hænger på en fod) osv. osv.

Så sætter vi hende i sofaen, netop i max 2 min. Har hørt på et tidspunkt at så mange år, de er, så mange minutter, skal de ha´. Og går hun væk, starter tiden forefra. Når tiden er gået, sidder vi sammen med hende lidt og beder hende enten gå hen og give Paco et kram hvis hun har hevet ham i halen, eller også at istedet for at slå Mor eller Far, hvis hun blir sur, så slå på en pude istedet for (et råd jeg fik herinde engang, som sørme virker!). Prøver ihvertfald at forklare hende så godt vi kan/man kan til en 21 mdr. gammel pige, at det hun gjorde ikke var okay, men nu er det glemt.

Det er det, jeg har manglet meget i min barndom; at man IKKE bærer nag!

Held og lykke

Anmeld

20. juni 2011

camilla28

nettemor skriver:

hihi jeg er også blevet kaldt bøllemis

kender godt det med at være så frustreret at man ikke helt ved hvad man skal gøre.

hmm kan godt se dilemmaet med sengen. her får tøserne en bog med i seng. for jeg har lidt den at jeg kan ikke tvinge dem til at sove men de skal blive i deres seng. og om de læser eller ej det gør ikke mig noget.. der skal bare være ro (og så kommer søvnen som regel)

og kommer de at de skal tisse så går den første gang. men ikke anden og tredje.

jeg er nemlig sådan en af de der kedelige forældre..

hun hopper ud af sin seng og leger  eller ligger sig foran lågen  ( børnesikring ) hehe   tit liger hun sig til og sove der .. eller også er huntørstig 100 ange derfor har hun en drikke dunk med i seng  men altå hun har en tremme seng   og hun hopper bare ud suuk

har prøvet det med en bog men det virker ikke mere end 5 min

Anmeld

20. juni 2011

Mi

Jeg har tre børn som bestemt har deres egen mening om hvad de må og ikke må, og som ikke bare lader være med at pille ved ting, slå eller blive hysterisk, bare fordi jeg siger stop. Så vi bruger timeout på værelset. For min skyld må de gerne give sig til at lege eller hygge derinde, og de har altså aldrig forbundet deres værelse med negative følelser  De store behøver vi ikke længere have tid på. De er 7 år, og kommer selv ud, når de har raset af. Det er nu efterhånden meget sjældent det er i brug, bestemt ikke hver uge længere. Den lille på 2½ er vi så småt begyndt at give timeout. Vi sætter hende bare på gulvet i værelset eller badeværelset, hvis det er der hun får et hysterisk anfald, og når vi så kan høre at gråden ændre sig fra hysteri til ked af det, så går vi ind og giver hende et knus. Det har virket fortrinneligt med de store, så mon ikke også Maja finder ud af at der er grænser for hvad mor finder sig i

Det er muligt at nogle mener at timeout (som nogle kalder at straffe, jeg kalder det en konsekvens) er unødvendigt, men til det kan jeg kun sige, at der er forskel på børn, og at man ikke kan generalisere i forhold til børneopdragelse.

Jeg kan desuden anbefale den bog som hedder "Børn er fra himlen". Den beskriver meget godt børns forskelligt temperament og hvordan man kan give sine børn de bedste rammer at udvikle sig i. Den bygger på den anskuelse, at børn er som de er og ikke kan ændres/modeleres, men at man kan give dem rammer, så de udvikler sig til de bedste udgaver af dem de er

Anmeld

20. juni 2011

Kaufie

132319 skriver:

Her er det ind på værelset indtil hysteriet er slut. Om det er 2 eller 20 minutter, styrer han selv. 

Det har hverken gjort ham utryg ved sit værelse eller andet at det er der han får sine time outs, faktisk er det rigtig godt da det ofte ender med at han dropper hysteriet og fordyber sig i leg i stedet for 

Jeg forsøger selvfølgelig at tale med ham men han har et så iltert temperament at han simpelthen af og til har brug for at gasse af og råbe og skrige i nogle minutter. Bagefter tager vi en snak om hvad der gjorde ham så gal og hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde.

Herhjemme fungerer den metode bare super godt 

Det gør vi også - sender William på snart 4 ned på sit værelse hvis han vil råbe og skrige eller være imod alt vi siger.

Så råber og skriger han lidt og kommer af med sit raseri - og så kan vi snakke sammen om hvad der gik galt.

Jeg oplever heller ikke at han ser sit værelse som et Øv-sted at være - og der er heller ingen problemer med at sove derinde. Det er hans fristed, hvor han kan gøre (næsten) som han vil.

Anmeld

20. juni 2011

Thalia

Vi bruger slet ikke time out, jeg er kæmpe modstander af den metode og kommer ALDRIG til at byde mine børn det.

Men jeg ser det trods alt som en formildende ting at mange sørger for at det ikke er barnets værelse der bliver en straf.

Anmeld

20. juni 2011

Bshizzle

Vi bruger time out ved at sende Lucas ind på hans værelse.
- Dette fungere fint for os/ham.. og han indser hurtigt at han havde gjort noget forkert og undskylder eller siger at han ikke er sur mere..

Det har intet skade sket i at det er værelset han kommer ind på.. Han elsker at være på hans værelse anyway.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.