Mira0911 skriver:
Som stedet hvor dit barn skal sidde og blive god igen, når det har lavet noget ikke skulle eller ikke har hørt efter hvad der blev sagt?
Eller har dit barn en time out stol?
Vi havde talepædagogen på besøg i dag, da Julie's skal have gang i snakkeriet og det går strygende..
Talepædagogen foreslog at vi hen over sommeren skulle begynde med time out stolen, når hun f.eks slet ikke vil høre på hvad jeg siger, når hun trækker stikket ud til fjernsynet... Hvor pædagogen fortæller at jeg skal sætte hende på stolen i max 2 minutter, og hvis hun går fra stolen, startes tiden forfra... Når hun så har sat der i 2 min. kan hun komme ned og sige undskyld og så er den skid væk...
Både som jeg og pædagogen snakkede om, ingen af os vil nogensinde bruge barnets værelse til sådan noget, barnets værelse er et sted, hvor det kan hygge sig, have det sjovt og hvor det er rart at være... Det skal ikke laves om til et dårligt sted når man har gjort noget forkert... Sådan har min holdning altid været til det.. 
Hvad bruger I hjemme ved Jer? Time out? Eller noget andet f.eks straf?
Sober tone tak! 
Hejsa ven! Stella herhjemme ligner jo sin far alt for meget, så der er faktisk aldrig et kedeligt øjeblik i huset
Nej, hun er nu sød nok, men til tider kan hun virkelig være en bisse!
Så vi har brugt at laver hun noget, hun ikke må; fx. hiver hunden i halen, hælder mælk ud over bordet med vilje, slår eller bider, leger med fjernsynet, som er sjovt at skubbe til, så det gynger (det hænger på en fod) osv. osv.
Så sætter vi hende i sofaen, netop i max 2 min. Har hørt på et tidspunkt at så mange år, de er, så mange minutter, skal de ha´. Og går hun væk, starter tiden forefra. Når tiden er gået, sidder vi sammen med hende lidt og beder hende enten gå hen og give Paco et kram hvis hun har hevet ham i halen, eller også at istedet for at slå Mor eller Far, hvis hun blir sur, så slå på en pude istedet for (et råd jeg fik herinde engang, som sørme virker!). Prøver ihvertfald at forklare hende så godt vi kan/man kan til en 21 mdr. gammel pige, at det hun gjorde ikke var okay, men nu er det glemt.
Det er det, jeg har manglet meget i min barndom; at man IKKE bærer nag!
Held og lykke