Har dit barn en time out stol eller bliver værelset brugt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.791 visninger
100 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

Mira0911

Som stedet hvor dit barn skal sidde og blive god igen, når det har lavet noget ikke skulle eller ikke har hørt efter hvad der blev sagt? 

Eller har dit barn en time out stol? 

Vi havde talepædagogen på besøg i dag, da Julie's skal have gang i snakkeriet og det går strygende.. 

Talepædagogen foreslog at vi hen over sommeren skulle begynde med time out stolen, når hun f.eks slet ikke vil høre på hvad jeg siger, når hun trækker stikket ud til fjernsynet... Hvor pædagogen fortæller at jeg skal sætte hende på stolen i max 2 minutter, og hvis hun går fra stolen, startes tiden forfra... Når hun så har sat der i 2 min. kan hun komme ned og sige undskyld og så er den skid væk... 

Både som jeg og pædagogen snakkede om, ingen af os vil nogensinde bruge barnets værelse til sådan noget, barnets værelse er et sted, hvor det kan hygge sig, have det sjovt og hvor det er rart at være... Det skal ikke laves om til et dårligt sted når man har gjort noget forkert... Sådan har min holdning altid været til det.. 

Hvad bruger I hjemme ved Jer? Time out? Eller noget andet f.eks straf? 

Sober tone tak! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

camilla28

hej vi bruger timeout også selv om vi er på besøg eller ude og handle ..  det virkede fantasisk med daniel hvor cathrine faktiske er  ret ligeglad

intil igår hvor  cathrine havde slået daniel .. hun sad på en stol  i samme rum hvor vi sad og drak kaffe men hun sag der i næsen 10 min og pludselig siger hun så

sød nuuu ikke slå daniel  wow hun forstod hvofor hun skulle sidde der .. hun er 2 år 4 mdr

Anmeld

20. juni 2011

Muhko

Sjovt sad lige og tænkte at jeg ville spørge om det samme. Mit var nu mere for a få nogle gode ideer til hvilken metode jeg skulle bruge.

Men tænker også at det jo ikke skal være en straf at komme på værelset men en hyggelig ting.

Følger tråden med stor interesse

Anmeld

20. juni 2011

LotteGabriella

Mira0911 skriver:

Som stedet hvor dit barn skal sidde og blive god igen, når det har lavet noget ikke skulle eller ikke har hørt efter hvad der blev sagt? 

Eller har dit barn en time out stol? 

Vi havde talepædagogen på besøg i dag, da Julie's skal have gang i snakkeriet og det går strygende.. 

Talepædagogen foreslog at vi hen over sommeren skulle begynde med time out stolen, når hun f.eks slet ikke vil høre på hvad jeg siger, når hun trækker stikket ud til fjernsynet... Hvor pædagogen fortæller at jeg skal sætte hende på stolen i max 2 minutter, og hvis hun går fra stolen, startes tiden forfra... Når hun så har sat der i 2 min. kan hun komme ned og sige undskyld og så er den skid væk... 

Både som jeg og pædagogen snakkede om, ingen af os vil nogensinde bruge barnets værelse til sådan noget, barnets værelse er et sted, hvor det kan hygge sig, have det sjovt og hvor det er rart at være... Det skal ikke laves om til et dårligt sted når man har gjort noget forkert... Sådan har min holdning altid været til det.. 

Hvad bruger I hjemme ved Jer? Time out? Eller noget andet f.eks straf? 

Sober tone tak! 

hos os er det timeout i køkkenet (ligger lige ind til stuen) på hendes stol og ellers de samme retningslinier, bare at det er 3 min. her, der er tiden Vi snakker altid om, hvorfor hun skal sidde der mv., så hun ved hvorfor hun sidder der, når det sker. Hun har været i timeout 2 gange og det er utroligt effektivt herhjemme!

Anmeld

20. juni 2011

tazz

Jeg tæller til 3. Ved godt at en bruger herinde mener, at man traumatiserer sit barn, men det virker her - og hun er ikke mere traumatiseret end, at hun bruger den mod mig, hvis hun ikke synes jeg er hurtig nok

Det der virker ved den metode hos os er, at hun ved hvad 'straffen' er, og hun ved, at hun nu er derude, hvor hun skal tage og køle ned. Hun bliver let overstimuleret og man kan ikke få hende ned ved, at bede hende om det, så vi bliver nødt til, at bruge nogle mere håndgribelige metoder.

Kender mange som bruger time-out, og det virker hos dem. Ved ikke helt hvad jeg synes om metoden, men når jeg selv bruger en så omdiskuteret metode, så accepterer jeg den fuldt ud.

Anmeld

20. juni 2011

Nettemor

camilla28 skriver:

hej vi bruger timeout også selv om vi er på besøg eller ude og handle ..  det virkede fantasisk med daniel hvor cathrine faktiske er  ret ligeglad

intil igår hvor  cathrine havde slået daniel .. hun sad på en stol  i samme rum hvor vi sad og drak kaffe men hun sag der i næsen 10 min og pludselig siger hun så

sød nuuu ikke slå daniel  wow hun forstod hvofor hun skulle sidde der .. hun er 2 år 4 mdr

dette er ikke en løftet pegefinger eller sådan noget. bare en oplysning om hvordan jeg har forstået det (bare så det ikke bliver set negativt)

jeg har forstået det sådan at et barn max må sidde i time out i det antal minutter som de er år. fx en på 3 må sidde 3 min. simpelthen fordi at en på 3 ikke kan forholde sig til 10 min.

Anmeld

20. juni 2011

LISBETH:-)

Ingen af delene. Vi snakker/fortæller hvad vi ikke vil have. Går ikke indfor at mine børn skal straffes!

Vi fjerne nogen gange den ældste fra situationen men kun lidt væk hvor vi så også er og hvor vi forklarer hvorfor vi ikke vil have hun gør det hun er i gang med. Det plejer og fungere!

Anmeld

20. juni 2011

NinaNymannMadsen

asta kommer over i et hjørne ved siden af fjernsyntes så hun ikk kan se det. og så skal hun sidde der i 2 minutter max. hun får en bog og læse for ellers rejser hun sig hele tiden og høre mindre efter hvad vi siger.
det har hjulpet her. hun sætter sig enda selv der over hvis hun har gjort noget hun ikke måtte og vi ikk lige har set det eller lige fået hende sat der over.

Anmeld

20. juni 2011

camilla28

nettemor skriver:

dette er ikke en løftet pegefinger eller sådan noget. bare en oplysning om hvordan jeg har forstået det (bare så det ikke bliver set negativt)

jeg har forstået det sådan at et barn max må sidde i time out i det antal minutter som de er år. fx en på 3 må sidde 3 min. simpelthen fordi at en på 3 ikke kan forholde sig til 10 min.

har aldrig jort det før med 10 min vi siger 1 min pr år

hun plejer og stikke af  nåvi sætter hende der  så derfor blev jegmeget stram i betrækket

'

løftede hende op på stolen flere gange  derfor blev tiden udvidet  hun fik af vide hvorfor hun sad der hvergang jeg løftede hende op på stolen igen

og at hun pludselig af sig selv fortæller at hun har forstået hvorfor hun sad der  gør mig glad  .. hun er en pie med krudt i jeg er desperat .. hun høre virkelig aldrig efter  løber ud på vejen vis hun har chancen  slår  ødelægger ting  hopper hver aften ud af sin seng 50 gange  osv   hun mangler ikke opmærksomhed sv

så derfor .. om hun så skal sidder der i 20 min næsten gang så virkede det altså 

Anmeld

20. juni 2011

LotteGabriella

camilla28 skriver:

har aldrig jort det før med 10 min vi siger 1 min pr år

hun plejer og stikke af  nåvi sætter hende der  så derfor blev jegmeget stram i betrækket

'

løftede hende op på stolen flere gange  derfor blev tiden udvidet  hun fik af vide hvorfor hun sad der hvergang jeg løftede hende op på stolen igen

og at hun pludselig af sig selv fortæller at hun har forstået hvorfor hun sad der  gør mig glad  .. hun er en pie med krudt i jeg er desperat .. hun høre virkelig aldrig efter  løber ud på vejen vis hun har chancen  slår  ødelægger ting  hopper hver aften ud af sin seng 50 gange  osv   hun mangler ikke opmærksomhed sv

så derfor .. om hun så skal sidder der i 20 min næsten gang så virkede det altså 

har faktisk også hørt, at hver gang de går ned fra stolen eller hvad de end sidder på, så skal de sættes tilbage igen og tiden startes forfra, sålænge man (som du gjorde) fortæller hvorfor de bliver sat der Jeg ville gøre det samme her, men hun er heldigvis blevet siddende de 2 gange, vi har brugt timeout

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.