Har dit barn en time out stol eller bliver værelset brugt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

Mira0911

Corn skriver:

Vores unger køler ned på trappen.

Kunne ikke drømme om at bruge værelse eller seng til den slags, da det skal være hyggelige og dejlige steder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

Camulla

Min dreng har en time-out stol i gangen. Der kommer han ud når han ikke hører efter eller ikke gør som vi siger, og så sætter vi uret på 2 min. og forklarer ham, at når det ringer, så må han komme ned fra stolen igen. Vi forklarer ham grundigt når uret ringer, hvorfor han sad der.

Vi bruger den flittigt Og er helt enig om at værelset ikke skal bruges til den slags!

Vi havde dog engang besøg af en fra tværfagligt team, som sagde at den metode med time-out er en dårlig ide, eftersom de ikke forstår hvorfor de sidder der. Vi bruger den dog alligevel, for det er effektivt!

Anmeld

20. juni 2011

Mira0911

Camulla skriver:

Min dreng har en time-out stol i gangen. Der kommer han ud når han ikke hører efter eller ikke gør som vi siger, og så sætter vi uret på 2 min. og forklarer ham, at når det ringer, så må han komme ned fra stolen igen. Vi forklarer ham grundigt når uret ringer, hvorfor han sad der.

Vi bruger den flittigt Og er helt enig om at værelset ikke skal bruges til den slags!

Vi havde dog engang besøg af en fra tværfagligt team, som sagde at den metode med time-out er en dårlig ide, eftersom de ikke forstår hvorfor de sidder der. Vi bruger den dog alligevel, for det er effektivt!

Som mange siger, bare man forklare hvorfor de skal sidde der, så forstår de det hurtigt..

Anmeld

20. juni 2011

raca

INGEN....

vi fjerne barnet fra sitiotion og snakker med det... det har altid virket her..

jeg trode ski kun det var i dårlige Engelske opdragelse programmet sådan en en magt demonstration fra de voksende side blev brugt...

Anmeld

20. juni 2011

LISBETH:-)

Mira0911 skriver:

Som mange siger, bare man forklare hvorfor de skal sidde der, så forstår de det hurtigt..

Hvis de forstår en forklaring og man bruger tid på det, hvorfor så ikke forklarer dem hvad de gør galt istedet for at forklarer dem hvorfor de sidder på stolen? Ikke for at provokere, men jeg forstår det bare ikke så du må FORKLARER mig det

Anmeld

20. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Hvordan man opdrager sine børn er op til folk selv.....

Vi bruger heller ikke time out eller anden form for "straf" her. Tilgengæld er vi kommet rigtig langt med gensiddig respekt og det at give plads til hinanden og de forskelligheder vi nu har. 1 af mine 5 børn, har  svær ADHD, som har det meget svært med ordet "Nej"  og som  på mange måder udfordrer vores måde at være forældre på.  Men aldrig om det har været nødvendigt at straffe ham, eller at yde den form for konsekvens som der er omtalt her, tilgengæld virker "jeg-tæller-til-tre-metoden" ufatteligt godt på ham......Jeg aner ikke hvorfor, men det giver ham åbenbart lidt tid til at geare ned, så han får overskud til at lytte.

Jeg husker at jeg som barn fik time out.....og jeg sad på stol! Jeg blev altid placeret der med et hårdt greb i armen og en meget vred mine....fordi nu havde jeg været forkert.....ihvertfald i følge mine forældre. Det gav mig ikke respekt for dem! Tilgengæld blev jeg bange for dem. Jeg turde ikke tale til dem, eller fortælle dem ting . Og jeg blev en oprørsk teenager, der gjore alt det de sagde jeg ikke skulle gøre, for nu kunne de nemlig ikke længere bære mig ind på stolen!!

Jeg er selv mor til en pige på 15 år! Hun er en dejlig tillidsfuld pige, der tør fortælle os alt...både de gode og de dårlige ting. Og hun tør sige os imod og begrunde hvorfor hun synes det vi gør eller siger eller de krav vi stiller er urimelige. Og hun kan gøre det på en rolig og balanceret måde.....uden hysteriske anfald eller smækken med dører.

Anmeld

20. juni 2011

raca

Camulla skriver:

jeg er så enig med det tværfaglige team..

det virker jo også og lade ungen skrige sig i søvn.. barnet ligger sig nemlig til og sove stille og roligt efter 3 dages tid... men barnet har samtidigt lært at sengen er et sted hvor forældrene er ligeglade med en...

en lussing virker jo også.. dvs barnet lære at lystre... men er heldivis ikke acepteret mere...

det er jo ikke opdragelse men afretning. IMO

Anmeld

20. juni 2011

Mira0911

lisbeth2910 skriver:

Hvis de forstår en forklaring og man bruger tid på det, hvorfor så ikke forklarer dem hvad de gør galt istedet for at forklarer dem hvorfor de sidder på stolen? Ikke for at provokere, men jeg forstår det bare ikke så du må FORKLARER mig det

Min 2 årige datter forstår slet ikke en forklaring eller hvorfor hun skal sidde på en stol... Talepædagogen mener at det er det vi skal til at i gang med.. 

Så har faktisk ikke meget forklaring på det... 

Anmeld

20. juni 2011

LISBETH:-)

Mira0911 skriver:

Min 2 årige datter forstår slet ikke en forklaring eller hvorfor hun skal sidde på en stol... Talepædagogen mener at det er det vi skal til at i gang med.. 

Så har faktisk ikke meget forklaring på det... 

Men hvis hun ikke forstår det hvorfor skal hun så sidde der? Sorry men synes det virker lidt komisk! Og spild af tid!

Anmeld

20. juni 2011

tazz

lisbeth2910 skriver:

Du behøver ikke blive sur fordi jeg ikke er enig med dig

Nu skrev jeg så også at hvis det handlede om børn der på anden vis var uden for rækkevide så var konsekvens ok! Så hvis bh mener at konsekvens er det eneste der fungere så må de jo have vuderet at hun ikke reagere på det andet.

Nu hænger tingene sådan sammen at jeg selv er mor til et meget sensitivt barn så det tror jeg nu nok jeg ved en hel del om, selv om det ikke står i nogen fine lærer bøger - hvilket jeg nu nok skulle mene det gør!

Børn er forskellige og det er vi som forældre også, det afspejler sig jo også i vores måde og opdrage og agere på! Fred være med det!

Æh, sur? Har da slet ikke sagt noget om at være sur, eller skrevet surt.....  Det må stå for egen regning

Børnehaven bruger konsekvens overfor alle, ikke kun min datter.
Det har bare gjort alverden til forskel for min datter i stedet for de blødere pædagoger.

Min mor har arbejdet som støttepædagog i mange år (uden at være uddannet pædagog), så jeg kender også godt jeres arbejdsområder og metoder, og jeg har hende at læne mig op ad. 
Min datter fortæller os selv hvad der går over hendes grænser, så vi tager udgangspunkt i hende. Det er trods alt ikke særlig almindeligt at en 3 årig pige kalder sine forældre sammen for, at fortælle dem, hvor ked af det hun blev over, at jeg havde skældt hende ud en dag hvor hun stak af fra mig. Og hun i sine ord siger "Og mor og far, det synes jeg ikke er i orden"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.