Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

lukasmor

Lukasmor skriver:

Kan aller aller højst være væk fra min søn på 4 måneder 1 dag og det er kun hvis vi skal noget vigtigt.. 10 dage er efter min mening alt alt for længe! Mor og far er de bedste, det er synd jeres bare skal passes i 10 dage, synes jeg.

Barn skulle der stå, ikke bare

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Camillee skriver:

Synes godt nok det er lidt vildt!
Jeg vil overhovet ikke dømme dig! men synes 10 dage er meget lang tid at skulle reje fra et barn.  

Men for at svare på dine spørgsmål:

Da Elias var ca 5 mdr, følte jeg at jeg havde brug for lidt tid kun for mig(vi har været indlangt 3 gange på sygehuset)  og var jeg med en veninde i Ikea og var væk i næsten 5 timer i alt. 
Jeg havde det rigtigt dårligt og følte mig tom!
Elias er den bedste  og vigtigtste del af mig,
følte jeg svigtede ham (selvom han var hjemme hos hans farmand). Da jeg kom hjem, havde jeg en MEGET ked af det lille dreng, han havde ikke ville sove eller spise. Det var bare slet ikke turen værd.

Jeg tror det handler om at se ud over sine egne behov,
Vi har masser af tid til os selv når han sover! HAn sover typisk fra 18(30)- 06.  
vi kan stadig gå i biografen og ud at spise, men vi gør det når han sover, så kommer Min mor over og lyttet efter ham mens vi er væk. Det fungere super godt for os alle tre.
Elias han sine faste rutiner og bliver puttet af mig og opdager ikke vi er væk. det giver også mig mere ro til at kunne nyde aftenen!

hvad med at planlægge anderledes? tgae en kærestetur iden baby kommer?
og så tage Baby og evt din mor med?
Så hun være babysitter mens i ser kampen?

Ja, det handler om at se ud over sine egne behov - men det er svært når jeg endnu ikke står i den situation. Det er derfor jeg søger råd.

Så sover han godt nok også meget - hvor dejligt

Det er da værd at overveje at tage mor med, det vil jeg da tænke over.
Tak

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Mettemus skriver:

Jeg tror ikke, at du vil kunne holde tanken om ti dage væk fra baby ud når du først står med hende i armene - så kan en tur i Føtex pludselig synes uoverskuelig uden den lille.

Nej baby får ikke noget ud af en til til Spanien, men baby får bestemt heller ikke noget ud af ti dage uden jer. Det kan godt være at det er vigtigt med kærestetid, men det er noget man må skabe efter at baby er lagt i seng osv. Den lille kan ikke finde ud af hvor i er, hun forstår ikke at i kommer tilbage om ti dage (eller to eller fem eller syv) - i er bare væk! Hun bliver ulykkelig - også selvom bedstemor har de bedste intensioner i verden.

Lola Jensen har sagt det sådan:

Baby 1 år - en overnatning uden far og mor,

Baby 2 år - to overnatninger uden far og mor,

Baby 3 år - tre overnatninger uden far og mor.

Osv.

I må tænke på hvad der er bedst for den lille. Det gør dig ikke til en pylret mor at blive hos dit barn. Det har brug for dig og du vil opdage at du også har brug for det.

Tak for dit indlæg.

Det er rart at i fortæller mig og baby's behov - for jeg troede ærlig talt ikke at det var SÅ stort i den alder.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

ladydan1 skriver:

jeg håber da dine følelser ændrer sig...at blive mor er større end du overhovedet kan forestille dig..det ændrer hele ens verdensbillede og ens syn på sin egen lille verden.

At blive mor er at opleve en fuldstænding betingelsesløs kærlighed med en styrke der får dig til at vakle..du tror du kender kærlighed nu med din kæreste..men den blegner i forhold til det lille væsen du vil sidde med i dine arme når du har født.

Når du får det første kig  i øjnene..første øjenkontakt, første smil...DER ved du hvad kærlighed er og før du har oplevet det, ville jeg slet ikke planlægge nogen rejse.

Vælger du alligevel at tage afsted uden baby, så skal du være bevidst om, at selv på få dage vil du være ude af øje ude af sind og din baby vil føle du har svigtet og det hævner sig når du kommer hjem.

Baby kan sagtens nyde Madrid, men hvis du ønsker aftenfest og hygge hvad så med at tage babysitteren med til Madrid så i kan være sammen med jeres baby men også have muligheden for nogle timeres alene kærestetid?

Sisse mor til 3 og den mindste på 17 mdr har endnu ikke været klar til at blive passet med overnatning.

Tak for dit indlæg
Dét kan bruges - og vi vil overveje at tage babysitter med, eller at tage den "store" ferie inden baby kommer til verden

Anmeld

17. juni 2011

morethanperfect

**Mor til Prinsesserne, Malou & Vanessa <3** skriver:

Det er jo lige præcis det jeg siger !  

Hun spørger os til følelser,og jeg svarer omkring moderfølelsen og at barnet har brug for hende. så spring mit indlæg over, hvis ikke du kan tåle at læse et svar som hentyder til emnet

Go dag

Sikkert.  
Men i det mindste kunne du godt snakke pænt . ! 

Anmeld

17. juni 2011

Camillee

Ditte_Marie skriver:

Ja, det handler om at se ud over sine egne behov - men det er svært når jeg endnu ikke står i den situation. Det er derfor jeg søger råd.

Så sover han godt nok også meget - hvor dejligt

Det er da værd at overveje at tage mor med, det vil jeg da tænke over.
Tak

Det har jeg også fuld forståelse for!
Jeg havde også svært ved at forholde mig til de føelser man tror man har som mor! De overrumblede mig total. Jeg vidste godt at en mor elsker sine børn mere end alt andet men at det var så intenst kom lidt bag på mig

jeg håber i finder den bedste løsning for jeres lille familie.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Superdansker skriver:

Det kan jeg på ingen måde anbefale. Du vil slet ikke kunne nyde ferien, for du vil føle et konstant savn til din lille baby derhjemme.

Send hellere kæresten afsted alene, hvis han absolut skal se den fodboldkamp live. Så kan du også få noget alenetid med din baby, som er mindst ligeså vigtigt.

Bare tanken om, at jeg skal starte på arbejde, når mine tvillinger er kun 4 måneder gamle, kan få min mave til at snøre sig sammen.

Og hvad med amning? Jeg ved ikke, om du allerede har bestemt dig for at give modermælkserstatning, men hvis du er i gang med at amme, vil det give flere problemer.

I har bestemt jer for at få et barn. Det kræver, at man er klar til at ofre en masse for sig selv. Nu er det babyen først, og når hun/han er blevet lidt ældre, kan I rejse for jer selv.

Jeg har i øvrigt hørt, at man kun kan forlade sit barn det antal nætter, som barnet er gammel i år.

Kæresten skal ikke afsted alene - så kan det være at det bare bliver en meget kort tur vi tager på..

Amning er noget jeg stopper med hurtigst muligt - sådan som jeg har det nu.

Anmeld

17. juni 2011

AnneBJ

Du spørger om følelserne ændrer sig? - JA det gør de i allerhøjeste grad, heldigvis!

Jeg ville ikke på nogen måde kunne gøre det, jeg er helt skidt over, at vore baby skal passes af sin mormor når han er 3 mdr. gammel, pga. en flytning.

Når du står med din lille baby tror jeg heller ikke du har lyst til at være væk så længe, amning eller ej! Det er rigtig fint at være opmærksom på, at forholdet skal plejes og bevares, men I skal også huske opmærksomhed på, at I skal finde Jeres nye roller, både hver for sig og sammen. Det er ikke nemt pludselig at være mor og far.

Uanset hvornår og hvor længe I vælger at tage af sted, så rigtig god tur!

Anmeld

17. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

morethanperfect skriver:

Sikkert.  
Men i det mindste kunne du godt snakke pænt . ! 

Jaa det gir jeg dig ret i, men kvinder er kvinder nogle gange, og når man lige hurtigt bliver taget af en hård vind af forargelse så trykker tasterne løs  Har dog selvf stadig sammen mening, men jo kunne siges pænere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.