Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

Nemesis

jeg håber da dine følelser ændrer sig...at blive mor er større end du overhovedet kan forestille dig..det ændrer hele ens verdensbillede og ens syn på sin egen lille verden.

At blive mor er at opleve en fuldstænding betingelsesløs kærlighed med en styrke der får dig til at vakle..du tror du kender kærlighed nu med din kæreste..men den blegner i forhold til det lille væsen du vil sidde med i dine arme når du har født.

Når du får det første kig  i øjnene..første øjenkontakt, første smil...DER ved du hvad kærlighed er og før du har oplevet det, ville jeg slet ikke planlægge nogen rejse.

Vælger du alligevel at tage afsted uden baby, så skal du være bevidst om, at selv på få dage vil du være ude af øje ude af sind og din baby vil føle du har svigtet og det hævner sig når du kommer hjem.

Baby kan sagtens nyde Madrid, men hvis du ønsker aftenfest og hygge hvad så med at tage babysitteren med til Madrid så i kan være sammen med jeres baby men også have muligheden for nogle timeres alene kærestetid?

Sisse mor til 3 og den mindste på 17 mdr har endnu ikke været klar til at blive passet med overnatning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

morethanperfect skriver:

Hvad Bilder du dig overhovedet ind og sidde og sige sådan der ! Tror du ikke hun måske tænker mere over det nu hvor vi andre har sagt det til hende ! Hun skrev også tidligere at det slet ikke var det hun ville vide . 

Syns liii du skulle tage og snakke pænt . Hun finde ud af hvor stærke følelser man hurtig får når man har født , det er man jo slet ikke klar over inden ..

Det er jo lige præcis det jeg siger !  

Hun spørger os til følelser,og jeg svarer omkring moderfølelsen og at barnet har brug for hende. så spring mit indlæg over, hvis ikke du kan tåle at læse et svar som hentyder til emnet

Go dag

Anmeld

17. juni 2011

Maja_4000

Ditte_Marie skriver:

Det snakkede vi også om i starten
- men blev enige om at baby ikke fik noegt ud af det

Nej , det er ikke for babys skyld at I tager afsted .. Men jeg synes 10 dage er virkelig lang tid for sådan en lille en !

Anmeld

17. juni 2011

JeNoVa

Det kan jeg på ingen måde anbefale. Du vil slet ikke kunne nyde ferien, for du vil føle et konstant savn til din lille baby derhjemme.

Send hellere kæresten afsted alene, hvis han absolut skal se den fodboldkamp live. Så kan du også få noget alenetid med din baby, som er mindst ligeså vigtigt.

Bare tanken om, at jeg skal starte på arbejde, når mine tvillinger er kun 4 måneder gamle, kan få min mave til at snøre sig sammen.

Og hvad med amning? Jeg ved ikke, om du allerede har bestemt dig for at give modermælkserstatning, men hvis du er i gang med at amme, vil det give flere problemer.

I har bestemt jer for at få et barn. Det kræver, at man er klar til at ofre en masse for sig selv. Nu er det babyen først, og når hun/han er blevet lidt ældre, kan I rejse for jer selv.

Jeg har i øvrigt hørt, at man kun kan forlade sit barn det antal nætter, som barnet er gammel i år.

Anmeld

17. juni 2011

Ben&Jerry

**Mor til Prinsesserne, Malou & Vanessa <3** skriver:

OMG. Håber det er en syg joke, tror du skulle have ventet med at blive gravid, til du var ældre, mere ansvarsbevidst og kunne sætte barnets behov først!  Du er endda os ligeglad med hvad folk siger til dig, når de forklarer, at barnet har brug for MOR & FAR i den alder. . . Man må håbe dine forhåbentlige kommende moderfølelser træder mere i kræft når du har født. korser mig...

det er da noget dumt noget at skrive. du kan ikke dømme hende som MOR fordi du ikke ville vælge dette!!! tænk dig om før du komer med sådanne ugrundede postulater

SELVFØLGELIG KAN MAN TILLADE SIG DET tror at man skal lukke ørerne for hvad andre mødre ville gøre, eller syntes er rigtigt. vi har alle hver vores individuelle behov som forældre, og hvis det er et behov for nogle at stresse af og nyde en uge alene bare som kærester, JA så er det ikke noget man skal dømmes på. i mine øjne er man ikke nødvendigvis en "BEDRE" mor fordi man slæber baby med... modsat kan man komme hjem med en ny forstærket energi og overskud. . .jeg vil ihvertfald godt kunne tage afsted uden mit barn og herre gud, det ville rave mig en høstblomst hvad veninderne tænker

og hvorfor pokker skal man vente med at få børn fordi man har brug for en uge uden børn?? sikke dog et dumt ultimatum -børn eller ferie??

man kan sgu være alletiders mor med eller uden børn med på ferie.. og det handler ikke om egoisme at vælge børn fra ferie..

Anmeld

17. juni 2011

dukke

Ditte_Marie skriver:

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

Jeg ville sige det er alt alt for tidligt for baby skulle være væk fra mor og far og blive passet ude i så mange dage også hvis du skal amme.

men det er bare hvad jeg mener

Anmeld

17. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Ditte_Marie skriver:

ærgelig talt - så synes jeg at du skal blande dig udenom når du ikke har noget konstruktivt at sige.

og når du ikke engang har læst indlæggene, så skal du nok endnu mere tie stille

Or hold dog op, du søgte svar og jeg kom med et, så stop det der! Det kan ikke komme bag på dig at nogle af os reagere lidt skrådt over det emne, men kommer alligevel med svar, for et kommende barns skyld, det er vores pligt her i DK, ellers skal andre nok søre for det.

Så du skal skam ikke fortælle mig at jeg skal blande mig uden om, bruger da tid på at svare dig, så kan du selv lade værd at oprette emner hvis du ikke vill høre forskellige svar

Og har læst dit emne og de første indlæg, emnet i sig selv er krav nok til at komme med et svar..

Go dag

Anmeld

17. juni 2011

sandratobias

Det ville jeg ikk ku... Min datter er 4 måneder nu, og ville jeg slet ikk ku... Bar en lille halv time, hvis jeg lige ska over og handle og kæresten er ved hende, hvis hun nu sover... Det er længe nok for mig.. 

Anmeld

17. juni 2011

lukasmor

Ditte_Marie skriver:

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

Kan aller aller højst være væk fra min søn på 4 måneder 1 dag og det er kun hvis vi skal noget vigtigt.. 10 dage er efter min mening alt alt for længe! Mor og far er de bedste, det er synd jeres bare skal passes i 10 dage, synes jeg.

Anmeld

17. juni 2011

Mettemus

Som en anden skriver -

Inviter din mor med! Det vil hun helt sikkert også elske. På den måde kan i både få alenetid og være sammen med baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.