Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

Luuna13

Hej,

Ih, hvor lyder det dejligt med en kæresteferie. Jeg synes måske bare, at I skal planlægge lidt anderledes.

Hvad med at tage på en lang kæreste tur nu inden baby kommer og begrænse turen til kun at se fodboldt kampen? Hvis altså fodboldkampen betyder meget for jer.

Min kæreste og jeg var "tvunget" til at være væk fra vores datter, da hun var 2 dage, da vi skulle til begravelse. Min egen mor skulle begraves!! Jeg følte, at hvis jeg ikke deltog i min mors begravelse, så ville jeg fortryde det resten af mit liv. Jeg var så ulykkelig og havde født to dage inden og derfor tog Emma's far med for at støtte mig.

Vi bor i København og skulle med flyveren til Aalborg. Det drejede sig om en dag, men jeg savnede hende frygteligt, selvom jeg vidste at farmor sagtens kunne passe en lille baby. (Kærestens søster har tvillinger som kun er et år ældre, og farmor har tit passet dem).

Jeg spekulerede både på flystyr, om hun fik nok mad, en tør ble, om hun ville glemme os o.s.v. Det kørte bare rundt i hovedet.. Du drømmer ikke om, hvor stærke følelser man får for sådan en lille en i løbet af nul komma fem..

For en sikkerhedssskyld ville jeg tage på en kærestetur inden baby er født. Jeg synes personligt, at det er synd for baby og ville aldrig gøre det selv, med mindre at det er strængt nødvendigt.

Men I kan jo kun gøre, som I føler er rigtigt for jeres familie.

Held og lykke med beslutningen.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

OMG. Håber det er en syg joke, tror du skulle have ventet med at blive gravid, til du var ældre, mere ansvarsbevidst og kunne sætte barnets behov først!  Du er endda os ligeglad med hvad folk siger til dig, når de forklarer, at barnet har brug for MOR & FAR i den alder. . . Man må håbe dine forhåbentlige kommende moderfølelser træder mere i kræft når du har født. korser mig...

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

MaleneG skriver:

Hvorfor ønsker du ikke at amme mere end højst nødvendigt?

Synes det ord lyder alt alt forkert i mine ører.

Jeg har fuldt ud respekt for at folk ikke kan amme af forskellige årsager såsom seksuelt misbrug, manglende produktion mv. men det andet lyder bare så.. egoistisk.

Det har jeg bare aldrig haft et ønske om.
Men er dog "gået med til" at gøre det i starten (hvis det er muligt).

Jeg synes at det er okay at sige at jeg ikke har lyst - selvom jeg ved at nogle vil synes at så er man en dårlig mor og bla bla. Men det er forhåbentligt ikke kun det man skal dømmes på.

Jeg er bare ikke bange for at sige detjeg føler, højt - og jeg er ikke bange for at høre at f.eks. du synes at det er egoistisk.
For vi har hver vores mening.

Og de kan altid ændres

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Eva. skriver:

Synes du skal bruge et par timer eller dage på at læse om små børns behov....bagefter tror jeg end ikke du ville tænke på at tage væk..jeg kan sagtens forstå dine tanker om alenetid osv...det er også dejligt. Det er også helt umuligt at forholde sig til inden, hvad det er der (forhåbentlig) sker med dig når du sidder med den lille i armene...det er så få mødre der vil kunne forlade så lille et barn og det er jo fordi barnet ikke kan tåle at mor forsvinder i mange dage...det med at man får det skidt efter få timer, er jo så smart lavet og netop der hvor man gør det som barnet har brug for...

Hvis du alligevel får lyst til at rejse fra så lille et barn, så er det du skal tænke på det du læser...et barn på 4 mdr. er fuldstændig afhængig af dig, i symbiose og tror den er en del af dig...hvis du forlader det vil du bryde denne meget vigtige tilknytning og det vil skade dit barn...det kan ikke undgåes. Barnet har brug for dig og det at gøre alt for barnet de første par år det er en del af det at blive mor...fuldtidsjob med fokus på barn og dennes behov.

Knus..

Tak for din viden

Anmeld

17. juni 2011

morethanperfect

**Mor til Prinsesserne, Malou & Vanessa <3** skriver:

OMG. Håber det er en syg joke, tror du skulle have ventet med at blive gravid, til du var ældre, mere ansvarsbevidst og kunne sætte barnets behov først!  Du er endda os ligeglad med hvad folk siger til dig, når de forklarer, at barnet har brug for MOR & FAR i den alder. . . Man må håbe dine forhåbentlige kommende moderfølelser træder mere i kræft når du har født. korser mig...

Hvad Bilder du dig overhovedet ind og sidde og sige sådan der ! Tror du ikke hun måske tænker mere over det nu hvor vi andre har sagt det til hende ! Hun skrev også tidligere at det slet ikke var det hun ville vide . 

Syns liii du skulle tage og snakke pænt . Hun finde ud af hvor stærke følelser man hurtig får når man har født , det er man jo slet ikke klar over inden ..

Anmeld

17. juni 2011

nvm

jeg ville heller ikke ku, det vigtigste for dig kommer også til at blive din baby og ikke din kæreste

jeg rejste dog fra min datter i en uge da hun var 2,5 mener jeg, jeg savnede hende men det var altså skøånt at være afsted uden på en lille veninde/druk tur

det havde jeg brug for da jeg er enlig mor på fuldtid, dvs der ikke en far der tar barnet hver anden weekend eller nogen timer om ugen, har hende hver dag,hver weekend osv så lidt frihed trængte man til, men en baby på 4-5 mdr NEJ aldrig.. du skal jo også tænke på hvis du amme

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Luuna13 skriver:

Hej,

Ih, hvor lyder det dejligt med en kæresteferie. Jeg synes måske bare, at I skal planlægge lidt anderledes.

Hvad med at tage på en lang kæreste tur nu inden baby kommer og begrænse turen til kun at se fodboldt kampen? Hvis altså fodboldkampen betyder meget for jer.

Min kæreste og jeg var "tvunget" til at være væk fra vores datter, da hun var 2 dage, da vi skulle til begravelse. Min egen mor skulle begraves!! Jeg følte, at hvis jeg ikke deltog i min mors begravelse, så ville jeg fortryde det resten af mit liv. Jeg var så ulykkelig og havde født to dage inden og derfor tog Emma's far med for at støtte mig.

Vi bor i København og skulle med flyveren til Aalborg. Det drejede sig om en dag, men jeg savnede hende frygteligt, selvom jeg vidste at farmor sagtens kunne passe en lille baby. (Kærestens søster har tvillinger som kun er et år ældre, og farmor har tit passet dem).

Jeg spekulerede både på flystyr, om hun fik nok mad, en tør ble, om hun ville glemme os o.s.v. Det kørte bare rundt i hovedet.. Du drømmer ikke om, hvor stærke følelser man får for sådan en lille en i løbet af nul komma fem..

For en sikkerhedssskyld ville jeg tage på en kærestetur inden baby er født. Jeg synes personligt, at det er synd for baby og ville aldrig gøre det selv, med mindre at det er strængt nødvendigt.

Men I kan jo kun gøre, som I føler er rigtigt for jeres familie.

Held og lykke med beslutningen.  

Dit indlæg kan jeg virkelig burge til noget
Dejlig positivt

Det er en super god ide at tage en tur inden og så en lille tur når fodboldkampen er der - det vil jeg helt sikkert vende med kæresten
Tusind tak.

Anmeld

17. juni 2011

Camillee

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

Synes godt nok det er lidt vildt!
Jeg vil overhovet ikke dømme dig! men synes 10 dage er meget lang tid at skulle reje fra et barn.  

Men for at svare på dine spørgsmål:

Da Elias var ca 5 mdr, følte jeg at jeg havde brug for lidt tid kun for mig(vi har været indlangt 3 gange på sygehuset)  og var jeg med en veninde i Ikea og var væk i næsten 5 timer i alt. 
Jeg havde det rigtigt dårligt og følte mig tom!
Elias er den bedste  og vigtigtste del af mig,
følte jeg svigtede ham (selvom han var hjemme hos hans farmand). Da jeg kom hjem, havde jeg en MEGET ked af det lille dreng, han havde ikke ville sove eller spise. Det var bare slet ikke turen værd.

Jeg tror det handler om at se ud over sine egne behov,
Vi har masser af tid til os selv når han sover! HAn sover typisk fra 18(30)- 06.  
vi kan stadig gå i biografen og ud at spise, men vi gør det når han sover, så kommer Min mor over og lyttet efter ham mens vi er væk. Det fungere super godt for os alle tre.
Elias han sine faste rutiner og bliver puttet af mig og opdager ikke vi er væk. det giver også mig mere ro til at kunne nyde aftenen!

hvad med at planlægge anderledes? tgae en kærestetur iden baby kommer?
og så tage Baby og evt din mor med?
Så hun være babysitter mens i ser kampen?

Anmeld

17. juni 2011

Mettemus

Jeg tror ikke, at du vil kunne holde tanken om ti dage væk fra baby ud når du først står med hende i armene - så kan en tur i Føtex pludselig synes uoverskuelig uden den lille.

Nej baby får ikke noget ud af en til til Spanien, men baby får bestemt heller ikke noget ud af ti dage uden jer. Det kan godt være at det er vigtigt med kærestetid, men det er noget man må skabe efter at baby er lagt i seng osv. Den lille kan ikke finde ud af hvor i er, hun forstår ikke at i kommer tilbage om ti dage (eller to eller fem eller syv) - i er bare væk! Hun bliver ulykkelig - også selvom bedstemor har de bedste intensioner i verden.

Lola Jensen har sagt det sådan:

Baby 1 år - en overnatning uden far og mor,

Baby 2 år - to overnatninger uden far og mor,

Baby 3 år - tre overnatninger uden far og mor.

Osv.

I må tænke på hvad der er bedst for den lille. Det gør dig ikke til en pylret mor at blive hos dit barn. Det har brug for dig og du vil opdage at du også har brug for det.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

**Mor til Prinsesserne, Malou & Vanessa <3** skriver:

ærgelig talt - så synes jeg at du skal blande dig udenom når du ikke har noget konstruktivt at sige.

og når du ikke engang har læst indlæggene, så skal du nok endnu mere tie stille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.