Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

Den lykkelige

Jeg kan jo kun indrømme at jeg ikke ved hvordan behovene er for en baby i den alder - der kan jeg jo kun lytte og lære. Derfor bestiller vi med mulighed for afbestilling, så vi kan ændre mening

Og vi ved heller ikke om det bliver til 10 dage - eller mindre.

Jeg tror at du har ret med det med følelserne, men kan ikke rigtig forholde mig til det endnu
Men synes stadig at det er vigtigt at pleje forholdet

Det er også super vigtig at pleje forholdet.. Men altså det kan man også herhjemme.. Når vi snakker "pleje forholdet" når man har en lille.. så er det nogle timer eller noget, mens den lille sover.. ikke i udlandet, langt væk fra ham/hende fordi man skal på ferie.. også i 10 dage..
Og du skriver "vi får ikke noget ud af det".. men sådan er det altså at være blevet forældre.. der ændre tingene og prioriteterne sig.. Baby kommer først.. Han/hun har jo ikke bedt om at komme til verden..
Vi havde også planlagt 2 ugers lækker charter ferie.. men udsætter det nogle år fordi tiden bare ikke er til det med en 4 måneder gammel baby..
Ens egoistiske og spontane liv (som man jo lever når man bare er to) er bare slut ligeså snart den lille ligger i dine arme.. 
Om 2 uger skulle min datter have været passet i 5 timer pga flytning.. men har meldt af.. hun har brug for sin mor som kender hende bedst!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Aves.

Ditte_Marie skriver:

Fordi at jeg er bange for at blive en mor der KUN tænker på sit barn - så derfor tænker jeg allerede på alene-tid.
Og så fordi at det er en ferie der skal bestilles lang tid i forvejen fordi vi skal have billetter til en fodboldkamp.

Jeg føler bestemt ikke at baby er i vejen - jeg vil bare ikke miste min kæreste pga. baby.
Sådan har jeg det ihvert fald nu.

Jamen sådan en mor SKAL du være...det du skriver der med at du ikke vil være og du har brug for osv..ved ikke hvorfor du har det sådan og måske det ændrer sig når du har født...men hvis du vil have tid og ro til at dyrke dig selv om nogle år og ikke kun være mor, så skal du skabe en god og sund tilknytning til dit barn, være der for det døgnet rundt det første år, læse dets behov, efterlev dem og gør ALT det beder om..om det så er at putte tæt eller hænge på armen om aftenen osv osv...så skaber du grundlaget for et sundt, trygt og harmonisk barn som dermed vil være et nemt barn i fremtiden og dermed give dig tid til at være andet end kun mor.

Anmeld

17. juni 2011

fif

Lilje82 skriver:

Undskyld med men kan slet ikke forstå du allerede nu snakker om alene tid inden barnet overhovedet er født. Havd med at gøre det nu og nyde tiden sammen inden barnet kommer. Fremfor at "efterlade" hos et andet menneske i så mange dage.

Min baby er 5 mdr. nu og han er så bevidst, hvor hans mor er og hvem der er hans forældre. Jeg ville aldrig kunne rejse uden ham. Man kan jo ikke forklare ham at mor kommer hjem igen.

Hvis du allerede nu føler babyen er i vejen, får du et chok, når moderhjertet overtager din krop For mig er han en del af mig og kan sagtens klare mig med et par timers kærestetid. Har jo ligesom slev valgt at få ham og vidste hvad jeg gik ind til.

Et barn er ikke bare noget man kan pakke væk, når man har behov for at være alene.

Ja undskyld, men det var bare MIN mening.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

sne190810 skriver:

God idé.

Jeg skal på Vig festival her d. 7-8-9 juli uden min datter.
Hun skal blive hjemme sammen med far. Da jeg snakkede med min SP omkring det, nævnte hun blandt andet at jeg kunne risikere og skulle forberede mig på at min datter godt kunne 'glemme' mig, fordi jeg ville være væk i så lang tid.

Og min datter er næsten 11 måneder på det tidspunkt.  

God tur så

Har også tænkt på det med at de "glemmer"..
Men den endelige beslutning er jo heller ikke taget endnu

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Ciss skriver:

Altså, beklager at måtte sige det, men at få børn sætter altså nogen begrænsninger for, hvad man ellers kan finde på. Jada, ungen overlever, men for et så lille barn uden sprog, så er den tryggeste plads i verden med næsen indtil mor. Ti dage uden det er MEGET lang tid. Særlig hvis faren også er væk.

Og hvis han allerede nu siger, at han vil have svært ved det, så tror jeg, det er en meget god ide, at vente med at købe billetter til efter at babyen er kommet hjem.

Man kan jo også gøre turen kortere f eks. En fodboldkamp tager jo ikke ti dage.

Selv var jeg pga arbejde væk ti dage, da storesøster var 1 1/2 år. Det var vanskelig nok, og jeg gør det ikke nu, hvor lillebror har samme alder, hvis jeg på nogen måde kan undgå det.

I kan også finde alenetid på andre måder/i kortere perioder. Når først babyen er der, så er det jer tre som er en familie, og der må tages hensyn til alle tre familiemedlemmer.

Det er vanskeligt at forestille sig, før man selv får børn, men der dukker følelser op, man ikke vidste, man kunne have. Så mit råd er at vente og se tiden an.

Lykke til!

Jeg ved godt at det er lang tid - derfor snakker vi stadig om længden
Tak for rådene

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Maja_4000 skriver:

Det kunne jeg slet ikke drømme om !

Tag da baby med

Det snakkede vi også om i starten
- men blev enige om at baby ikke fik noegt ud af det

Anmeld

17. juni 2011

JJH

Jeg syntes du skal skrive til en af rådgiverne om hvordan det vil påvirke din babys udvikling. følelserne vil ændre sig meget efter fødsel. Jeg syntes det er godt du ikke vil være en pylret mor der ikke tør videregive barnet til andre, men jeg tror helt sikkert 10 dage er for lang tid.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Bryndis skriver:

Jeg syns også at 10 dage er meget i overkanten jeg tror også at når du når har født din lille guldklump så kan du ikke efterlade den i så lang tid
Mig kæreste og jeg var på kæreste tur i en hel weekend da den mindste var de 4-5 måneder og det gik fint. Men det var så også kun 2 dage vi ikke så dem.
Og jeg har også prøvet og være væk fra min store dreng på 2 1/2 år i to dage og det kunne han slet ikke håndtere. Lige siden da har han spurgt hvor jeg skulle hen hvis jeg bare gik ud fra det rum han var i. Men det er selvfølgelig også noget andet når han er så stor end når de er under 6 mdr.
Jeg tror dog bare ikke at det er sundt for barnet at blive passet så længe af en ''fremmed'' som jo ikke er sin mor eller far.

I kunne jo evt forkorte ferien til de dage hvor fodboldkampen står på.

Tak for din "historie"

Vi snakker også om at ferien bliver kortere, men ser på det

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Den lykkelige skriver:

Jeg kan altså ikke lade være at studse helt vildt over det du skriver.. "Hvis noget ikke er som det skal være"... Det der er, er at du lige har fået en lille og det burde (og kommer sikkert også til) at være den aller største prioritet.. Baby vil lige meget hvordan du vender eller drejer den have vildt meget brugt for sine forældre, faste rammer, rutiner og tryghed..

Kan godt forstå det svært at forholde sig til.. men bliver altså lidt forarget..

Kan godt forstå at nogle af jer bliver forargede - men det eneste jeg faktisk spørger om, er hvordan følelserne ændrer sig, da jeg jo aldrig har prøvet det før

Anmeld

17. juni 2011

lisesp83

At få baby kræver at sige farvel til alene tid og luksus, en periode. Jeg er  over de ting du siger.

"Jeg vil ikke miste min kæreste pga en baby". Say what!!

Hvad med, at i vænner jer til forældre rollen sammen, når baby er ankommet? Tro mig, det kan tage noget tid, at komme ind en rytme. Så hvis du blir fra dit barn i 10 dage, så tror jeg den "rytme" blir ødelagt, og det vil du fortryde.

Hilsen Lise - som stadig er  over de ting du siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.