Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

lilledittemor

Frk Mig skriver:

Vi havde vores søn med på ferie i maj sidste år .. vi kørte til frankrig i bil .. vi havde ingen problemer på noget tidspunkt .. Noah var på det tidspunkt 9 mdr gammel .. da vi kørte sov han det meste af tiden .. i de 8 dage vi var i frankrig var vi lige så meget kærester som herhjemme .. vi nød tiden både når han var vågn og når han sov .. Jeg ville aldrig kunne tage på en ferie uden ham .. savnet ville være for stort .. 

Selvfølgelig vil det være hyggeligt at have baby med
Men stadig synes jeg ikke at baby får noget ud af det i den alder.
Og vi ville nok få mere ud af det alene - men vi kan jo altid ændre det

Dejligt med en der fortæller om erfaring i stedet for at "skælde mig ud"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Bryndis

Jeg syns også at 10 dage er meget i overkanten jeg tror også at når du når har født din lille guldklump så kan du ikke efterlade den i så lang tid
Mig kæreste og jeg var på kæreste tur i en hel weekend da den mindste var de 4-5 måneder og det gik fint. Men det var så også kun 2 dage vi ikke så dem.
Og jeg har også prøvet og være væk fra min store dreng på 2 1/2 år i to dage og det kunne han slet ikke håndtere. Lige siden da har han spurgt hvor jeg skulle hen hvis jeg bare gik ud fra det rum han var i. Men det er selvfølgelig også noget andet når han er så stor end når de er under 6 mdr.
Jeg tror dog bare ikke at det er sundt for barnet at blive passet så længe af en ''fremmed'' som jo ikke er sin mor eller far.

I kunne jo evt forkorte ferien til de dage hvor fodboldkampen står på.

Anmeld

17. juni 2011

Den lykkelige

Ditte_Marie skriver:

Med hensyn til maden - så skal baby vænnes til flaske ret hurtigt, da jeg ikke ønsker at amme mere end højest nødvendigt.

Vi bestiller med mulighed for afbestilling, så vi kan blive hos baby hvis der er noget der ikke er som det skal være.

Jeg kan altså ikke lade være at studse helt vildt over det du skriver.. "Hvis noget ikke er som det skal være"... Det der er, er at du lige har fået en lille og det burde (og kommer sikkert også til) at være den aller største prioritet.. Baby vil lige meget hvordan du vender eller drejer den have vildt meget brugt for sine forældre, faste rammer, rutiner og tryghed..

Kan godt forstå det svært at forholde sig til.. men bliver altså lidt forarget..

Anmeld

17. juni 2011

MaleneG

Ditte_Marie skriver:

Med hensyn til maden - så skal baby vænnes til flaske ret hurtigt, da jeg ikke ønsker at amme mere end højest nødvendigt.

Vi bestiller med mulighed for afbestilling, så vi kan blive hos baby hvis der er noget der ikke er som det skal være.

Hvorfor ønsker du ikke at amme mere end højst nødvendigt?

Synes det ord lyder alt alt forkert i mine ører.

Jeg har fuldt ud respekt for at folk ikke kan amme af forskellige årsager såsom seksuelt misbrug, manglende produktion mv. men det andet lyder bare så.. egoistisk.

Anmeld

17. juni 2011

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Det kan jo også sagtens nå at ændre sig..
Men det er jo også lidt om man ikke kan eller ikke vil

Ja .. Jeg hverken kunne eller ville .. Det er stadig en baby , og den har brug for sin mor og far <3 .. Da oscar var 4 mdr. ville han KUN være hos os , ligeså snart en fremmed holdt ham , selv hans farmor , begyndte han at skrige i vilden sky .. Men det er også forskelligt fra barn til barn heldigvis

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Den lykkelige skriver:

Hvis der er noget min datter er nu.. så er det bevidst om hvem min kæreste og jeg er.. Hun er dybt ulykkelig når vi er ude til fødselsdage osv og folk bare skal holde hende allesammen.. hun er SÅ bevidst om hvem der er hendes forældre og er de nærmeste..

Men jeg tror det kommer af sig selv når du har født.. dine prioriteter bliver slet ikke at tage afsted alene med kæresten i 10 dage.. I bliver jo til 3 og man vil da aldrig forlade sådan et lille nyt menneske, som man selv har skabt og som er så ny og skrøbelig.. Tror hurtig du vil skifte mening når han/hun er kommet.. det bliver jo din nye opgave.. at passe og pleje ham/hende.. Man vil slet ikke tænke i de baner..
Men forstår godt det du skrier med at lige nu er din kæreste jo det vigtigste for dig.. men ligeså snart du har født ser du andrledes på det.. så er i 3 der høre sammen.. sådan havde jeg det i hvert fald..

Jeg kan jo kun indrømme at jeg ikke ved hvordan behovene er for en baby i den alder - der kan jeg jo kun lytte og lære. Derfor bestiller vi med mulighed for afbestilling, så vi kan ændre mening

Og vi ved heller ikke om det bliver til 10 dage - eller mindre.

Jeg tror at du har ret med det med følelserne, men kan ikke rigtig forholde mig til det endnu
Men synes stadig at det er vigtigt at pleje forholdet

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Lilje82 skriver:

Undskyld med men kan slet ikke forstå du allerede nu snakker om alene tid inden barnet overhovedet er født. Havd med at gøre det nu og nyde tiden sammen inden barnet kommer. Fremfor at "efterlade" hos et andet menneske i så mange dage.

Min baby er 5 mdr. nu og han er så bevidst, hvor hans mor er og hvem der er hans forældre. Jeg ville aldrig kunne rejse uden ham. Man kan jo ikke forklare ham at mor kommer hjem igen.

Hvis du allerede nu føler babyen er i vejen, får du et chok, når moderhjertet overtager din krop For mig er han en del af mig og kan sagtens klare mig med et par timers kærestetid. Har jo ligesom slev valgt at få ham og vidste hvad jeg gik ind til.

Et barn er ikke bare noget man kan pakke væk, når man har behov for at være alene.

Ja undskyld, men det var bare MIN mening.

Fordi at jeg er bange for at blive en mor der KUN tænker på sit barn - så derfor tænker jeg allerede på alene-tid.
Og så fordi at det er en ferie der skal bestilles lang tid i forvejen fordi vi skal have billetter til en fodboldkamp.

Jeg føler bestemt ikke at baby er i vejen - jeg vil bare ikke miste min kæreste pga. baby.
Sådan har jeg det ihvert fald nu.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

MyDream skriver:

Vil du så bare stoppe amningen, for at rejse? Hvad hvis der sker bebs eller din mor noget, imen I er afsted?

Amning stoppes så "hurtigt som muligt" - så jeg ikke har det store ønske om det.

Hvis der sker dem noget mens vi er væk, så må vi jo tage hjem - anderledes er det jo ikke.

Men jeg kan ikke leve på "hvad nu hvis.."

Anmeld

17. juni 2011

Aves.

Synes du skal bruge et par timer eller dage på at læse om små børns behov....bagefter tror jeg end ikke du ville tænke på at tage væk..jeg kan sagtens forstå dine tanker om alenetid osv...det er også dejligt. Det er også helt umuligt at forholde sig til inden, hvad det er der (forhåbentlig) sker med dig når du sidder med den lille i armene...det er så få mødre der vil kunne forlade så lille et barn og det er jo fordi barnet ikke kan tåle at mor forsvinder i mange dage...det med at man får det skidt efter få timer, er jo så smart lavet og netop der hvor man gør det som barnet har brug for...

Hvis du alligevel får lyst til at rejse fra så lille et barn, så er det du skal tænke på det du læser...et barn på 4 mdr. er fuldstændig afhængig af dig, i symbiose og tror den er en del af dig...hvis du forlader det vil du bryde denne meget vigtige tilknytning og det vil skade dit barn...det kan ikke undgåes. Barnet har brug for dig og det at gøre alt for barnet de første par år det er en del af det at blive mor...fuldtidsjob med fokus på barn og dennes behov.

Knus..

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

mortilflere skriver:

Nej men det er meget ego at ville rejse fra så lille et barn....... 

Jeg forstår slet ikke den tanke gang , Babyer for noget ud af alt bare mor og far er der

Det er jo din mening

Så er det vel ego at rejse fra børnene næsten uanset hvor gamle de er?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.