Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

lilledittemor

sne190810 skriver:

Jeg er også ganske sikker på du får en helt anden følelse omkring det når du har født.

Hvorfor venter i ikke og ser tiden an ..? Til efter du har født f.eks.  

Det tror jeg også at jeg gør - kan bare ikke forestille mig hvordan det bliver

Vi bestiller rejsen - men med mulighed for afbestilling hvis der nu sker et eller andet som gør at vi må blive hjemme.
Men vi snakker jo stadig meget om længden på ferien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

NaFe

Ditte_Marie skriver:

Selvfølgelig skal man tænke på barnets behov
Det er da også noget jeg vil snakke med SP om - men personligt kan jeg ikke se noget problem med det (ved dog heller ikke helt så meget om en lille baby's udvikling osv).

Det eneste jeg spurgte om var jo egentlig hvordan følelserne for baby vil være når den er her - fordi jeg ikke helt kan forholde mig til det nu

nemlig...kan sagtens forstår det er svært af forholde sig til...det kunne jeg heller ikke selv før jeg havde hende i armene... men som nogle andre siger..se tiden an..er sikker på du ikke vil rejse fra den lille til den tid...

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

morethanperfect skriver:

Ej det ville jeg nok heller ikke kunne  

10 dage , så langt væk , fra så lille et barn ..

Jeg kan højst være væk fra Oscar i en dag som nu er 7 en halv mdr. Jeg tror hurtig du opdager at barnet har brug for dig rigtig meget det første år <3

Det kan jo også sagtens nå at ændre sig..
Men det er jo også lidt om man ikke kan eller ikke vil

Anmeld

17. juni 2011

Becks

Ditte_Marie skriver:

Det er da ikke ego at sige at baby ingenting får ud af det sådan er det jo.

Vil du så bare stoppe amningen, for at rejse? Hvad hvis der sker bebs eller din mor noget, imen I er afsted?

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Tina&Martin skriver:

Skøøøønt med en kæresteferie, men kunne på INGEN måde rejse fra min datter da hun var 4-5 mdr. Havde det svart nok da hun var 6½ med at tage ud og spise med min mad.

Baby blir jo også DIT aller aller vigtigste, da det jo er noget du så fint har lavet inde i maven.
Tror I skal vente og se, og evt. måske tage bebs med???

Ja præcis.
Men vi bestiller med mulighed for afbestilling - så kan vi altid bakke ud.
Vi er bare stadig i tvivl om længden på ferien

Anmeld

17. juni 2011

mortilflere

Ditte_Marie skriver:

Det er da ikke ego at sige at baby ingenting får ud af det sådan er det jo.

Nej men det er meget ego at ville rejse fra så lille et barn....... 

Jeg forstår slet ikke den tanke gang , Babyer for noget ud af alt bare mor og far er der

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

MaleneG skriver:

Nej jeg ville hverken overveje det, kunne det eller ville det.

Jeg håber inderligt du bliver klogere når tid er. Som de andre skriver er det stadigt et meget lille barn i rejser fra. Min datter havde end ikke været passet mere end 1 time da hun var 4-5 måneder gammel. Og det har intet at gøre med at jeg er pyller eller andet mærkeligt hysterisk. Men barnet har stærkt brug for specielt sin mor i den tid.

Hvad med mad? Vil du så bare afslutte amningen før tid, blot fordi du gerne vil ud og rejse?

Nej jeg tror bestemt ikke du/i har gennemtænkt det her ordentlig endnu. Vent til du har født, og lært dit barn at kende. så kan du træffe en beslutning på en mere rationel måde.

Med hensyn til maden - så skal baby vænnes til flaske ret hurtigt, da jeg ikke ønsker at amme mere end højest nødvendigt.

Vi bestiller med mulighed for afbestilling, så vi kan blive hos baby hvis der er noget der ikke er som det skal være.

Anmeld

17. juni 2011

sne190810

Ditte_Marie skriver:

Det tror jeg også at jeg gør - kan bare ikke forestille mig hvordan det bliver

Vi bestiller rejsen - men med mulighed for afbestilling hvis der nu sker et eller andet som gør at vi må blive hjemme.
Men vi snakker jo stadig meget om længden på ferien.

God idé.

Jeg skal på Vig festival her d. 7-8-9 juli uden min datter.
Hun skal blive hjemme sammen med far. Da jeg snakkede med min SP omkring det, nævnte hun blandt andet at jeg kunne risikere og skulle forberede mig på at min datter godt kunne 'glemme' mig, fordi jeg ville være væk i så lang tid.

Og min datter er næsten 11 måneder på det tidspunkt.  

Anmeld

17. juni 2011

Ciss

Altså, beklager at måtte sige det, men at få børn sætter altså nogen begrænsninger for, hvad man ellers kan finde på. Jada, ungen overlever, men for et så lille barn uden sprog, så er den tryggeste plads i verden med næsen indtil mor. Ti dage uden det er MEGET lang tid. Særlig hvis faren også er væk.

Og hvis han allerede nu siger, at han vil have svært ved det, så tror jeg, det er en meget god ide, at vente med at købe billetter til efter at babyen er kommet hjem.

Man kan jo også gøre turen kortere f eks. En fodboldkamp tager jo ikke ti dage.

Selv var jeg pga arbejde væk ti dage, da storesøster var 1 1/2 år. Det var vanskelig nok, og jeg gør det ikke nu, hvor lillebror har samme alder, hvis jeg på nogen måde kan undgå det.

I kan også finde alenetid på andre måder/i kortere perioder. Når først babyen er der, så er det jer tre som er en familie, og der må tages hensyn til alle tre familiemedlemmer.

Det er vanskeligt at forestille sig, før man selv får børn, men der dukker følelser op, man ikke vidste, man kunne have. Så mit råd er at vente og se tiden an.

Lykke til!

Anmeld

17. juni 2011

Maja_4000

Det kunne jeg slet ikke drømme om !

Tag da baby med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.