Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

FruHolm <3

min dreng er næsten 6 måneder, han blev passet første gang i lørdags da vi skulle male lejlighed, men hold da op det var hårdt, da vi hentede ham, ville han  ikke kigge på mig, ville ikk holde min finger som han ellers altid vil, først efter 2-3 timer ville han være ved mig, og han var kun blevet passet 7-8 timer, men 10 dage ville jeg aldrig kunne klare, barnet har jo også brug for mor og far, 10 dage i den alder er alt for langt tid efter min mening, vi vil også gerne på ferie både i år og næste år, og det bliver med vores søn, han skal ikke passes i 10 dage før han blive noget ældre, medmindre det er livsnødvendigt som hvis jeg bliver indlagt eller sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

MaleneG

Nej jeg ville hverken overveje det, kunne det eller ville det.

Jeg håber inderligt du bliver klogere når tid er. Som de andre skriver er det stadigt et meget lille barn i rejser fra. Min datter havde end ikke været passet mere end 1 time da hun var 4-5 måneder gammel. Og det har intet at gøre med at jeg er pyller eller andet mærkeligt hysterisk. Men barnet har stærkt brug for specielt sin mor i den tid.

Hvad med mad? Vil du så bare afslutte amningen før tid, blot fordi du gerne vil ud og rejse?

Nej jeg tror bestemt ikke du/i har gennemtænkt det her ordentlig endnu. Vent til du har født, og lært dit barn at kende. så kan du træffe en beslutning på en mere rationel måde.

Anmeld

17. juni 2011

Topp

jeg har ALT I ALT været væk fra Liva i 4 timer, i de 6 måneder jeg har haft hende - til trods for jeg er alenemor

1½ time mens jeg var i statsforvaltningen

og 2½ time mens jeg blev opereret.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

NaFe skriver:

du nødt til af tænke på dit barns behov først..og der du altså den vigtigst person....baby er altså meget lille der....det ville være såååå synd for den... tror helst sikkert også du selv vil føle det sådan når du først har dit barn...men kan godt forstår det svært af forholde sig til nu...

Selvfølgelig skal man tænke på barnets behov
Det er da også noget jeg vil snakke med SP om - men personligt kan jeg ikke se noget problem med det (ved dog heller ikke helt så meget om en lille baby's udvikling osv).

Det eneste jeg spurgte om var jo egentlig hvordan følelserne for baby vil være når den er her - fordi jeg ikke helt kan forholde mig til det nu

Anmeld

17. juni 2011

Mumto3

Jeg synes det lyder HELT vildt!!! vent med at bestille den tur til du HAR født. Hvis du så stadig synes det er en god ide, ja, så er det din måde at være mor på. Men er bange for at du kommer til at fortryde den tur bitterligt!!!

Anmeld

17. juni 2011

Frk Mig

Ditte_Marie skriver:

At have baby med på ferie ville dog stadig "hæmme" vores ferie..
Så kan vi jo lige så godt holde ferie herhjemme

Vi havde vores søn med på ferie i maj sidste år .. vi kørte til frankrig i bil .. vi havde ingen problemer på noget tidspunkt .. Noah var på det tidspunkt 9 mdr gammel .. da vi kørte sov han det meste af tiden .. i de 8 dage vi var i frankrig var vi lige så meget kærester som herhjemme .. vi nød tiden både når han var vågn og når han sov .. Jeg ville aldrig kunne tage på en ferie uden ham .. savnet ville være for stort .. 

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

sommerbarn<3 skriver:

Nej Nej Nej!!!!

Det tror... håber jeg slet ikke du kan få dig selv til. Dine moderfølelser vil forhindre det.

Vi skal afsted uanset hvad - det er bare længden på ferien vi er i tvivl om

Anmeld

17. juni 2011

Den lykkelige

Jamen de er jo altid tæt knyttet til forældrene...
Det er vel bedst når de er så små og ikke rigtig bevidste om det.

Hvis der er noget min datter er nu.. så er det bevidst om hvem min kæreste og jeg er.. Hun er dybt ulykkelig når vi er ude til fødselsdage osv og folk bare skal holde hende allesammen.. hun er SÅ bevidst om hvem der er hendes forældre og er de nærmeste..

Men jeg tror det kommer af sig selv når du har født.. dine prioriteter bliver slet ikke at tage afsted alene med kæresten i 10 dage.. I bliver jo til 3 og man vil da aldrig forlade sådan et lille nyt menneske, som man selv har skabt og som er så ny og skrøbelig.. Tror hurtig du vil skifte mening når han/hun er kommet.. det bliver jo din nye opgave.. at passe og pleje ham/hende.. Man vil slet ikke tænke i de baner..
Men forstår godt det du skrier med at lige nu er din kæreste jo det vigtigste for dig.. men ligeså snart du har født ser du andrledes på det.. så er i 3 der høre sammen.. sådan havde jeg det i hvert fald..

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

mortilflere skriver:

Jeg tror du må vågne op  og sætte jeres ego gen på standbey et stykke tid

Det er da ikke ego at sige at baby ingenting får ud af det sådan er det jo.

Anmeld

17. juni 2011

Lilje82

Undskyld med men kan slet ikke forstå du allerede nu snakker om alene tid inden barnet overhovedet er født. Havd med at gøre det nu og nyde tiden sammen inden barnet kommer. Fremfor at "efterlade" hos et andet menneske i så mange dage.

Min baby er 5 mdr. nu og han er så bevidst, hvor hans mor er og hvem der er hans forældre. Jeg ville aldrig kunne rejse uden ham. Man kan jo ikke forklare ham at mor kommer hjem igen.

Hvis du allerede nu føler babyen er i vejen, får du et chok, når moderhjertet overtager din krop For mig er han en del af mig og kan sagtens klare mig med et par timers kærestetid. Har jo ligesom slev valgt at få ham og vidste hvad jeg gik ind til.

Et barn er ikke bare noget man kan pakke væk, når man har behov for at være alene.

Ja undskyld, men det var bare MIN mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.