Zeus skriver:
Nu du selv skriver, at du ikke kan forholde dig til følelserne omkring baby endnu.. Hvis vi nu tager nogen følelser som du kender alt til? Følelserne for den vigtigste person i dit liv - lige nu - din kæreste.. Hvordan ville du have det med, at skulle være væk fra ham i 10 dage? Ville du foretrække at tage afsted i de 10 dage? Forkorte turen? Eller blive hjemme? Hvis du nu slet ikke havde mulighed for at tage ham med altså.. Var det så overhovedet blevet til noget? Eller hvis det nu var ham der skulle alene afsted i 10 dage, ville du så have han tog afsted i alle 10 dage, forkortede sin ferie, eller blev hjemme?
Selvfølgelig kan du ikke forestille dig de følelser du får for et barn, du slet ikke kender endnu, heller ikke selvom det er dit eget barn.. Men dit barn kender allerede dig, inden hun bliver født.. Hun kender dine lyde, dine lugte, dine bevægelser, og hun kender DIG. Du/i er hendes tryghed her i verden..
Om i tager afsted eller ej, er jeres egen beslutning. Men bare husk på, at selvom baby ikke virker som om, at hun aner en dyt om noget som helst, så ved hun godt, hvem der ikke er der.. Og måske tager hun ikke skade af, at i er væk på forlænget weekend, for det sker nok oftere end man regner med - også pga uforskyldte omstændigheder - men mærk efter, om det virkelig er noget i har lyst til..
Og måske skulle du lytte til kæresten når han siger, at han synes det er for lang tid 
Det var en god sammenligning

Men jeg har faktisk lige været på en ferie, kun min mor og jeg, uden kæresten i 7 dage.. Det var svært at sige farvel til ham i lufthavnen, men ellers ikke det store problem. Savnede ham selvfølgelig, men ikke noget med at jeg hylede eller ikke kunne hænge sammen. Havde en dejlig ferie

Så ville bestemt ikke blive hjemme.
Hvis min kæreste tog afsted.. Han var væk 21 dage i December måned, nåede lige hjem til juleaften. Dét var lidt hårdt. Mest fordi at jeg var alene herhjemme og alting hele tiden mindede mig om ham. Og så fordi at julen bare er en hygge-tid, og min hygge-kammerat var jo væk. Men jeg ville ikke forkorte den, for tror også at det er sundt at savne

Jeg vænnede mig jo også til det til sidst.. at han ikke var hjemme.
Vi tager afsted, men det bliver nok bare en forlænget weekend

Han siger at det er for lang tid pga. hans behov, ikke babys. Han tror bare at han vil savne baby rigtig meget