Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Shibby

Hey Jeg tvivler på du vil kunne undvære barnet i 10 dage,på den anden side,hvis barnet skriger rigtig meget og er mega krævene så kan en ferie være til pæn meget gavn for både jer to som kærestepar,-men også overskudsmæssigt i forhold til jeres forældreevne Du ved det først når dit moderinstinkt er trådt i kraft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

chael

ESV skriver:

Ja du stilte et ?

Problemet er at du faktisk ikke har ville lytte til alle dem der rent faktisk svarer dig (på når dem der siger du bare skal tage afsted)

Jeg har lige læst samtlige 20 sider igennem, og syntes du virker bare umoden og uansvarlig. Det er det indtryk du efterlader i dine kommentarer.... Ikke dermed sagt det er sådan du er.  Håber for din barns skyld der sker rigtig meget med dig igennem resten af din graviditet.

Når det så er sagt....

Jeg tror og håber du får et reality chok når først barnet er her, men der sidder nogle meget velmenende mennesker og har bla skrevet til dig om mor/barn symbiose, skadelige effekter ved at forlade sit barn så længe osv. Min datter er idag 19 måneder og jeg har stadig MEGA ondt i maven når hun skal passes en enkelt nat, jeg svaner hende SÅ frygteligt og vågner nærmset kl 7 næste morgen klar til at springe ned i bilen og køre ud efter hende selv om hun for det meste sover til kl 8 .

Noget jeg ikke forstår er hvorfor du virker sådan helt upåvirket af at tage til et andet land?

HVIS der nu skulle ske noget (og nej man kan ikke altid planlægge efter hvis måske osv osv) men HVIS uheldet nu skulle være ude er der altså forskel på at have en time eller 2 hjem i bil eller 8 timer i en flyver..

Du skriver på et tidspunkt at kæresten ikke skal afsted alene for det er jeres første ferie sammen.... Men hvis i nu tager 2 uger i august eller hvornår det nu passer i stedet for er det jo ikke jeres første tur sammen..?? jeg ville sende ham afsted med en kammarat, giv ham et breake hjemmefra og nyd en aften sammen når han kommer hjem igen.

Og så prøv at google børne psykologi, psykiatri osv er sikker på du vil finde mange artikler om dette emne du kan bruge til noget!

PS: du skriver din mor kun havde 3 md barsel med din bror.. Nu ved jeg ikke hvor gammel din bror er MEN kan der mon være en grund til at samfundet idag tilbyder den mængde barsel til forældre som de gør.. Der forskes jo hele tiden og det kan jo tænkes de er blevet klogere siden din bror blev født.

Håber du finder en løsning der er god for både dig og din kæreste og ikke mindst det lille barn for det må da trods alt komme i første række......

Enig

Har også læst samtlige 21 sider igennem og jeg syntes stadig det efterlader et spor af umodenhed.

Jeg var selv 21 år, da jeg fik den første. Og gjorde mig ALDRIG i de tanker. Men jeg valgte også at læse en masse om spædbørn. Og kunne derfor helt klart sætte mig ind i det.

Men sandheden er ilde hørt. Især når man kun vil have svar der bakket ens tanker op. Og det gør flertallet jo ikke. Så det er nok os dom flertal der er tåberne hi hi...

*Camilla 26+0

Anmeld

22. juni 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
ESV skriver:

Ja du stilte et ?

Problemet er at du faktisk ikke har ville lytte til alle dem der rent faktisk svarer dig (på når dem der siger du bare skal tage afsted)

Jeg har lige læst samtlige 20 sider igennem, og syntes du virker bare umoden og uansvarlig. Det er det indtryk du efterlader i dine kommentarer.... Ikke dermed sagt det er sådan du er.  Håber for din barns skyld der sker rigtig meget med dig igennem resten af din graviditet.

Når det så er sagt....

Jeg tror og håber du får et reality chok når først barnet er her, men der sidder nogle meget velmenende mennesker og har bla skrevet til dig om mor/barn symbiose, skadelige effekter ved at forlade sit barn så længe osv. Min datter er idag 19 måneder og jeg har stadig MEGA ondt i maven når hun skal passes en enkelt nat, jeg svaner hende SÅ frygteligt og vågner nærmset kl 7 næste morgen klar til at springe ned i bilen og køre ud efter hende selv om hun for det meste sover til kl 8 .

Noget jeg ikke forstår er hvorfor du virker sådan helt upåvirket af at tage til et andet land?

HVIS der nu skulle ske noget (og nej man kan ikke altid planlægge efter hvis måske osv osv) men HVIS uheldet nu skulle være ude er der altså forskel på at have en time eller 2 hjem i bil eller 8 timer i en flyver..

Du skriver på et tidspunkt at kæresten ikke skal afsted alene for det er jeres første ferie sammen.... Men hvis i nu tager 2 uger i august eller hvornår det nu passer i stedet for er det jo ikke jeres første tur sammen..?? jeg ville sende ham afsted med en kammarat, giv ham et breake hjemmefra og nyd en aften sammen når han kommer hjem igen.

Og så prøv at google børne psykologi, psykiatri osv er sikker på du vil finde mange artikler om dette emne du kan bruge til noget!

PS: du skriver din mor kun havde 3 md barsel med din bror.. Nu ved jeg ikke hvor gammel din bror er MEN kan der mon være en grund til at samfundet idag tilbyder den mængde barsel til forældre som de gør.. Der forskes jo hele tiden og det kan jo tænkes de er blevet klogere siden din bror blev født.

Håber du finder en løsning der er god for både dig og din kæreste og ikke mindst det lille barn for det må da trods alt komme i første række......

Anmeld

22. juni 2011

lilledittemor

ESV skriver:

Ja du stilte et ?

Når det så er sagt....

Det du siger med at jeg ikke lytter til folk - det passer jo slet ikke
Der er jo en grund til at jeg har taget emnet op herhjemme, igen - og der er jo også en grund til at vi har bestemt os for at gøre ferien kortere.. til en forlænget weekend.
Så det passer ikke. At jeg stiller spørgsmålstegn ved det som folk siger, det er jo ikke det samme som at jeg ikke lytter.

"Håber for din barns skyld der sker rigtig meget med dig igennem resten af din graviditet." - hvorfor håber du på det?
Det er jeg dog slet ikke tvivl om at der gør - men hvorfor håber Du?

"Min datter er idag 19 måneder og jeg har stadig MEGA ondt i maven når hun skal passes en enkelt nat, jeg svaner hende SÅ frygteligt og vågner nærmset kl 7 næste morgen klar til at springe ned i bilen og køre ud efter hende selv om hun for det meste sover til kl 8 ."
- Det er jo Dig der har det sådan, og ikke din datter men kan da ikke sige mig fri for, at jeg måske kommer til at være på samme måde når baby er her, men så må jeg jo handle ud fra det.

Det med at det er et andet land, det gør mig sådan set ikke noget.
Hvis der sker noget, så kan jeg hverken gøre fra eller til - men vil selvfølgelig skynde mig hjem så hurtigt som muligt.

Der er ikke økonomi tilat vi også skal på ferie i denne sommer. Vi har et barn på vej, jeg har lige været på ferie med min mor, vi skal til lalandia med min niece i august, og jeg skal til USA i september. Så det er ikke en mulighed. Noget andet er så at jeg ikke vil sende ham afsted på den ferie med en kammerat - det er vores tur, sådan har aftalen allerede været i næsten et år.

Jeg ved godt at det med min bror ikke kan bruges som et argument, derfor jeg lavede en blinkende smiley. Selvfølgelig er der en grund til at de har forlænget det.

Vi finder helt sikkert en løsning - men det kan godt være at den ikke behager baby.dk brugerne

Anmeld

22. juni 2011

lilledittemor

Shibby skriver:

Hey Jeg tvivler på du vil kunne undvære barnet i 10 dage,på den anden side,hvis barnet skriger rigtig meget og er mega krævene så kan en ferie være til pæn meget gavn for både jer to som kærestepar,-men også overskudsmæssigt i forhold til jeres forældreevne Du ved det først når dit moderinstinkt er trådt i kraft

Det er jeg også allerede begyndt at tvivle stærkt på - så kæresten og jeg er blevet enige om en forlænget weekend

Lige præcis - håber dog ikke på at h*n bliver en hyler, men man kan jo aldrig vide

Det er bare svært "at tage hensyn" til moderinstinktet når jeg aldrig har prøvet følelsen - så jeg synes også at nogle af brugerne overreagerer

Anmeld

22. juni 2011

lilledittemor

chael skriver:

Enig

Har også læst samtlige 21 sider igennem og jeg syntes stadig det efterlader et spor af umodenhed.

Jeg var selv 21 år, da jeg fik den første. Og gjorde mig ALDRIG i de tanker. Men jeg valgte også at læse en masse om spædbørn. Og kunne derfor helt klart sætte mig ind i det.

Men sandheden er ilde hørt. Især når man kun vil have svar der bakket ens tanker op. Og det gør flertallet jo ikke. Så det er nok os dom flertal der er tåberne hi hi...

*Camilla 26+0

Ja, det kan godt være at det efterlader et spor af umodenhed - MEN JEG ER HELLER IKKE MOR ENDNU!
- Der er jo ikke nogen der kan alting fra starten. Men jeg har da ikke tænkt mig at aflyse min ferie, bare fordi et flertal af baby.dk brugere synes at det er helt uhørt undskyld mig.. men altså.

Fair nok at du ALDRIG havde de tanker - er du så den perfekte mor?

Sandheden er ikke ilde hørt - og der er ikke nogen af os der er tåber.
Vi har alle forskellige meninger, tanker og holdninger til alting. Også hvordan man omgåes en baby. Der er jo ikke nogen der gør det ens.

Anmeld

22. juni 2011

ESV

Ditte_Marie skriver:

Det du siger med at jeg ikke lytter til folk - det passer jo slet ikke
Der er jo en grund til at jeg har taget emnet op herhjemme, igen - og der er jo også en grund til at vi har bestemt os for at gøre ferien kortere.. til en forlænget weekend.
Så det passer ikke. At jeg stiller spørgsmålstegn ved det som folk siger, det er jo ikke det samme som at jeg ikke lytter.

"Håber for din barns skyld der sker rigtig meget med dig igennem resten af din graviditet." - hvorfor håber du på det?
Det er jeg dog slet ikke tvivl om at der gør - men hvorfor håber Du?

"Min datter er idag 19 måneder og jeg har stadig MEGA ondt i maven når hun skal passes en enkelt nat, jeg svaner hende SÅ frygteligt og vågner nærmset kl 7 næste morgen klar til at springe ned i bilen og køre ud efter hende selv om hun for det meste sover til kl 8 ."
- Det er jo Dig der har det sådan, og ikke din datter men kan da ikke sige mig fri for, at jeg måske kommer til at være på samme måde når baby er her, men så må jeg jo handle ud fra det.

Det med at det er et andet land, det gør mig sådan set ikke noget.
Hvis der sker noget, så kan jeg hverken gøre fra eller til - men vil selvfølgelig skynde mig hjem så hurtigt som muligt.

Der er ikke økonomi tilat vi også skal på ferie i denne sommer. Vi har et barn på vej, jeg har lige været på ferie med min mor, vi skal til lalandia med min niece i august, og jeg skal til USA i september. Så det er ikke en mulighed. Noget andet er så at jeg ikke vil sende ham afsted på den ferie med en kammerat - det er vores tur, sådan har aftalen allerede været i næsten et år.

Jeg ved godt at det med min bror ikke kan bruges som et argument, derfor jeg lavede en blinkende smiley. Selvfølgelig er der en grund til at de har forlænget det.

Vi finder helt sikkert en løsning - men det kan godt være at den ikke behager baby.dk brugerne

Jamen du skal absolut ikke finde en løsning der behager baby.dk brugerne.... Du/i skal finde en løsning der passer til jeres familie og jeres barns behov!!!! Jeg skriver som jeg gør fordi du efterlader et indtryk af det ikke er barnet der er vigtigst men jeres tid sammen som par der er vigtigst, jeg siger ikke det er sådan det er men det er det indtryk du har efterladt hos mig.

Jeg håber så inderligt for dig at dine moder følelser tager over og fortæller dig hvad der er rigtigt og forkert i forhold til dit barn. Jeg kan godt huske hvor uoverskueligt det virker at være gravid og i virkeligheden ikke have en anelse om hvad der venter. Man kan have nok så mange ideer om hvordan det er og hvordan man reagerer og virkeligheden ved man ingen ting, for intet kan forberede en på de følelser der vælter op i en.

Jeg siger du ikke lytter fordi en forlænget weekend fra fx torsdag til søndag altså stadig er MEGET længe at være væk fra så lille et barn. Og i forhold til den tur så lyder det altså lidt som om du bare ikke vil give dig og indse det sgu nok er en dårlig ide for det er JERES tur.. Jo jo men der er også et lille barn der ikke selv har valgt at blive sat i verdenen.. Som jeg ser det (og ja det er min personlige holdning) så virker det som om du og ham er vigtigere end hensynet til barnet!

Og så forstår jeg altså bare ikke du virker så kold over for om der skulle ske noget mens du er væk, sker der noget kan jeg jo alligevel ikke gøre adet end at skynde mig hjem.. Nej men igen der er altså forskel på om man kan være hjemme i løbet af 2 timer eller 8-10 timer. personligt ville jeg ikke engang tage til Svergie uden mit barn. For i sidste ende skulle der ske min datter noget har hun i det mindste mig...

Vi ville også helt vildt gerne en forlænget weekend til lonon men det må vente til hun er så stor at hun uden problemer kan forklare sig, dvs fortælle fx sin mormor hvor det gør ondt og hvordan det følels.. Og er så stor så man kan forklare hende hvad en læge eller sygeplejerske evt gør ved hende.. Altså hendes verbale kommunikation skal være så god at hun kan snakke med fremmede mennnesker uden problemer!

Det her er ikke ment som en sviner, det var min første besked heller ikke, vi har bare nogle meget forskellige holdninger. Det er bla derfor jeg har opfordret dig til at søge efter emnet på google, men husk at være kildekritisk og se hvem der har skrevet det du læser, for alle kan lægge alt på nettet, så søg efter noget skrevet til fagfolk/studerende af fagfolk..

Anmeld

22. juni 2011

Corn

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

Det ville jeg aldrig gøre...

Det ligger så fjernt for mig, at tage nogen steder, så længe uden mine børn, før de er gamle nok til selv at vælge om de vil med.

Anmeld

22. juni 2011

mortilflere

Hvad med at tage mormor og baby med ???

Og det med du er umoden , men at du jo heller ikke er mor i nu , ja moden hed for man med opgaven , men for pokker bare lidt skulle der komme før...

Anmeld

22. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ditte_Marie skriver:

Sandheden er ikke ilde hørt - og der er ikke nogen af os der er tåber.
Vi har alle forskellige meninger, tanker og holdninger til alting. Også hvordan man omgåes en baby. Der er jo ikke nogen der gør det ens.

Det handler for mig at se ikke om at have en mening, men om at have en VIDEN. Og når AL forskning viser, at det er skadeligt for så små børn at blive adskilt fra deres mor i flere dage, så er vi ude over "jeg synes" og "jeg tror".

Det, jeg slet ikke forstår, er, at du selv adskillige gange har påpeget, at du ved meget lidt om babyer og deres udvikling og behov - hvad er det så, der får dig til at stole på din dømmekraft i denne situation - når du tilmed er oppe imod eksperter og forskning?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.