ESV skriver:
Ja du stilte et ?
Problemet er at du faktisk ikke har ville lytte til alle dem der rent faktisk svarer dig (på når dem der siger du bare skal tage afsted)
Jeg har lige læst samtlige 20 sider igennem, og syntes du virker bare umoden og uansvarlig. Det er det indtryk du efterlader i dine kommentarer.... Ikke dermed sagt det er sådan du er. Håber for din barns skyld der sker rigtig meget med dig igennem resten af din graviditet.
Når det så er sagt....
Jeg tror og håber du får et reality chok når først barnet er her, men der sidder nogle meget velmenende mennesker og har bla skrevet til dig om mor/barn symbiose, skadelige effekter ved at forlade sit barn så længe osv. Min datter er idag 19 måneder og jeg har stadig MEGA ondt i maven når hun skal passes en enkelt nat, jeg svaner hende SÅ frygteligt og vågner nærmset kl 7 næste morgen klar til at springe ned i bilen og køre ud efter hende selv om hun for det meste sover til kl 8 .
Noget jeg ikke forstår er hvorfor du virker sådan helt upåvirket af at tage til et andet land?
HVIS der nu skulle ske noget (og nej man kan ikke altid planlægge efter hvis måske osv osv) men HVIS uheldet nu skulle være ude er der altså forskel på at have en time eller 2 hjem i bil eller 8 timer i en flyver..
Du skriver på et tidspunkt at kæresten ikke skal afsted alene for det er jeres første ferie sammen.... Men hvis i nu tager 2 uger i august eller hvornår det nu passer i stedet for er det jo ikke jeres første tur sammen..?? jeg ville sende ham afsted med en kammarat, giv ham et breake hjemmefra og nyd en aften sammen når han kommer hjem igen.
Og så prøv at google børne psykologi, psykiatri osv er sikker på du vil finde mange artikler om dette emne du kan bruge til noget!
PS: du skriver din mor kun havde 3 md barsel med din bror.. Nu ved jeg ikke hvor gammel din bror er MEN kan der mon være en grund til at samfundet idag tilbyder den mængde barsel til forældre som de gør.. Der forskes jo hele tiden og det kan jo tænkes de er blevet klogere siden din bror blev født.
Håber du finder en løsning der er god for både dig og din kæreste og ikke mindst det lille barn for det må da trods alt komme i første række......
Det du siger med at jeg ikke lytter til folk - det passer jo slet ikke

Der er jo en grund til at jeg har taget emnet op herhjemme, igen - og der er jo også en grund til at vi har bestemt os for at gøre ferien kortere.. til en forlænget weekend.
Så det passer ikke. At jeg stiller spørgsmålstegn ved det som folk siger, det er jo ikke det samme som at jeg ikke lytter.
"Håber for din barns skyld der sker rigtig meget med dig igennem resten af din graviditet." - hvorfor håber du på det?
Det er jeg dog slet ikke tvivl om at der gør - men hvorfor håber Du?
"Min datter er idag 19 måneder og jeg har stadig MEGA ondt i maven når hun skal passes en enkelt nat, jeg svaner hende SÅ frygteligt og vågner nærmset kl 7 næste morgen klar til at springe ned i bilen og køre ud efter hende selv om hun for det meste sover til kl 8 ."
- Det er jo Dig der har det sådan, og ikke din datter

men kan da ikke sige mig fri for, at jeg måske kommer til at være på samme måde når baby er her, men så må jeg jo handle ud fra det.
Det med at det er et andet land, det gør mig sådan set ikke noget.
Hvis der sker noget, så kan jeg hverken gøre fra eller til - men vil selvfølgelig skynde mig hjem så hurtigt som muligt.
Der er ikke økonomi tilat vi også skal på ferie i denne sommer. Vi har et barn på vej, jeg har lige været på ferie med min mor, vi skal til lalandia med min niece i august, og jeg skal til USA i september. Så det er ikke en mulighed. Noget andet er så at jeg ikke vil sende ham afsted på den ferie med en kammerat - det er vores tur, sådan har aftalen allerede været i næsten et år.
Jeg ved godt at det med min bror ikke kan bruges som et argument, derfor jeg lavede en blinkende smiley. Selvfølgelig er der en grund til at de har forlænget det.
Vi finder helt sikkert en løsning - men det kan godt være at den ikke behager baby.dk brugerne