Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

lilledittemor

Frøken J. skriver:

... De skriver at baby slet ikke kan undvære sin mor i så lang en periode. Der er gigantisk forskel

Der var altså også nogle der skrev at de slet ikke kunne undvære..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Mumto3

Ditte_Marie skriver:

Men hvilke uheldige følger?
For min mor havde altså kun tre måneders barsel med min storebror..
Og han fejler da bestemt ikke noget den dag i dag

Jeg kender også en der har røget 20 cigaretter om dagen siden han var 14 år, og han kan snart holde sin 90 års fødseldag, så skal vi ikke lige konkludere at det ikke er farligt at ryge? Det er da bare noget pis folk fyrer af når de siger at det er bedst ikke at ryge!

Anmeld

22. juni 2011

lilledittemor

serinasmor skriver:

hejsa ...

jeg regner med jeg får lidt hug for det her .. men here goes ..

Serina er fra uge 1, 2010 og i uge 29, 2010 var vi på festival (hendes far og jeg) mens hun blev passet af sin farmor ... som hun kender RIGTIGT godt ...  vi havde altså en uges fri med kærestetid da hun var 28 uger gammel (orkede ikke lige regne det til mdr ) men det er vel ca 5-6 mdr   ... det gik over al forventning ... ja det var rigtig hårdt at "forlade" hende .. men kors hvor havde vi brug for at være kærester igen ... Jeg gjorde mig mange tanker om at jeg følte mig som en dårlig mor osv ... men det var aftalt .. vi skulle være vagter på samsøfestivallen og det kan man altså ikke tillade sig at bakke ud af dagen før! ...

men det gik rigtig fint ... hun havde det fantastisk hos sin farmor og hun kunne sagtens genkende sine forældre da de kom (friske, glade og veludhvilede) for at hente hende igen ...

Det skal jo så lige siges at vi jo stadig var i danmark og derfor måske lettere havde mulighed for at tage hjem med det samme hvis det blev nødvendigt ... hvor når man er i spanien er afhængig af at der er ledige pladser akut på et fly ..

summasumarum ... jeg ville tage afsted .. men måske ikke 10 dage .. måske 5 .. så får i stadig kærestetid

serinasmor

Hvor dejligt for jer

Jeg vil sige at afstanden er egentlig lygegyldig.
Hvis der sker noget med baby, så kan jeg jo ikke forhindre det uanset hvor jeg er - og hvis man så ikke kan få et fly fra Spanien - så kan man altid køre
Vi regner med at tage en forlænget weekend

Tak for din historie.

Anmeld

22. juni 2011

1000Ben

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvilke følger det var de sagde barnet ville kunne få, det er lang tid siden - men synes jeg kan huske noget om at barnet stoppede med at ville have øjenkontakt og ikke havde nogen lyst til mad..... Desuden havde mange børn som var blevet taget væk fra mor, svært ved at "stole" på folk og knytte sig... Men du må altså ikke hænge mig op på det.... Mange gange handler det jo også om, at man føler sig tryg med den man efterlader barnet hos og hvis du er 100 % tryg ved din mor, så kan jeg godt forstå at du overvejer at rejse, men som sagt så får man altså nogle helt nye følelser, som man aldrig har prøvet før, så vent lige til du har din baby i armene før i bestiller )

Knus

Anmeld

22. juni 2011

lilledittemor

Mumto3 skriver:

Jeg kender også en der har røget 20 cigaretter om dagen siden han var 14 år, og han kan snart holde sin 90 års fødseldag, så skal vi ikke lige konkludere at det ikke er farligt at ryge? Det er da bare noget pis folk fyrer af når de siger at det er bedst ikke at ryge!

Forstå den blinkende smiley ting..

Jeg ved jo godt at jeg ikke kan bortforklare det "bare" fordi min bror ikke tog skade. Men jeg stilte jo faktisk et reelt spørgsmål.

Anmeld

22. juni 2011

Mumto3

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved jo godt at jeg ikke kan bortforklare det "bare" fordi min bror ikke tog skade. Men jeg stilte jo faktisk et reelt spørgsmål.

Okay

Anmeld

22. juni 2011

Mette+Mathias

Ditte_Marie skriver:

Din mor kom jo nok hjem hver dag, ikke? Det kan ikke helt sammenlignes med overnatninger og fuldstændigt fravær i flere dage.

Ja, de havde 3 mdr. barsel dengang, de røg også og kørte uden sikkerhedsseler, - men er det noget vi ville ønske os nu?

Anmeld

22. juni 2011

ESV

Ditte_Marie skriver:

Ja du stilte et ?

Problemet er at du faktisk ikke har ville lytte til alle dem der rent faktisk svarer dig (på når dem der siger du bare skal tage afsted)

Jeg har lige læst samtlige 20 sider igennem, og syntes du virker bare umoden og uansvarlig. Det er det indtryk du efterlader i dine kommentarer.... Ikke dermed sagt det er sådan du er.  Håber for din barns skyld der sker rigtig meget med dig igennem resten af din graviditet.

Når det så er sagt....

Jeg tror og håber du får et reality chok når først barnet er her, men der sidder nogle meget velmenende mennesker og har bla skrevet til dig om mor/barn symbiose, skadelige effekter ved at forlade sit barn så længe osv. Min datter er idag 19 måneder og jeg har stadig MEGA ondt i maven når hun skal passes en enkelt nat, jeg svaner hende SÅ frygteligt og vågner nærmset kl 7 næste morgen klar til at springe ned i bilen og køre ud efter hende selv om hun for det meste sover til kl 8 .

Noget jeg ikke forstår er hvorfor du virker sådan helt upåvirket af at tage til et andet land?

HVIS der nu skulle ske noget (og nej man kan ikke altid planlægge efter hvis måske osv osv) men HVIS uheldet nu skulle være ude er der altså forskel på at have en time eller 2 hjem i bil eller 8 timer i en flyver..

Du skriver på et tidspunkt at kæresten ikke skal afsted alene for det er jeres første ferie sammen.... Men hvis i nu tager 2 uger i august eller hvornår det nu passer i stedet for er det jo ikke jeres første tur sammen..?? jeg ville sende ham afsted med en kammarat, giv ham et breake hjemmefra og nyd en aften sammen når han kommer hjem igen.

Og så prøv at google børne psykologi, psykiatri osv er sikker på du vil finde mange artikler om dette emne du kan bruge til noget!

PS: du skriver din mor kun havde 3 md barsel med din bror.. Nu ved jeg ikke hvor gammel din bror er MEN kan der mon være en grund til at samfundet idag tilbyder den mængde barsel til forældre som de gør.. Der forskes jo hele tiden og det kan jo tænkes de er blevet klogere siden din bror blev født.

Håber du finder en løsning der er god for både dig og din kæreste og ikke mindst det lille barn for det må da trods alt komme i første række......

Anmeld

22. juni 2011

mor 2010

ESV skriver:

Ja du stilte et ?

Problemet er at du faktisk ikke har ville lytte til alle dem der rent faktisk svarer dig (på når dem der siger du bare skal tage afsted)

Jeg har lige læst samtlige 20 sider igennem, og syntes du virker bare umoden og uansvarlig. Det er det indtryk du efterlader i dine kommentarer.... Ikke dermed sagt det er sådan du er.  Håber for din barns skyld der sker rigtig meget med dig igennem resten af din graviditet.

Når det så er sagt....

Jeg tror og håber du får et reality chok når først barnet er her, men der sidder nogle meget velmenende mennesker og har bla skrevet til dig om mor/barn symbiose, skadelige effekter ved at forlade sit barn så længe osv. Min datter er idag 19 måneder og jeg har stadig MEGA ondt i maven når hun skal passes en enkelt nat, jeg svaner hende SÅ frygteligt og vågner nærmset kl 7 næste morgen klar til at springe ned i bilen og køre ud efter hende selv om hun for det meste sover til kl 8 .

Noget jeg ikke forstår er hvorfor du virker sådan helt upåvirket af at tage til et andet land?

HVIS der nu skulle ske noget (og nej man kan ikke altid planlægge efter hvis måske osv osv) men HVIS uheldet nu skulle være ude er der altså forskel på at have en time eller 2 hjem i bil eller 8 timer i en flyver..

Du skriver på et tidspunkt at kæresten ikke skal afsted alene for det er jeres første ferie sammen.... Men hvis i nu tager 2 uger i august eller hvornår det nu passer i stedet for er det jo ikke jeres første tur sammen..?? jeg ville sende ham afsted med en kammarat, giv ham et breake hjemmefra og nyd en aften sammen når han kommer hjem igen.

Og så prøv at google børne psykologi, psykiatri osv er sikker på du vil finde mange artikler om dette emne du kan bruge til noget!

PS: du skriver din mor kun havde 3 md barsel med din bror.. Nu ved jeg ikke hvor gammel din bror er MEN kan der mon være en grund til at samfundet idag tilbyder den mængde barsel til forældre som de gør.. Der forskes jo hele tiden og det kan jo tænkes de er blevet klogere siden din bror blev født.

Håber du finder en løsning der er god for både dig og din kæreste og ikke mindst det lille barn for det må da trods alt komme i første række......

Anmeld

22. juni 2011

Lotte14

ESV skriver:

Ja du stilte et ?

Når det så er sagt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.